برگزاری جشنواره «ابن سینا» دانشگاه علوم پزشکی تهران در بهمن ماه

برگزاری جشنواره «ابن سینا» دانشگاه علوم پزشکی تهران در بهمن ماه

Image result for ‫جشنواره «ابن سینا»‬‎

نوزدهمین جشنواره «ابن سینا» دانشگاه علوم پزشکی تهران به منظور تقدیر از فعالیت ها و دستاوردهای برجسته در زمینه های آموزشی، پژوهشی و خدمات بهمن ماه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جشنواره ابن سینا هر ساله به منظور تقدیر از فعالیت ها و دستاوردهای برجسته در زمینه های آموزشی، پژوهشی و ارائه خدمات ویژه در حوزه فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شود.

زمان برگزاری جشنواره مقارن با ایام دهه فجر و سالروز تاسیس دانشکده پزشکی (۱۵ بهمن سال ۱۳۱۳ هجری شمسی) است.

این جشنواره با هدف ایجاد انگیزه در میان اعضای هیات علمی دانشگاه از طریق شناسایی و قدردانی از فعالیت های پژوهشی، آموزشی و سایر فعالیت های دانشگاهی برجسته آنان برگزار می شود.

این جشنواره از سال ۱۳۷۸ کار خود را آغاز کرده است. متقاضیان تا ۲۵ آذرماه ۹۶ فرصت داشتند در این دوره ثبت نام کنند.

جوایز جشنواره ابن سینا و نحوه اقدام جهت دریافت آنها:

اعطای پایه تشویقی: به تمامی برگزیدگان جشنواره که عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران باشند یک پایه تشویقی تعلق می گیرد. این موضوع توسط معاون آموزشی در شورای دانشگاه مطرح و پس از موافقت  شورا، اقدامات اداری لازم در این خصوص صورت خواهد گرفت.

بخش پژوهش؛ جایزه تمام محورها به جز مجله برگزیده و پایان نامه برگزیده: ۸۰ میلیون ریال گرانت پژوهشی به اضافه ۳۰ میلیون ریال هزینه شرکت در یک همایش خارج از کشور به اضافه ۲۰ میلیون ریال جایزه نقدی.

بخش پژوهش؛ جایزه مجله برگزیده: مجموع ریالی موارد فوق (۱۳۰ میلیون ریال) در اختیار سردبیر مجله قرار داده می شود تا در راستای ارتقای مجله هزینه کند.

بخش پژوهش؛ جایزه پایان نامه برگزیده: ۳۰ میلیون ریال هزینه شرکت در یک همایش خارج از کشور به اضافه ۲۰ میلیون ریال جایزه نقدی.

گرانت پژوهشی به صورت اعتبار برای اجرای طرح های پژوهشی برای برگزیدگان تمام محورها (به جز محور پایان نامه برگزیده و مجله علمی پژوهشی برگزیده) قابل استفاده خواهد بود. جهت استفاده از این گرانت کافی است یک طرح پژوهشی در سقف ۸۰ میلیون ریال در سامانه پژوهشیار ثبت و نحوه تامین اعتبار آن را «گرانت جشنواره ابن سینا» انتخاب کنند. این طرح جهت دریافت مصوبه در شورای پژوهشی دانشگاه مطرح خواهد شد.

همچنین شرط دریافت اعتبار هزینه شرکت در همایش خارج از کشور، داشتن حداقل یک مقاله پذیرفته شده در همایش مورد نظر و تایید معاونت تحقیقات و فناوری در این مورد است. مبلغ ذکر شده برای شرکت در همایش خارج از کشور، میزان خالص پرداختی بعد از کسر مالیات و کسورات است.

مهلت استفاده از جوایز بخش پژوهش مطابق با دستورالعمل گرنت های پژوهشی ۳ سال است.

بخش آموزش؛ جایزه کشوری ابن سینا: ۸۰ میلیون ریال گرانت آموزشی به اضافه ۳۰ میلیون ریال هزینه شرکت در یک همایش یا کارگاه آموزشی خارج از کشور به اضافه هدیه معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به اضافه ۲۰ میلیون ریال جایزه نقدی.

جایزه پیشکسوت آموزشی دانشگاه: ۸۰ میلیون ریال گرانت آموزشی به اضافه ۳۰ میلیون ریال هزینه شرکت در یک همایش یا کارگاه آموزشی خارج از کشور به اضافه ۲۰ میلیون ریال جایزه نقدی.

جایزه یک عمر تلاش در عرصه آموزش علوم پزشکی دانشگاه: ۸۰ میلیون ریال گرانت آموزشی به اضافه ۳۰ میلیون ریال هزینه شرکت در یک همایش یا کارگاه آموزشی خارج از کشور به اضافه ۲۰ میلیون ریال جایزه نقدی.

جایزه تلاشگر جوان در عرصه آموزش علوم پزشکی: ۸۰ میلیون ریال گرانت آموزشی به اضافه ۳۰ میلیون ریال هزینه شرکت در یک همایش یا کارگاه آموزشی خارج از کشور به اضافه ۲۰ میلیون ریال جایزه نقدی.

جایزه آموزشگر برتر دانشگاه (حکیم جرجانی): ۸۰ میلیون ریال گرانت آموزشی به اضافه ۳۰ میلیون ریال هزینه شرکت در یک همایش یا کارگاه آموزشی خارج از کشور به اضافه ۲۰ میلیون ریال جایزه نقدی.

گرانت های آموزشی به صورت اعتبار برای اجرای طرح های توسعه آموزش یا طرح های پژوهش در آموزش قابل استفاده است.

نصف مبلغ گرانت های آموزشی (۴۰ میلیون ریال) به عنوان هزینه فعالیت های علمی و آموزشی از جمله تهیه تجهیزات آموزشی مورد نیاز با پیشنهاد عضو هیأت علمی و تایید مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه قابل پرداخت خواهد بود.

مبالغ ذکر شده برای شرکت در همایش یا کارگاه آموزشی خارج از کشور میزان خالص پرداختی بعد از کسر مالیات و کسورات است.

بخش خدمات ویژه؛ جایزه تمام محورها: ۸۰ میلیون ریال اعتبار توسعه ای به اضافه ۳۰ میلیون ریال هزینه شرکت در یک همایش یا کارگاه آموزشی خارج از کشور به اضافه ۲۰ میلیون ریال جایزه نقدی.

در بخش پژوهش پژوهشگر برگزیده (هیات‌ علمی) برای فعالیت علمی طی ۵ سال گذشته، پژوهشگر جوان برگزیده (هیات‌ علمی) در طول زمان فعالیت علمی، مقاله معتبر برگزیده طی ۳ سال گذشته، کتاب تألیفی برگزیده طی ۳ سال گذشته، پژوهش برگزیده با جذب اعتبار پژوهشی از منابع خارج از دانشگاه طی ۳ سال گذشته، مجله علمی پژوهشی برگزیده مورد تقدیر قرار می گیرند.

همچنین در بخش پژوهش، طرح پژوهشی پایان‌یافته برگزیده طی ۳ سال گذشته، ابداع و اختراع برگزیده طی ۳ سال گذشته، پایان‌نامه پایان‌یافته برگزیده طی ۳ سال گذشته نیز مورد تقدیر قرار می گیرند.

در بخش آموزش، جایزه کشوری ابن سینا به عنوان جایزه کشوری «تعالی آموزش» دانشگاه علوم پزشکی تهران به یکی از اعضای هیات علمی مراکز آموزشی (به غیر از دانشگاه علوم پزشکی تهران) که دارای سابقه فعالیت های آموزشی به عنوان یک معلم برجسته است، اهدا می شود.

جایزه پیشکسوت آموزشی به استادان پیشکسوت دانشگاه به پاس قدردانی از زحمات طولانی مدت و ایجاد انگیزه در سایر اعضای هیات علمی، اهدا می شود.

جایزه یک عمر تلاش در عرصه آموزش پزشکی به یکی از اعضای هیات علمی به پاس قدردانی از یک عمر تلاش در زمینه آموزش علوم پزشکی اهدا می شود.

جایزه آموزشگر برتر دانشگاه(حکیم جرجانی) به اعضای هیات علمی که دارای سابقه فعالیتهای آموزشی به عنوان یک معلم برجسته هستند اهدا می شود.

جایزه تلاشگر جوان در عرصه آموزش علوم پزشکی به یکی از اعضای هیات علمی که در زمینه آموزش علوم پزشکی، دارای فعالیت ها و نوآوری های چشمگیر و اثرگذار است اهدا می شود.

در بخش خدمات، جایزه خدمات به خدمات و فعالیت های ویژه در حوزه اخلاق پزشکی و تعهد حرفه ای، خدمات و فعالیت های ویژه در حوزه خدمات بهداشتی، خدمات و فعالیت های ویژه در حوزه خدمات درمانی، خدمات و فعالیت های ویژه در حوزه مدیریت دانشگاه و الگوی رفتاری اخلاق و تعهد حرفه ای اعطا می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *