بدون مدرک زبان در ایتالیا تحصیل کنید

ایتالیا کشوری با شهرستان ها زیبا و مناظر طبیعی شگفت انگیز، با مردمی پر جنب و جوش می باشد. این کشور با فرهنگ غنی و تاریخ شگفت انگیز و دانشگاه های معروف در سراسر جهان شناخته شده است. بسیاری از دانش آموزان در سراسر جهان مایل به زندگی و تحصیل در ایتالیا هستند. دانشجویانی که نگران مدرک زبان هستند بایستی بدانند در برخی از دانشگاه ها امکان پذیرش بدون مدرک زبان وجود دارد اما دانشجو بایتی به محض پذیرش برای دوره های زبان در این کشور اقدام کند. این مقاله اطلاعات مفیدی در رابطه با تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان در اختیار شما قرار می دهد.

یکی از راه­های مهاجرت به ایتالیا اقدام از طریق مهاجرت تحصیلی و اخذ اقامت از طریق تحصیل است. این روش در کنار روش­های دیگر مهاجرت به این کشور می­باشد. در همه روش­های فوق شخص پس از مهاجرت به این کشور باید نسبت به اخذ اقامت و نهایتا تابعیت یا شهروندی ایتالیا اقدام نماید. مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل یکی از بهترین روش های مهاجرت به این کشور می باشد.

بدون مدرک زبان در ایتالیا تحصیل کنید

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان

دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان دارند، بایستی حداقل اطلاعات ضروری در رابطه با زبان ایتالیایی برای زندگی در این کشور را داشته باشند. آن دسته از داوطلبانی که می خواهند برای پذیرش در دانشگاه های ایتالیا اقدام کنند، بایستی سطح متوسط آموزش زبان ایتالیایی را حداقل گذرانده باشند، اغلب دانشگاه های ایتالیا برای پذیرش نیاز به گواهی اثبات مهارت های زبان ایتالیایی دارد برخی از گواهی های زبان ایتالیایی عبارتند از . CILS یا CELI می باشد که این مدارک گواهی زبان ایتالیایی برای دانشجویان بین المللی است. برخی از دانشگاه ها این آزمون های زبان و دوره های آموزشی برای دانشجویان را سازماندهی میکند.

دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی را دارند، بایستی سطح متوسط آموزش زبان انگلیسی را گذرانده باشند، آنها باید گواهی آزمون مهارت در زبان انگلیسی را ارائه کنند. برخی از آزمون های زبان انگلیسی پذیرفته شده توسط دانشگاه های ایتالیا مانند IELTS، TOEFL و کمبریج می باشد.

بدون مدرک زبان در ایتالیا تحصیل کنید

همانطور که گفته شد روش های زیادی برای مهاجرت به ایتالیا وجود دارد، اما بسیاری افراد جهت مهاجرت به ایتالیا معمولا از طریق تحصیل اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیلی نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی میتوانند اقدام کنند.

شرایط اخذ پذیرش تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان

ایتالیا واقع در مرکز دریای مدیترانه در جنوب اروپا است، ایتالیا به عنوان یک کشور بزرگ برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته می شود. ایتالیا دارای یک تاریخ بسیار طولانی در آموزش عالی است و در جهان شناخته شده است. این کشور نقش مهمی در آموزش عالی اروپا بازی کرده است و سهم خود را در رابطه با ” اروپا آموزش عالی” ایفا می کند. ایتالیا دارای برخی از قدیمی ترین دانشگاه جهان مانند بولونیا است. این دانشگاه دارای استاندارد  آموزش عالی در اروپا و جهان است. زبان تدریس در دانشگاه های ایتالیا، ایتالیایی و انگلیسی می باشد، غالبا در دانشگاه های این کشور برای تحصیل نیاز به داشتن مدرک زبان بسته به زبان تدریس در دوره و دانشگاه انتخابی امری ضروری است، اما در تعداد محدودی از دانشگاه های ایتالیایی بدون مدرک زبان نیز می توان پذیرش گرفت اما بعد از ورود بایستی در دوره های زبان همان دانشگاه برای آغاز تحصیل شرکت کنید.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا بستگی به دانشگاه انتخابی شما در این کشور دارد. معمولا اخذ پذیرش در دانشگاه های خصوصی راحت تر از دانشگاه های دولتی است، اما حتما دقت فرمایید دانشگاه انتخابی مورد تایید وزارت علوم باشد. شهریه دانشگاه های خصوصی ایتالیا معمولا بالا می باشد.

عدم داشتن مدرک مهارت در زبان مانند TOEFL، IELTS نیز تحصیل برای دانشجویانی که زبان مادری آنها انگلیسی است قابل قبول است. دانش آموزانی که به زبان انگلیسی در دبیرستان و یا موسسه آموزش عالی فارغ التحصیل قبلی صحبت میکردند لازم نیست هر گونه اسناد و مدارک اضافی به منظور بررسی مهارت در زبان انگلیسی برای پذیرش خود ارائه کنند.

به منظور توانایی زندگی و تحصیل در ایتالیا، شما باید قادر باشید به زبان ایتالیایی صحبت کنید. این مسئله به شما کمک خواهد کرد شرایط اطراف خود را درک کنید و به عنوان یک فرد عادی در ایتالیا بتوانید به زندگی بپردازید. بسیاری از برنامه های تحصیلی در دانشگاه های ایتالیا به زبان انگلیسی تدریس می شوند، اما بیشتر دوره ها هنوز نیز به زبان ایتالیایی تدریس میشوند.

شما ممکن است در برخی دانشگاه ها هنگام ثبت نام نیاز به اثبات آزمون مهارت زبان خود داشته باشید. اگر به زبان ایتالیایی مسلط نیستید، بسیاری از دوره های زبان برای دانشجویان بین المللی در دانشگاه های ایتالیا ارائه خواهند شد، بنابراین شما می توانید مهارت های زبان خود را در حین تحصیل بهبود بخشید، و یا قبل از شروع تحصیل در ایتالیا برای آموزش زبان اقدام کنید.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا نیز ممکن است و دانشگاه های پزشکی این کشور مورد تایید وزارت علوم می باشد.

ویزای دانشجویی تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان

به منظور به دست آوردن ویزا تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان، مدرک زبان خاصی مورد نیاز نیست. اما داشتن مدرک زبان ممکن است یکی از شرایط اجباری پذیرش در یک دانشگاه ایتالیایی باشد، اما کنسولگری یا سفارت ایتالیا برای اخذ ویزا از متقاضی مدرک زبان خاصی را نمی خواهد. با این حال، افسران ویزا ممکن است اگر شما بتوانید به زبان ایتالیایی یا انگلیسی صحبت کنید بیشتر تحت تاثیر قرار بگیرند حتی صحبت عادی به زبان ایتالیایی به صورت محاوره ای نیز در این زمینه به شما یاری خواهد رساند. شما می توانید حداقل سلام و احوالپرسی و حداقل های مکالمه را به زبان ایتالیایی برای شرکت در مصاحبه در سفارت یا کنسولگری این کشور بیاموزید.

بدون مدرک زبان در ایتالیا تحصیل کنید

برخی از دانشگاه های بین المللی بیش از ۳۰ دوره تکمیلی زبان انگلیسی را ارائه می دهند. برخی از دانشگاه های ایتالیایی به طور انحصاری آموزش خود در سطح کارشناسی ارشد و دکتری را به زبان انگلیسی ارائه میکند.

اگر چه همه دانشگاه ها همه برنامه های خود را به زبان انگلیسی ارائه نمیکنند، اما معمولا حداقل چند دوره انگلیسی زبان برای دانشجویان بین المللی طراحی شده است. در ایتالیا برخی دانشگاه ها پایان نامه های دوره کارشناسی ارشد و دکتری را نیز به زبان انگلیسی ارائه می دهد.

هزینه زندگی دانشجویی درایتالیا یکی از موارد مهمی است که تعیین کننده روند مهاجرت به یک کشور می باشد. بنابراین قبل از اقدام در رابطه با آن تحقیقات لازم را به عمل آورید.

دوره های زبان ایتالیایی در گسترده ای در ایتالیا به منظور پاسخگویی به نیازهای زبان ایتالیایی برای اخذ پذیرش دانشگاه ارائه شده است. گزینه های یادگیری متنوع زبان در دانشگاه های ایتالیایی زبان، ایتالیا، وجود دارد. شما می توانید دوره های زبان ایتالیایی خود را در یکی از شهر های این کشور در دانشگاه های مختلف آن بگذرانید.

  • دوره های زبان ایتالیایی در رم
  • دوره های زبان ایتالیایی در میلان
  • دوره های زبان ایتالیایی در فلورانس
  • دوره های زبان ایتالیایی در سالرنو
  • دوره های زبان ایتالیایی در تروپئا
  • یادگیری زبان انگلیسی در رم

اگر شما به ایتالیا برای مقاصد تحصیلی آمده اید اما تسلطی به زبان ایتالیایی ندارید، بسیاری از دانشگاه ها و مدارس زبان در ایتالیا دوره های زبان ایتالیایی را به صورت فشرده ارائه میکنند، کلاس های آموزش دستور زبان ایتالیایی، دوره های آسان ایتالیایی برای مبتدیان و بسیاری از دوره های آموزشی زبان های دیگر برای متقاضیان طراحی شده است.

اخذ بورسیه برای تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان

بورسیه تحصیلی در دانشگاه های ایتالیا معمولا به افرادی با رزومه های بالا تعلق می گیرد در صورت پذیرش از دانشگاه های ایتالیا  با بورسیه در هر دانشگاهی شرایط تحصیل رایگان درایتالیا برای شما امکان پذیر میگردد.

معمولا بورسیه برای تحصیل در مقاطع بالاتر مانند دکتری PHD و کارشناسی ارشد تعلق می گیرد و شرایط تحصیل در ایتالیا در مقطع دکترا یا PhD و شرایط تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان در مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس را آسان تر می کند.

ممکن است بدون داشتن مدرک زبان ایتالیایی یا حتی توانایی صحبت به این زبان امکان تحصیل در این کشور برای شما محیا گردد اما به منظور زندگی در این کشور نیاز است زبان ایتالیایی را حداقل در سطح محاوره بلد باشید. سطح علمی دانشگاه های ایتالیا با یکدیگر متفاوت می باشد حتما قبل از انتخاب دانشگاه مورد نظر خود رتبه این دانشگاه در سال جاری را بیابید.

به طور کلی تحصیل کشور ایتالیا یک کشور دو زبانه  انگلیسی و ایتالیایی می باشد و تحصیل نیز به هر دوی این زبان ها در دانشگاه های این کشور امکانپذیر است، اگر چه در مرحله اول داشتن مدرک زبان برای دانشجو الزامی می باشد اما امکان تحصیل بدون مدرک زبان در دانشگاه های ایتالیا وجود دارد. و دانشجو می تواند برای تحصیل در این کشور بدون مدرک زبان نیز اقدام کند. البته اگر دانشجو برای تحصیل به زبان انگلیسی به جای ایتالیایی اقدام کند می تواند تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان ایتالیایی در این کشور به تحصیل بپردازد.

ممکن است در یک رشته خاص اما در دانشگاه های مختلف دروس دانشگاه های ایتالیا با یکدیگر متفاوت باشند. مدرسه و مدارس نیز برای دانش آموزانی که سنین آنها کمتر از ۱۸ سال یا سن دانشگاه می باشد موجود است. تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان در برخی از دانشگاه ها ممکن است، تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی نیز در برخی از دانشگاه ها مقدور است. شرایط تحصیل در ایتالیا در مقطع کارشناسی یا لیسانس مانند دیگر کشور های می باشد اما مسلما تفاوت هایی وجود دارد که قبل از اقدام بایستی از آنها آگاه گردید. زبان تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی و ایتالیایی می باشد. البته قابل ذکر است که دانشجویانی که دارای مدرک زبان نمی باشند بایستی بعد از ورود به کشور ایتالیا دوره های زبان را در این کشور بگذرانند و بعد از آن می توانند وارد دانشگاه گردند.