بهترین دانشگاه‌های کانادا در سال ۲۰۱۸ کدامند؟

با استفاده از اطلاعات رنکینگ جهانی تایمز هایر اجوکیشن (Times Higher Education) در سال ۲۰۱۸، بهترین دانشگاه‌های کانادا را می‌توانید پیدا کنید.

همانطور که می‌دانید برخی از بهترین دانشگاه‌های دنیا در کانادا واقع شده‌اند. در واقع، براساس رنکینگ جهانی دانشگاهی تایمز هایر اجوکیشن در سال ۲۰۱۸، ۲۶ موسسه دانشگاهی کانادایی در میان بهترین دانشگاه‌های دنیا هستند.

ممکن است نام همه این دانشگاه‌ها به گوش شما نخورده باشد، اما بهترین دانشگاه‌های کانادا با ۶ دانشگاه در رتبه بالای ۲۰۰، فرصت‌های تحصیلی زیادی را در سطح جهانی ارائه می‌کنند.

کانادا در مقایسه با ایالات متحده آمریکا، قادر است گزینه‌های تحصیلی ارزان‌تر، مراحل ساده‌تر اپلیکیشن و فرصت‌های بیش‌تری برای اقامت دائم را فراهم کند (مترجم:همینطور شرایط بهتر دریافت ویزا برای خود دانشجو و شرایط به مراتب بهتر  دریافت ویزا برای خانواده دانشجو در مقایسه با آمریکا)

دو دانشگاه برتر کانادا – دانشگاه تورنتو (University of Torento) و دانشگاه بریتیش کلمبیا (University of British Columbia) – به خصوص برای نتایج تحقیقات خود امتیاز بالایی می‌گیرند، که بدین معنی است که خروجی این مدارس، کار آکادمیک با کیفیتی است که مورد پذیرش عمومی نیز هست.

دانشگاه بریتیش کلمبیا به طور مشترک با دانشگاهی دیگر در رتبه ۳۴ رنکینگ سراسری دانشگاهی جهان قرار گرفته است و ۲۹ درصد از جمعیت دانشجویان آن خارجی و از کشورهای مختلف هستند.

بسیاری از دانشگاه‌های کانادا به دلیل جذب دانشجویان و استادان دانشگاه خارج از کانادا و همکاری با متخصصین خارجی، تصویری بین‌المللی از خود ارائه داده‌اند. بدین ترتیب عجیب نیست که همیشه می‌توان حس و حال یک مرکز جهانی و بین‌المللی را در محیط یک دانشگاه کانادایی تجربه کرد.

براساس اداره تحصیلات نظرسنجی دانشجویان خارجی در کانادا، بیش از ۹۰ درصد از دانشجویان مورد بررسی، از تحصیلات خود در کانادا بسیار راضی بوده‌اند و ۹۵ درصد آنان کانادا را به عنوان یک مقصد تحصیلی پیشنهاد کردند.

۵ دانشگاه برتر کانادا کدامند؟

این دانشگاه که در اصل به وسیله کلیسای انگلستان اداره می‌شود، اولین دانشگاهی است که در بخش مستعمره انگلستان در کانادا که با نام “Upper Canada” شناخته می‌شود بنا نهاده شده است و به عنوان یک سیستم دانشگاهی، بسیار شبیه به دانشگاه‌های معتبر انگلستان ساخته شده است. هریک از ۱۲ کالج این دانشگاه تاریخچه و ویژگی‌های مختص به خود را دارند.

دانشگاه تورنتو (UofT) پیشگام دستاوردهای متعددی به نام خود بوده است و از افتخارات این دانشگاه، نخستین انتشارات آکادمیک کانادا، اولین دانشکده علوم کشور و تبدیل شدن به نخستین دانشگاه کانادایی که دارایی آن به مبلغ بیش از ۱ میلیارد دلار کانادا می‌رسد را می‌توان نام برد.

 

بهترین دانشگاه‌های کانادا در سال 2018 کدامند؟

حرکت‌های آکادمیک مهم و تاثیرگذاری از جمله تاسیس مدرسه نقد ادبی و نظریه ارتباطات، مدرسه تخصصی نظریه کمال ان پی (NP-completeness) در علوم کامپیوتر و مدرسه تحقیق درباره درمان سلولی پایه‌ای (stem cell treatment) در این دانشگاه پایه‌گذاری شد.

محوطه دانشگاه تورنتو در مرکز شهر قرار دارد و دارای چندین ساختمان و محوطه تاریخی در خود می‌باشد که این آثار، بازدیدکنندگان اروپایی که فکر می‌کنند آمریکای شمالی، معماری خاصی ندارد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بیش از ۷۰۰ مدرک کارشناسی و ۲۰۰ مدرک کارشناسی ارشد در دانشگاه تورنتو ارائه می‌شوند و این دانشگاه در حوزه پزشکی یکی از بهترین‌ها در جهان می‌باشد.

این دانشگاه، جمعیت دانشجوی زیادی دارد – بیش از ۶۸,۰۰۰ دانشجوی تمام وقت، که ۱۶ درصد آن‌ها دانشجوهای خارجی هستند.

دانشگاه تورنتو حداقل پنج فارغ‌التحصیل برجسته داشته است که شامل چند نخست وزیر و نویسندگان برجسته، مایکل اونداتیه (Michael Ondaatje) و مارگارت اتوود (Margaret Atwood) می‌باشد. در کل ده برنده جایزه نوبل به نوعی به دانشگاه تورنتو مربوط هستند.

دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC)، قدیمی‌ترین دانشگاه ایالت و یکی از پر رقابت‌ترین دانشگاه‌های کانادا می‌باشد.

این دانشگاه، دارای دو محوطه کالج جدا، یکی در ونکوور و یکی در شهر کلونا می‌باشد. محوطه اصلی دانشگاه که در ونکوور قرار دارد به چندین ساحل نزدیک است و دید بسیار خوبی به منظره زیبای کوه‌های  نورث شور (North Shore) دارد. چندین باغ گیاه‌شناسی و یادبود نیز به همراه یک مرکز هنرهای نمایشی مشهور در محوطه دانشگاه وجود دارند.

دانشگاه بریتیش کلمبیا تعدادی بورسیه تحصیلی، از جمله بورسیه دانشجویان بین‌المللی ورانگ( Donal A. Wehrung) را برای کشورهای جنگ‌زده به دانشجویان ارائه می‌کند.

بهترین دانشگاه‌های کانادا در سال  2018 کدامند؟

هفت برنده جایزه نوبل، ۶۹ شاگرد ممتاز بورسیه تحصیلی رودز (Rhode) و ۶۵ دارنده مدال المپیک با این دانشگاه در ارتباط بوده و هستند.

بزرگ‌ترین سیکلوترون جهان -که نوعی شتاب‌دهنده ذرات است- با موفقیت در آزمایشگاه ملی ذرات و فیزیک اتمی کشور در دانشگاه بریتیش کلمبیا  نگهداری می‌شود.

به دانشجویان و محققان، دوازده دانشکده در محوطه دانشگاه ونکوور و هفت دانشکده در محوطه کلونا اختصاص داده شده است. در کل، بیش از ۵۰,۰۰۰ دانشجوی تمام وقت در دانشگاه بریتیش کلمبیا تحصیل می‌کنند که یک چهارم آن‌ها، دانشجویان بین‌المللی هستند.

تعداد ۳ نخست وزیر، از جمله جاستین ترودو، نخست وزیر وقت کانادا که با مدرک لیسانس تعلیم و تربیت فارغ‌التحصیل شد، در دانشگاه بریتیش کلمبیا تحصیل کرده‌اند.

دانشگاه مک گیل تنها موسسه کانادایی است که در انجمن جهانی دانشگاه‌های پیشروی انجمن اقتصاد جهانی، که شامل ۲۶ دانشگاه برتر جهان می‌باشد، به عنوان نماینده انتخاب شده است.

این دانشگاه در سال ۱۸۲۱ پایه‌گذاری شده است و محوطه اصلی دانشگاه در پایگاه مونت رویال (Mount Royal) در مرکز شهر مونترآل قرار گرفته است. اکثر ساختمان‌های دانشگاه در یک محوطه پارک مانند که بسیاری از دانشجویان سال آخر نیز در آن زندگی می‌کنند قرار گرفته‌اند.

تمامی ساختمان‌های اصلی با استفاده از سنگ آهک خاکستری همان محل ساخته شده‌اند، که به محوطه دانشگاه، زیبایی قابل توجهی می‌دهد.

در سال ۱۸۲۹، دانشگاه مک گیل اولین دانشکده پزشکی ملی کانادا را بنا کرد و تا به امروز، این دانشگاه به خصوص در رنکینگ‌های جهانی موضوعات بالینی امتیاز بالایی دارد.

بهترین دانشگاه‌های کانادا در سال 2018 کدامند؟

این دانشگاه بیش از ۳۰۰ مدرک در رشته‌های مختلف را به بیش از ۴۰,۰۰۰ دانشجو از ۱۵۰ کشور مختلف ارائه می‌دهد. دانشگاه مک گیل خود را یکی از وسیع‌ترین موسسات بین‌المللی کانادا به شمار می‌آورد.

لئونارد کوهن، خواننده و ترانه‌سرا، و ویلیام شاتنر، بازیگر، از دانشگاه مک گیل فارغ‌التحصیل شده‌اند. این دانشگاه همچنین ادعا می‌کند بورسیه‌های رودز (Rhodes) بیش‌تری نسبت به سایر دانشگاه‌های کانادایی عرضه می‌کند.

این بورسیه شامل دانشجویانی می‌گردد که میانگین نمرات بالاتری نسبت به سایر دانشجویان در هر دانشگاهی در کشور دارند.