ماراتن پراسترس امتحانات به کام دانشجویان زیرک شیرین می‌شود نه درس‌خوان!

ماراتن پراسترس امتحانات به کام دانشجویان زیرک شیرین می‌شود نه درس‌خوان!

همه ما دوستانی داشته‌ایم که بسیار درسخوان بودند؛ اما چون نمی‌دانستند که قبل از شروع امتحان چه کنند، در ماراتن امتحانات از دانشجویان متوسط هم جا می‌ماندند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، فصل امتحانات از بارزترین زمان‌ها جهت به کارگیری یک برنامه ریزی منسجم به شمار می‌آید؛ زیرا بدون برنامه ریزی دقیق نمی‌توان به هدف دلخواه رسید که در این حالت با نداشتن برنامه ریزی دقیق دچار روزمرگی می‌شویم و با انجام مطالعات پراکنده انگیزه‌های خود را ضعیف می‌سازیم که محصول آن اضطراب و نگرانی در دانشجویان است.

Image result for ‫عکس ایام امتحانات‬‎
یکی از دغدغه‌های مهم دانشجویان در ایام امتحانات و چگونگی تنظیم زمان مطالعه دروس به عقب افتاده است؛ بخصوص که بیشتر دانشجویان عادت دارند درس‌ها را بر روی هم انباشته کنند و همه مطالب را در شب امتحان فراگیرند؛ مدیریت زمان یک مهارت ضروری برای دانشجویان است که کمک موثری در کاهش استرس زمان برگزاری امتحانات را دارد.
در این میان برخی دانشجویان هم هستند که برای کاهش استرس و اظطراب در ایام امتحانات، تقلب را تنها راه میان بری می دانند که می‌تواند برای آنان حکم نجات از مهلکه مردود شدن را داشته باشد.

Image result for ‫عکس ایام امتحانات‬‎

محمدرضا ناصري از دانشجويان دانشگاه شهرکرد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص امتحانات و شيوه‌هاي رايج تقلب گفت: رايج‌ترين شيوه‌هاي تقلب، نگاه کردن از روي برگه بغل دستی، همراه داشتن يادداشت های غيرمجاز و گفتگو در جلسات امتحانی است.

ناصری ادامه داد: به نظر من بين دانشجويان پسر و دختر تفاوتی در ميزان تقلب وجود ندارد، من معتقدم عوامل متعددی باعث می شود که دانشجويان در امتحانات از تقلب استفاده کنند که از جمله آن می توان عوامل روانشناختی، اجتماعی، آموزشی، نقش همسالان و عوامل نظارتی را نام برد.

وی در ادامه گفت: نهايتاً امتحانات به کام دانشجويان زيرک شيرين مي شود نه درسخوان؛ البته منظورم از زيرک دانشجويانی نيست که از تقلب استفاده می کنند.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه منظور از دانشجويان زيرک دانشجويانی است که تکنيک های ايام امتحانات و تکنيک های درس خواندن را هم خوب می شناسند و هم خوب به کار می گيرند، خاطرنشان کرد: بعضاً ما دوستانی داشته ايم که بسيار هم درسخوان بوده‌اند؛ اما چون نمی دانستند که قبل از شروع فرايند امتحان چه کنند يا نحوه درستی از مطالعه را انتخاب نمی کردند، در ماراتن امتحانات از دانشجويانی که در سطح متوسط بوده اند، جا مانده اند.

http://snn.ir/files/fa/news/1396/10/25/170687_496.jpg

ناصری در ادامه به برخی از تکنيک های مطالعه که در کارگاه های مشاوره تحصيلی اشاره کرد و گفت: توصيه من به دانشجويان اين است که اولاً به روند آزمون‌های قبل توجه کنند.

يکي از مهمترين مواردی که بايد برای مطالعه مطالب بررسی کنيد، مطالبی هستند که در آزمون‌های ترم‌های قبل مورد سئوال قرار گرفته‌اند، اين مطالب احتمالا مهمترين بخش درس را تشکيل می دهند و بايد تسلط دانشجویان بر روی آنها بالا باشد، همچنین دانشجویان باید به نقاط ضعف و قوت‌ خود در اين مطالب توجه ويژه‌ای داشته باشند و سعی کنند که حتما روی آنها کار کنند.Related image

این فعال دانشجویی با اشاره به اینکه دومین موضوع این است که دانشجویان باید مطمئن باشند مطالعه به تنهايي کمک زيادي به آن‌ها براي موفقيت در آزمون نخواهد کرد، اضافه کرد: حتما از هر مبحث، چند نمونه سئوال حل کنيد، از دست به قلم شدن نترسند؛ چون همين عامل به تنهايی می تواند تا حد زيادی خيالشان را بابت قبولی در امتحان راحت کند، اگر حل تمرين به اندازه کافی نباشد و صرفا به مطالعه بسنده شود، احتمال فراموشی مطالب در جلسه امتحان فوق‌العاده زياد خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *