سوالات آزمون دکتری ۹۷/ نحوه پذیرش داوطلبان در آزمون دکتری اعلام شد

سوالات آزمون دکتری ۹۷/ نحوه پذیرش داوطلبان در آزمون دکتری اعلام شد

[newsletter_signup_form id=3] دانلود سوالات

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، آزمون دکتری نیمه‌ متمرکز سال ۹۷ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و همچنین دانشگاه آزاد صبح امروز برگزار شد.

نحوه پذیرش داوطلبان به این صورت است که مرحله اول آزمون به صورت متمرکز انجام می‌شود و پس از برگزاری آزمون کارنامه‌ای شامل نمرات خام، تراز و نمره کل در هفته آخر فروردین در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد که داوطلبان مجاز به انتخاب رشته بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده در نیمه اول اردیبهشت‌ماه هستند و بر اساس کد رشته محل‌های انتخابی و حد نصاب نمره آزمون متمرکز که با هماهنگی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی پذیرنده تعیین می‌شود، با توجه به سهمیه داوطلب به کد رشته محل‌های حائز حد نصاب معرفی خواهد شد.

بر اساس قانون سنجش و پذیرش در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در قالب مرحله سنجش علمی و آزمون متمرکز و مصاحبه علمی و سنجش ارزیابی آموزشی پژوهشی و فناوری سنجش و پذیرش دانشجو در مقطع دکتری ناپیوسته بر حسب هر یک از شیوه‌های آموزشی پژوهشی و پژوهش‌محور صورت می‌گیرد.

به این شکل که در دکتری ناپیوسته آموزشی  و پژوهشی ۵۰ درصد سهم آزمون متمرکز، ۲۰ درصد سوابق آموزشی پژوهشی و فناوری و ۳۰ درصد مصاحبه علمی و سنجش عملی است.

همچنین در بخش پژوهش‌محور ۳۰ درصد سهم آزمون متمرکز، ۳۰ درصد سهم سوابق آموزشی پژوهشی و فناوری و ۳۰ درصد مصاحبه علمی و سنجش عملی و ۲۰ درصد تهیه طرح است.

پذیرش نهایی از بین داوطلبان معرفی شده به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی بر اساس نتیجه سنجش عمومی و نتیجه مصاحبه دانشگاه‌ها، بررسی مدارک و یا هر روش دیگر مطابق آئین‌نامه، اولویت کدرشتهمحل‌ها، ظرفیت اعلام شده و سهمیه داوطلب صورت می‌گیرد.

امتیاز متقاضیان آئین‌نامه استعدادهای درخشان نیز در آئین‌نامه وزارت علوم لحاظ شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *