شرایط تحصیل در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا در چین

شرایط تحصیل در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا در چین

شرایط تحصیل در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا در چین

چین دارای بیش از ۲۰۰۰ دانشگاه و کالج است که مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا را ارائه می دهند. موسسات آموزش عالی در نیمه شرقی کشورچین متمرکز هستند. چین در حال حاضر بیش از ۳۰۰۰۰۰ دانشجوی بین المللی دارد، اکثر دانشجویان خارجی از کشورهای آسیایی، روسیه، ایالات متحده و فرانسه هستند. مؤسسات آموزش عالی چین دارای استقلال قابل توجهی در انتخاب برنامه های دانشگاهی و ساختار سازمانی دارند.

شرایط تحصیل در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا در چین

بسیاری از افراد در مقطع کارشناسی ارشد در چین تجربه های فرهنگی و یادگیری یک زبان جدید را به دست می آورند. علاوه بر این، هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بسیار پایین تر از اروپا، ایالات متحده و یا حتی اکثر کشورهای آسیایی است. چین دارای برنامه های کارشناسی ارشد در رشته هایی از قبیل: مهندسی، علم، اقتصاد، و مدیریت بازرگانی و همچنین برنامه های منحصر به فردی رادر زمینه های یادگیری زبان چینی و هنرهای رزمی ارائه می دهد. اگر چه بیشتر برنامه های کارشناسی ارشد نیاز به داشتن مهارت زبان چینی دارند، اما همزمان بسیاری از برنامه ها در حال حاضر به زبان انگلیسی، مخصوصا در خصوص رشته های مهندسی و کسب و کار و مقاطع کارشناسی ارائه می شود.

شرایط تحصیل در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا در چین

مقطع کارشناسی ارشد در طیف گسترده ای از رشته ها مانند پزشکی، مدیریت، اقتصاد، مهندسی، فلسفه، قانون، آموزش، تاریخ، علوم طبیعی و حتی علوم نظامی موجود است. برای کسانی که علاقه مند به یادگیری زبان وآشنایی با مطالعات فرهنگی زبان چینی هستند، برخی از موسسات برنامه های ویژه ای را برای دانشجویان بین المللی در جهت یادگیری زبان و فرهنگ پکن ارائه می دهند.

سال تحصیلی براساس دو ترم، پاییز و بهار است تدریس پاییز در ماه سپتامبر آغاز می شود و در اواخر ژانویه یا اوایل ماه فوریه به پایان می رسد و ترم های بهار از فوریه تا ژوئن اجرا می شود. همه دانشجویان بین المللی نیاز به ویزا دارند. دو نوع ویزا برای دانشجویان وجود دارد: ویزای تحصیلی ویزای X که برای برنامه های بیش از شش ماه و ویزای کسب و کار (F-visa) برای برنامه های کمتر از شش ماه است. روند درخواست ویزا ۲-۴ هفته طول می کشد. در برخی موارد، دانش آموزان مجاز به ورود با ویزای توریستی در چین می شوند و سپس آن را به ویزا تحصیلی تبدیل می کنند.

پول چین Renminbi با نام اختصاری RMB نامیده می شود. واحدهای RMB در یوان هستند، همچنین گاهی اوقات Jiao و Fen نامیده می شوند. استفاده از ارز خارجی در چین ممنوع است، اما بانک ها و بسیاری از هتل ها خدمات مبادله را ارائه می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *