معرفی دانشگاه بریستول انگلستان

معرفی دانشکده های دانشگاه بریستول انگلستان

دانشگاه بریستول یکی از بهترین دانشگاه‌های انگلیس محسوب می‌شود؛ دانشجویان این دانشگاه در یک محیط علمی غنی رشد می‌کنند که توسط تحقیقات جهانی پیشرو معرفی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و خبرگزاری فارس، براساس بررسی‌های صورت گرفته، دانشگاه بریستول به واسطه کیفیت برجسته آموزشی و پژوهشی، امکانات عالی و دانشجویان و پرسنل بسیار مستعد خود، در سطح بین المللی شناخته شده است.

همچنین، این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه‌های انگلیس محسوب می‌شود؛ دانشجویان بریستول در یک محیط علمی غنی رشد می‌کنند که توسط تحقیقات جهانی پیشرو معرفی می‌شود.

این دانشگاه تحقیقاتی و پر جنب و جوش واقع در جنوب غربی انگلستان است.

امروز، این دانشگاه بیش از ۲۰۰ رشته از جمله هنر، علوم پزشکی، علوم، مهندسی، علوم اجتماعی و قانون، و علوم سلامتی را ارائه می‌دهد.

این دانشگاه به ۲۵ مرکز علمی و  به شش دانشکده تقسیم شده است.

براساس اطلاعات موجود، دانشگاه بریستول دارای ارتباط قوی با صدها نفر از کارفرمایان، اعم از کسب و کارهای کوچک در سراسر جهان است.

بریستول یکی از دانشگاه ‌ای محبوب و موفق در انگلستان است و در رتبه بندی دانشگاه های جهان QS 2016 بین ۵۰ دانشگاه برتر جهان قرار گرفت.

در سال ۲۰۱۵، بریستول نخستین شهر انگلیس بود که جایزه پایتخت سبز اروپا را به دست آورد.

روزنامه ساندی تایمز، بریستول را بهترین شهر برای زندگی در انگلیس براساس فرهنگ و نزدیکی به حومه‌های زیبا معرفی کرده است.

دانشگاه بریستول انگلستان در سال ۲۰۱۸ در رتبه ۶۰۱ از میان ۸۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته است.

این بررسی در سایت «topuniversiteis» منتشر شده است.

بریستول بزرگترین شهر جنوب غر بی انگلستان است که در فاصله ۱۸۵ مایلی غرب لندن واقع شده است. این شهر مرکز استانDevon می باشد که یکی از شهرهای مهم اقتصادی – تجاری انگلستان است. بریستول شهری توریستی و دانشگاهی است که فعالیت آن بیشتر جنبه خدماتی دارد.

اکثریت مسلمانان مقیم بریستول پاکستانی الاصل می باشند و در محله Easton و Totterdown زندگی میکنند.

در شکل همراه شماره یک، موقعیت بریستول در جنوب غرب انگلستان نشان داده شده است. در شکل شماره ۲، محل دانشگاه، اداره خوابگاه دانشگاه و ترمینال اتوبوسهای بین شهری(Coach Station) در آن مشخص شده است.

 مسکن

از آنجایی که بریستول شهری خدماتی، دانشگاهی و توریستی است، هزینه اجاره مسکن در این شهر بالاست و تهیه مسکن مناسب بسیار مشکل است.

بنابر این توصیه می شود دانشجویان قبل از اعزام با اداره خوابگاه دانشگاه(Accommodation Office) مکاتبه نمایند و نسبت به درخواست خوابگاه مجردی و متأهلی اقدام نمایند. تا در هنگام ورود به این شهر با مشکل مواجه نشوند. لازم به ذکر است که اجاره آپارتمانهای دانشگاه برای یک زوج از۴۰۰ تا ۴۲۰ پوند در ماه می باشد.

مراکز خرید مواد غذایی

چند ین فروشگاه قصابی در بریستول وجود دارند که گوشت و مواد غذایی حلال به مسلمانان عرضه می کنند. عمده ترین این مراکز در مناطق Easton و Totterdown قرار دارند. قصابی پاک(Pak Bucher) یکی از معروفترین قصابی هایی است که دانشجویان ایرانی از آنجا گوشت حلال تهیه می کنند.

برای خرید سایر مواد غذایی می توان به فروشگاه های زنجیره ای Sainsbury, Tesco, Asda, Summerfield که عمد تا درحول و حوش مرکز شهر قرار گرفته اند مراجعه کرد. فروشگاه های ارزان نظیر Aldi و Lidle نسبتا از مرکز شهر فاصله زیادی دارند. جهت تهیه پوشاک با قیمت مناسب، فروشگاههای Matalan وPrimark توصیه می شوند.

مدرسه ایرانی

در بریستول مدرسه ایرانی وجود ندارد و به آن دسته از دانشجویان که فرزندانشان در مقطع راهنمایی درس می خوانند توصیه می شود حتی الامکان از گرفتن پذیرش از دانشگاه بریستول خودداری نمایند. برای دوره ابتدایی هر ساله امتحانات متفرقه با اعزام نماینده ای از مدرسه ایرانی برگزار میشوند. ۴ – مسافرت از لندن به بریستول

سفر به بریستول

به دلیل نزدیک بودن بریستول به فرودگاه هیترو لندن، معمولا بلیط هواپیما فقط تا فرودگاه هیترو برای دانشجویان صادر می شود و دانشجویان بایستی خود از فرودگاه به بریستول عزیمت کنند. مناسبترین راه استفاده از اتوبوسهای بین شهری می باشد.

بدین منظور پس از رسیدن به فرودگاه هیترو و بعد از تحویل بار و خروج از سالن از طریق راهروهای زیرزمینی که در فواصل کم با علامت خروج Bus station در آنها مشخص شده است به محل ترمینال اتوبوسها رفته و پس از تهیه بلیط به سمت بریستول حرکت نمایید.

مدت زمان مسافرت با اتوبوس از فرودگاه به بریستول حدود دو ساعت است. با توجه به این که قیمت بلیط یک طرفه (Single) با دو طرفه(Return) فقط حدود یک پوند است توصیه می شود در فرودگاه هیترو بلیط رفت و برگشت تهیه شود. چون بلیط برگشت تا سه ماه اعتبار دارد و می توان بعدا از آن استفاده کرد.

چنانچه دانشجویی قصد دارد پس از رسیدن به انگلستان مدتی در لندن توقف نماید جهت عزیمت به بریستول می تواند با مراجعه بهVictoria Station با اتوبوس به این شهر رهسپار گردد.

 نگاهی به دانشگاه بریستول

دانشگاه بریستول یک دانشگاه تحقیقاتی  و پر جنب و جوش واقع در جنوب غربی انگلستان است.  سر وینستون چرچیل صدراعظم سابق دانشگاه بود (از سال ۱۹۲۹ تا ۱۹۶۵ ) .

شعار این دانشگاه برگرفته از معروف روم شاعر شعر هوراس، و ترجمه آن به زبان انگلیسی به عنوان یادگیری ترویج یک قدرت درونی است .

امروز، این دانشگاه بیش از ۲۰۰ رشته از جمله هنر، علوم پزشکی، علوم، مهندسی، علوم اجتماعی و قانون، و علوم سلامتی را ارائه می دهد. که ایندانشکده را را به ۲۵ مرکز علمی و  به شش دانشکده تقسیم شده کرده است.

دانشگاه دارای ارتباط قوی با صدها نفر از کارفرمایان، اعم از کسب و کارهای کوچک در سراسر جهان را دارد .

این دانشگاه همچنین نمایندگانی در جایزه نوبل دارد که  آنها عبارتند از دوروتی هاجکین، صدراعظم سابق دانشگاه که موفق به کسب جایزه نوبل در شیمی درسال۱۹۶۴  شد ؛ نمایشنامه نویس هارولد پینتر، برنده جایزه نوبل ادبیات در سال۲۰۰۵ ؛ و آنگوس دیتون، برنده جایزه نوبل در اقتصاد سال ۲۰۱۶

همچنین دانشگاه بریستول دارای رنکینگ ۷۱ در بین دانشگاههای جهان می باشد .

پیش از دانشگاه بریستول دانشگاه کالج بریستول که بین سالهای ۱۹۰۹-۱۸۷۶ فعالیت می کرد وجود داشت . دانشگاه کالج بریستول ۱۰ اکتبر سال ۱۸۷۶ در خیابان ۳۲ پارک فعالیت خود را رسما آغاز کزد .

در ابتدا کار خود را با ۱۵ استاد شروع کرد. این کالج متعلق به مردان و زنان بود اما ابتدا فاقد رشته پزشکی بود که با ۹۹ دانشجو که ۳۰ نفر از آنان مرد و ۶۹ نفر از آنان زن بودند شروع کار خود را اعلام کرد . در مه سال ۱۹۰۹ و پس از ۳۳ سال از تاسیس دانشگاه کالج بریستون منشور منشور تصویب شده توسط ادوارد هفتم به اجرا درآمد .

این دانشکده نقش اساسی را در ۱۲ مرکز آموزش دکتری و مشارکت هیئت علمی و میزبانی از دانشگاه های خارجی ایفا می کند .

بودجه پژوهشی این دانشکده در سال ۱۴-۲۰۱۳ بیش از ۶۰ میلیون پوند بود که این بودجه به طور مستمر در حال افزایش است .

بریستول یکی از دانشگاه های محبوب و موفق در انگلستان است و دررتبه بندی دانشگاه های جهان QS 2016 بین ۵۰ دانشگاه برتر جهان قرار گرفت .

پروفسور جورج بنتینگ رئیس دانشکده علوم پزشکی دانشگاه بریستول می باشد .

دانشکده مهندسی

دانشکنده مهندسی در دانشگاه بریستول به تولید رهبران و کارآفرینان آینده و به پیشبرد دانش و فن آوری مورد نیاز برای چالش های جهانی متعهد است .

رشته های فنی مهندسی در مقاطع مختلف

علوم کامپیوتر و الکترونیک، کارشناسی ارشد مهندسی

علوم کامپیوتر و الکترونیک با تحصیل در خارج، کارشناسی ارشد مهندسی
طراحی مهندسی با مطالعه در صنعت، کارشناسی ارشد مهندسی
ریاضی و علوم کامپیوتر، کارشناسی
ریاضی و علوم کامپیوتر، کارشناسی ارشد مهندسی

مکانیک و مهندسی برق، بنگ

مکانیک و مهندسی برق، کارشناسی ارشد مهندسی

مهندسی هوافضا

مهندسی هوافضا، مهندسی
مهندسی هوا و فضا با تحصیل در خارج، کارشناسی ارشد مهندسی
مهندسی هوا و فضا با مطالعه در قاره اروپا، کارشناسی ارشد مهندسی
طراحی مهندسی با مطالعه در صنعت (با مهندسی هوا و فضا)، کارشناسی ارشد مهندسی

مهندسی عمران

مهندسی عمران، کارشناسی ارشد مهندسی
مهندسی عمران با تحصیل در خارج، کارشناسی ارشد مهندسی

مهندسی مطالعه در صنعت (با مهندسی عمران)، کارشناسی ارشد مهندسی

علوم کامپیوتر، کارشناسی
علوم کامپیوتر، کارشناسی ارشد مهندسی
علوم کامپیوتر با تحصیل در خارج، کارشناسی ارشد مهندسی
علوم کامپیوتر با مطالعه در قاره اروپا، کارشناسی ارشد مهندسی

معرفی دانشکده های دانشگاه بریستول انگلستان

مهندسی برق و الکترونیک

مهندسی برق و الکترونیک با تحصیل در خارج، کارشناسی ارشد مهندسی
مهندسی برق و الکترونیک با مطالعه در قاره اروپا، کارشناسی ارشد مهندسی
مکانیک و مهندسی برق، بنگ
مکانیک و مهندسی برق، کارشناسی ارشد مهندسی

ریاضیات مهندسی

ریاضیات مهندسی، کارشناسی ارشد مهندسی

ریاضیات مهندسی با تحصیل در خارج، کارشناسی ارشد مهندسی

مهندسی مکانیک

مهندسی مکانیک، کارشناسی ارشد مهندسی
مهندسی مکانیک با تحصیل در خارج، کارشناسی ارشد مهندسی
مهندسی مکانیک با مطالعه در قاره اروپا، کارشناسی ارشد مهندسی
مکانیک و مهندسی برق، بنگ
مکانیک و مهندسی برق، کارشناسی ارشد مهندسی

طراحی مهندسی با مطالعه در صنعت (با مهندسی مکانیک)، کارشناسی ارشد مهندسی

رشته های کارشناسی ارشد

کارشناسی ارشد و جوی پیشرفته میکروالکترونیک سیستم

مهندسی پزشکی (کارشناسی ارشد)

کائوچو و مواد مرکب تولید (EngD)

علوم هسته ای و مهندسی (کارشناسی ارشد)

رباتیک (کارشناسی ارشد)

سیستم های (EngD)

سیستم های (، دلگرمی)

دانشکده حقوق و علوم اجتماعی

این دانشکده بیش از ۴۰ رشته در مقطع کارشناسی و بیش از ۷۰ رشته در مقطع کارشناسی ارشد که اساتید این دانشگاه با عملکرد حرفه ای آموزش و پژوهش و تحقیقات با کیفیت بالا و در محیطی پر جنب و جوش را ارائه می نمایند . دانشکده حقوق و علوم اجتماعی (FSSL) پشتیبانی بسیار عالی برای پژوهش و فعالیتهای تحقیقی در رشته های مختلف این دانشکده دارد .

شش دانشکده این مجموعه شامل :

دانشکده تحصیلات تکمیلی آموزش پرورش

دانشکده اقتصاد امور مالی و مدیریت

دانشکده مطالعات سیاست

داتشکده جامعه شناسی و مطالعات بین المللی

دانشکده حقوق بریستول

دانشکده علوم جغرافیایی

معرفی دانشکده های دانشگاه بریستول انگلستان

دانشکده علوم پزشکی

یک مرکز حرفه ای برای پژوهش و تحصیل است که بیش از ۴۳۰ کارمند و ۱۴۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و حدود ۴۰۰ دانش آموز از سراسر جهان را دارد .

مدارس فعال دانشکده شامل : مدرسه زیست شیمی – مدرسه سلولی و پزشکی مولکولی – مدرسه فارموکولوژی و علوم اعصاب

ما در سراسر کشور به عنوان یک مرکز برای برتری در آموزش و یادگیری است (CETL) دراین دانشکده ی  برای دانشجویان فراهم می کنیم. فعالیت های آموزشی و پژوهشی ما نیز فراتر از دانشگاه بریستول است. خلاقیت و  ما این کار را از طریق مشارکت با دیگر دانشگاهها و صنایع به عنوان مثال مشارکت آموزش دکترای جنوب غرب انجام می دهیم که این کمک می کند تا برای تقویت و تعامل ما با جامعه دانشگاهی فعالیت گسترده تری داشته باشیم .

چند پیشرفت در تحقیقات از دانشگاهیان ما و سرمایه گذاری های تجاری در ترجمه علوم است که می تواند راه را برای انقلابی  در درمان بیماری هموار کند .

چند دانشگاه حاوی ساختار متمرکز برای پژوهش و آموزش در هر دو رشته زیست پزشکی انسان و حیوان و علوم بالینی وجود دارد و به رشد دانشکده پزشکی در محیط دانشجویی دانشگاه بریستول کمک می نماید .

رشته های موجود در دوره کارشناسی

علوم پزشکی – زیست شیمی – سلولی و پزشکی مولکولی – علوم اعصاب – داروشناسی – فیزیولوژی

رشته های در حال تدریس در کارشناسی ارشد

تحقیقات علوم پزشکی – بیوفیزیک و مولکولی علوم زندگی – علوم پیوند و انتقال

رشته های دوره دکتری

بیو شیمی – سلولی مولکولی و پزشکی – فیزیو لوژی و مارکولوژی – پویا سلولی مولکولی – عصب دینامیک

هزینه های تحصیل

هزینه شهریه برای انگلستان و اتحادیه اروپا دانشجو در مقطع کارشناسی شروع مطالعات خود را در دانشگاه بریستول در سال ۲۰۱۶ ۹۰۰۰ £ در هر سال برای هر فرد از برنامه تحصیلی خود است.

هزینه شهریه برای انگلستان و اتحادیه اروپا دانشجویان دوره کارشناسی که یک محل برای ۲۰۱۶ ورود ارائه شده است و پس از آن موکول اعطا ۹،۰۰۰ £ در هر سال برای هر سال از برنامه تحصیلی خود است.

  رشته                                                                         تمام وقت               پاره وقت

هنر و دوره های علوم اجتماعی                                           £ ۹،۰۰۰                £ ۴،۵۰۰

دوره های علوم، مهندسی و پیش بالینی                               £ ۹،۰۰۰                £ ۴،۵۰۰

بالینی دوره های پزشکی، دندانپزشکی و علوم دامپزشکی          £ ۹،۰۰۰                £ ۴،۵۰۰

دانشگاه بریستول
University of Bristol Coat of Arms.png
لاتینUniversitas Bristolliensis
شعارVim promovet insitam
“[Learning] promotes one’s innate power” – from هوراس،Ode 4.4
نوعدانشگاه دولتی، red brick،دانشگاه
تأسیس‌شده
موقوفه مالی£۵۵۳m
رئیسBaroness Hale of Richmond
معاون رئیس دانشگاهHugh Brady
VisitorThe Lord President of the Council ex officio
کارمندان مدیریتی۶,۱۹۹
کارشناسی۱۵,۳۹۷
تحصیلات تکمیلی۵,۶۶۳
موقعیتبریستول، England
۵۱°۲۷′۲۳″ شمالی۰۲°۳۶′۱۶″ غربیمختصات۵۱°۲۷′۲۳″ شمالی ۰۲°۳۶′۱۶″ غربی
پردیسUrban
Students’ UnionUniversity of Bristol Union
رنگ آموزشگاه     Pantone 187
ورزشکارانThe University of Bristol Athletics & Cross Country Club
تعلق ورزشی بهگروه راسل
Coimbra Group
Worldwide Universities Network
Universities UK
PEGASUS
وبگاهbristol.ac.uk
University of Bristol logo.svg