آشنایی با ۱۰ بورسیه تحصیلی برتر دنیا

آیا شما هم مایلید به طور رایگان و با دریافت بورسیه‌های تحصیلی خوب در هر کجای جهان که هستید،ادامه تحصیل دهید؟ کمک هزینه‌‌‌های بین‌المللی محدودی وجود دارد که به شما امکان تحصیل در هر کجای جهان را می‌دهد. سازمان های بین‌المللی و منطقه‌ای این امکان را فراهم آورده‌‌اند که شما به راحتی بتوانید تحصیل کنید،همچنین کمک‌هزینه‌های تحصیلی آموزش از راه دور هم می‌تواند شما را در کشور خودتان یا هر کجای جهان که هستید،به هدفتان برساند. ما قصد داریم در این مقاله شما را با ده کمک‌ هزینه‌ی تحصیلی برتر آشنا کنیم.

کمک هزینه های خاص برای تحصیل در هر کشوری که شما مایل هستید

آشنایی با 10 بورسیه تحصیلی برتر دنیا

۱ . کمک هزینه تحصیلی بنیاد روتری (Rotary)

بنیاد روتری از طریق حمایت بنیاد جهانی روتری بودجه‌هایی را به این امر اختصاص داده است. این بودجه ممکن است فقط شامل یک ترم تحصیلی دانشجو یا یک تا چهار سال تحصیلی شود. کم‌‌ترین کمک‌هزینه‌ی تحصیلی ۳۰ هزار دلار می‌باشد که صرف هزینه‌های مربوط به پاسپورت و ویزا، سفر، واکسیناسیون، شهریه، اتاق و لوازم تحصیلی می‌شود.

۲ . کمک هزینه‌های تحصیلی OFID

صندوق توسعه‌ی بین المللی اوپک برای متقاضیان واجد شرایطی که مایل به ادامه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی‌ ارشد می‌باشند، کمک هزینه‌ی تحصیلی کاملی را برای تحصیل در معتبرترین دانشگاه‌های جهان در نظر گرفته است. بورس تحصیلی این صندوق تا سقف ۵۰ هزار دلار است که هزینه‌های ماهیانه‌ی مربوط به شهریه‌‌ی دانشگاه، هزینه‌های زندگی از قبیل خوابگاه، بیمه، کتاب، جابجایی و سفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

۳ . کمک هزینه‌ی تحصیلی بنیاد آغاخان

بنیاد آغاخان هر ساله تعداد محدودی بورسیه‌ی تحصیلی در مقطع کارشناسی‌ارشد برای دانش‌آموزان برجسته‌ی کشورهای در حال توسعه که از بودجه‌ی لازم برای انجام تحقیقات برخوردار نیستند،در نظر گرفته است. این بنیاد ۵۰ درصد از هزینه‌های تحصیلی و شهریه‌ی دانشجو را تامین می‌کند و ۵۰ درصد بقیه از طریق وام به دانشجو تعلق می‌گیرد. دانشجو می‌تواند هر دانشگاهی را به جز دانشگاه‌های آلمان، انگلستان، ایرلند، سوئد، نروژ، دانمارک، هلند، ایتالیا و اتریش را برای تحصیل انتخاب کند.

کمک هزینه‌های تحصیلی جهانی در نقاط مختلف

آشنایی با 10 بورسیه تحصیلی برتر دنیا

۴ . کمک هزینه‌ی تحصیلی بانک جهانی با همکاری کشور ژاپن

بانک جهانی (JJ/WBGSP)  با همکاری کشور ژاپن هم کمک هزینه‌هایی را برای فارغ التحصیلان کشورهای در حال توسعه در مقطع کارشناسی‌ارشد فراهم کرده است. این بورس کمک هزینه‌ی تحصیلی، کمک‌هزینه‌ی زندگی ماهانه، هزینه‌ی بلیط رفت و برگشت با هواپیما و بیمه را پوشش می‌دهد.

۵ . کمک هزینه‌ی تحصیلی مشترک بانک توسعه آسیایی و ژاپن

بانک توسعه‌ی آسیایی و ژاپن برای افراد واجد شرایط در کشورهای عضو بانک توسعه‌ی آسیایی به منظور تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، بورسیه‌ی تحصیلی در نظر گرفته است. این بورسیه به منظور انجام مطالعات در زمینه‌ی اقتصاد، مدیریت، علم و فناوری و سایر رشته‌های مرتبط با توسعه‌ در مؤسسات دانشگاهی مشترک در حوزه‌ی آسیا و اقیانوس آرام است. این بورسیه کمک‌هزینه‌های مربوط به خوابگاه، شهریه‌ی دانشگاه، لوازم آموزشی، بیمه خدمات درمانی و سفر را پوشش می‌دهد.

۶ . کمک‌ هزینه‌ی تحصیلی بنیاد کوه ولز برای کشورهای در حال توسعه

بنیاد کوه ولز واقع در بریستول، ورمونت ایالات‌متحده‌ی آمریکا برای افرادی که در کشورهای در حال توسعه یا زیر خط فقر هستند، کمک‌‌هزینه تحصیلی قرار داده است. شما می‌‌توانید در دانشگاه واقع در کشور خودتان یا یکی از کشور‌های در حال توسعه از این بورسیه استفاده کنید. مقدار کمک‌هزینه تحصیلی به طور متوسط ۱۴۰۰ دلار می‌باشد که هزینه‌های مربوط به شهریه، کتاب و لوازم تحصیلی را پوشش می‌دهد.

کمک هزینه های تحصیلی  آموزش از راه دور  در کشور مبدأ یا کشورهای دیگر

آشنایی با 10 بورسیه تحصیلی برتر دنیا

۷ . کمک هزینه تحصیلی دانشگاه ادینبورگ

دانشگاه ادینبورگ ‌کمک‌هزینه‌ی تحصیلی به منظور آموزش از راه دور برای دانشجویان کشورهای در حال توسعه در مقطع کارشناسی‌ارشد تدوین کرده است. هر یک از این بورس‌های تحصیلی هزینه‌ی بیش از سه سال تحصیلی را تأمین می‌کند.

۸ . بورسیه‌ آموزش از راه دور  کشورهای مشترک المنافع با همکاری انگلستان

بورسیه‌ی آموزش از راه دور کمیسیون کشورهای مشترک المنافع با همکاری کشور انگلستان، هزینه‌ی تحصیل دانشجویان کشورهای عضو را در مقطع کارشناسی‌ارشد تأمین می‌کند.

۹ . کمک هزینه دانشگاه مردمی(Oupeople)

دانشگاه مردمی (oupeople) اولین و معتبرترین دانشگاه آنلاین غیرانتفاعی و بدون شهریه است. این دانشگاه امکان آموزش عالی درجهان را برای همگان فراهم کرده است. شهریه‌‌ی این دانشگاه رایگان است، اما لازم است که دانشجویان هزینه‌ای را در حدود ۱۱۰ تا ۱۵۰ دلار در هر ترم برای امتحاناتشان پرداخت کنند. هر چند بورس‌های تحصیلی هم وجود دارد که هزینه‌های مربوط به برگزاری امتحان‌‌ها را پوشش می‌دهد.

۱۰ . دوره‌های آموزشی آنلاین در دانشگاه‌های برتر

دوره‌های آموزشی آنلاین edx با همکاری دانشگاه MIT  و برکلیUC و دانشگاه های معتبر دیگر امکان آموزش آنلاین برای تمام افراد در سراسر جهان فراهم کرده است که بعد از اتمام دوره‌ی آموزشی،گواهی پایان دوره به شما تعلق می‌گیرد. این کمک‌هزینه می‌‌تواند در اختیار هر فردی قرار بگیرد که به اینترنت دسترسی دارد.