اعطای مدارک دوگانه‌ ارشد و دکتری

اعطای مدارک دوگانه‌ ارشد و دکتری

دانشگاه شریف

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه شریف، در این دیدار که در دفتر امور بین‌الملل برگزار شد، طرفین مذاکرات هفته گذشته را درباره ایجاد دوره‌های مدرک دوگانه میان شریف و ParisTech ادامه دادند.

در این جلسه دکتر تکتم معصومیان، مشاور امور بین‌الملل دانشگاه شریف پیشنهاد تدوین چهارچوبی مشخص برای دوره‌های مدرک دوگانه ارشد و دکتری را میان شریف و اعضای ParisTech ارائه کرد.

به گفته وی، دانشگاه صنعتی شریف تجربه موفقی از چنین برنامه‌هایی در سه دهه اخیر داشته است و دانشجویان و مسئولان دانشگاه نیز نگاه مثبتی به این امور دارند.

معصومیان همچنین پیشنهاد ParisTech برای دوره‌های مدرک دوگانه کارشناسی ارشد پیوسته را در حال حاضر برای دانشگاه صنعتی شریف غیرممکن دانست و ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های دانشگاه شریف و ParisTech در حوزه‌های ملموس‌تری چون دوره‌های مدرک دوگانه ارشد و دکتری گسترش یابد.

در ادامه، دکتر بابایی‌زاده، عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق دانشگاه شریف نیز که خود از فارغ‌التحصیلان دوره مدرک دوگانه دکتری شریف-گرینوبل است، از تجربیات دانشگاه شریف در این برنامه سخن گفت.

همچنین خانم برت و دکتر چرخچی، از پیشنهاد معصومیان استقبال کردند. بونته نیز از وجود تعدادی بورس مدرک دوگانه دکتری در سفارت فرانسه خبر داد و از طرفین دعوت کرد که برای استفاده از این بورس‌ها در برنامه‌های مدرک دوگانه‌شان استفاده کنند.

در نهایت طرفین موافقت کردند که در آینده‌ای نزدیک دوره مدرک دوگانه دکتری را به طور محدود عملیاتی کنند و از سفارت فرانسه در ایران نیز برای تأمین مالی دانشجویان شرکت‌کننده در این برنامه کمک بگیرند.

ParisTech مجموعه‌ای از ۱۲ دانشکده علم و مهندسی پیشتاز کشور فرانسه است که برای همکاری بیشتر گردهم آمده‌اند. علاوه بر این دانشگاه صنعتی شریف تجربه بسیار موفقی در دوره‌های مدرک دوگانه با دانشگاه گرینوبل فرانسه در ۲۳ سال گذشته دارد که بسیاری از فارغ‌التحصیلان آن از اساتید برجسته کشور هستند.

منبع آنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *