شرایط سنی تحصیل دانشجویان در اروپا

برای گرفتن پذیرش موارد بسیاری را باید رعایت کرد تا بدین ترتیب در این راه بتوانیم موفق شویم. شاید یکی از اصولی ترین موارد در تحصیل در کشورهای اروپایی بررسی شرایط سنی باشد. یکی از مسائل مهاجرت دانشجویی که متاسفانه بسیاری از متقاضیان در ایران اطلاعات دقیقی راجع به آن ندارند شرایط سنی تحصیل در خارج می باشد. در هر کشوری برای هر رشته و هر مقطع شرایط خاص سنی تعریف شده است. با توجه به تجربه داشتن سابقه کاری بسیار مناسب و مرتبط با رشته تحصیلی امکان تغییر شرایط سنی برای سفارت و انعطاف پذیری در این زمینه مشاهده شده است. اما دلیل این موضوع چیست؟

شرایط سنی تحصیل دانشجویان در اروپا

مهم ترین شرایط سنی تحصیل در خارج

به طور مثال برای ورود به رشته های گروه پزشکی سن نباید بیشتر از ۳۰ سال و یا برای ورود به کالج ها و مدرسه ها نباید بیشتر از ۲۵ باشد. نحوه طبقه بندی گروه های سنی و شرایط صدور ویزا رابطه مستقیم با یکدیگر دارند. چنانچه کشوری نیاز به نیروی کار فعال و متخصص داشته باشد شرایط سنی تحصیل در خارج برای هر فرد متفاوت خواهد بود. به طور مثال کشور آلمان بر اساس قوانین شرایط سنی خاصی برای مقاطع مختلف اعمال می کند. اداره اقامت آلمان به این موضوع دقت خواهد کرد که شما بعد از اخذ مدرک لیسانس فردی ۳۴ ساله خواهید بود. یک آلمانی از ۱۸ سالگی امکان کار در این کشور همراه با بیمه را داراست. با یک مقایسه میتوان دریافت شما حدود ۱۶ سال از عمر مفید و با انرژی کاری خود را از دست داده اید و طبیعتا بنابر آمار حدود ۹۸ درصد از ورودی های تحصیل در کشور آلمان پس از پایان تحصیلات در این کشور باقی مانده اند. در این صورت شانس ویزای شما کاهش خواهد یافت زیرا این ذهنیت وجود دارد که شما به کشور خود باز نخواهید گشت.

• کالج: ۲۳ سال
• کارشناسی: ۲۵ سال
• کارشناسی ارشد: ۲۸ سال
• دکتری: زیر ۴۰ سال

این روند برای بسیاری از کشورها بخصوص برای گروه پزشکی سختگیرانه تر خواهد شد. برای ورود به کالج های پزشکی در آلمان صرف نظر از داشتن مدرک زبان آلمانی سن نباید بیشتر از ۲۳ سال باشد. در صورتی که فرد مورد سن را رعایت نکرده و وارد مصاحبه سفارت شود شانس ویزا پایین خواهد بود. یکی از مهم ترین دلایل لحاظ کردن شرایط سنی تحصیل در خارج، تامین نیروی کار پس از اتمام تحصیل می باشد. بدیهی ست هر چه سن افراد بالاتر باشد تحصیل و کار هم زمان با توجه به مشغله های روزمره سخت تر خواهد شد.
شرایط سنی گاهی برای کشور مقصد اهمیت چندانی ندارد. به طور مثال برای گرفتن اقامت و یا سرمایه گذاری تنها موردی که باید به آن توجه ویژه داشت گردش حساب بانکی و شرایط مالی در نظر گرفته میشود. بدیهی ست در صورتی ک فرد بخواهد برای ویزای تحصیلی اقدام کند باید شرایط سنی را برای کشور مورد نظر در نظر بگیرد.

یکی از توانایی های گروه لیگال اپلای مشاوره دقیق و مناسب با توجه به شرایط سنی میباشد. به عنوان مثال کشور اتریش شرایط سنی برا ی ورود دانشجو نداشته است و دلیل این امر میتواند جذب سرمایه و افزایش قشر تحصیلکرده باشد.