شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در سوئد

نتیجه تصویری برای ‪Swedish universities‬‏

تحصیل کارشناسی ارشد در سوئد برای چه کسانی ممکن است؟ این سوالی است که همواره ممکن است برای شما دوست عزیز که قصد تحصیل کارشناسی ارشد در سوئد را دارید پیش بیاید. این کشور یکی از کشورهای پیشرفته اروپا محسوب میشود که تحصیل کارشناسی ارشد در سوئد میتواند انتخاب خیلی از شما عزیزان باشد. حق با شماست. تحصیل کارشناسی ارشد در سوئد انتخاب درستی است. دلایل آن هم میتواند شرایط خوب زندگی و تحصیل کارشناسی ارشد در سوئد باشد. همچنین منع محدودیت سنی در تحصیل کارشناسی ارشد در سوئد میتواند یکی دیگر از دلایل درستی این انتخاب باشد. شما دوست عزیز ممکن است برایتان سوالات زیادی درباره تحصیل کارشناسی ارشد در سوئد بوجود بیاد از جمله شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در سوئد ،هزینه های تحصیل کارشناسی ارشد در سوئد شرایط کار به هنگام تحصیل کارشناسی ارشد در سوئد ، و سوالاتی از این قبیل… اگر میخواهید شانس خود را برای تحصیل کارشناسی ارشد در سوئد امتحان کنید و از شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در سوئد اگاه شوید پیشنهاد میدهم این مقاله را که حول موضوع تحصیل کارشناسی ارشد در سوئد تهیه شده است، تا انتها مطالعه نمایید.در این مقاله سعی کردیم همه شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در سوئد را از همه جوانب بررسی کنیم.شما دوست عزیز میتوانید هرگونه سوالی درباره تحصیل کارشناسی ارشد در سوئد و شرایط آن را داشتید، با کارشناسان مجرب ما در موسسه مشاوره ای MIE اتریش با همکاری موسسه حقوقی ملک پور در ایران در تماس باشید و از اطلاعات تخصصی آنها در امور تحصیل کارشناسی ارشد در سوئد و سایر ویزاهای استفاده نمایید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل کارشناسی ارشد در سوئد میتوانید به وب سایت ملک پور مراجعه نمایید.

تصویر مرتبط

هنگامی که بحث به دانشگاه و تحصیل در خارج از کشور میرسد، به چند کشور که جایگاهی در جایزه نوبل دارند میرسیم. سوئد ازجمله این کشورهاست. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در سوئد به شما این امکان را می دهد تا به تخصص و علم و امکانات یکی از نوآورترین کشورهای جهان دسترسی پیدا کنید. ما در سوئد شاهد ارائه ۱۶۰مدرک تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد هستیم.

دانشگاه های سوئد یک تاریخ افتخاری دارند و آن اینست که در قرن پانزدهم گسترش یافتند، اما دستاوردهای مدرن این کشور نیز بسیار چشمگیر است. شرکت های سوئدی از تکنولوژی های پیشرفته و مدل های تجاری اصلی مشهور هستند، Spotify، Skype و Ikea در جهان از جمله اینهاست.
بنابراین، تحصیل کارشناسی ارشد در سوئد، شما را جزء نسل بعدی متفکران قرار خواهد داد. همانطور که میخوانید تحصیل در سوئد ،تحصیل در یک کشور آرام و لیبرال با فضای کاملا متفاوت است و لذت میبرید (بیش از نیمی از دانشجویان دانشگاه های سوئدی زن هستند و ۱۰ درصد دانشجویان را دانشجویان خارجی تشکیل می دهند) .
شما همچنین می توانید از شهرهای زیبا بازدید کنید و مناظر اسکاندیناوی را کشف کنید، با این ویزا شما حتی میتوانید برای بازدید از کشورهای همسایه به نروژ، فنلاند و دانمارک نیز سفر کنید.

سوئد محبوب ترین کشور برای تحصیلات در خارج از کشور در حوزه اسکاندیناوی است، با بیش از ۲۸۰۰۰ دانشجوی بین المللی در دانشگاه های خود.

مدت تحصیل کارشناسی ارشد در سوئد چقدر است؟
دوره های کارشناسی ارشد سوئد بسته به دوره می تواند یک یا دو سال طول بکشد. سال تحصیلی در سوئد بین سپتامبر و ژوئن شروع می شود.پ

دانشجویان اتحادیه اروپا و EEA هیچ هزینه ای برای تحصیلات عالی در سوئد نمی پردازند. دانشجویان بین المللی از کشورهای دیگر معمولا از ۸۰۰۰۰ تا ۱۴۰۰۰۰ SEK در سال (حدود ۱۱۰۰۰ تا ۱۹۰۰۰ دلار) پرداخت میکنند.

تعداد زیادی از برنامه های کارشناسی ارشد سوئد به زبان انگلیسی ارائه می شوند، اما شما باید پیش نیاز های زبان را برای دوره خود تایید کنید. حداقل مدرک پیش نیاز برای مقطع کارشناسی ارشد در سوئد ۵/۵ آیلتس میباشد.

دانشجویان اتحادیه اروپا و ایالت متحده به ویزا برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در سوئد نیاز ندارند (اما باید ظرف مدت سه ماه پس از ورودشان در اداره مهاجرت سوئد ثبت نام کنند). سایر اعضاء و دانشجویان بین المللی باید مجوز اقامت و ویزا را درخواست کنند).

ویزای دانشجوی کارشناسی ارشد در سوئد
اگر شما از یک کشور غیر اتحادیه ی اروپا هستید و قصد دارید در سوئد برای مدت بیش از سه ماه اقامت داشته باشید، به اجازه اقامت نیاز خواهید داشت. برای واجد شرایط بودن باید معیارهای زیر را داشته باشید:

در سوئد به تحصیل تمام وقت مشغول شوید.
بیمه جامع بهداشتی که دوره شما در سوئد را پوشش می دهد (اگر شما قصد تحصیل در کمتر از یک سال را دارید)
قادر به حمایت مالی در دوره تحصیل باشید.
یک گذرنامه معتبر داشته باشید.

به این معنی است که کارشناسی ارشد سوئد توسط دانشگاه ها و کارفرمایان در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است.

سوئد در حدود ۳۵ دانشگاه معتبر دارد. در حدود ۹۰۰ رشته به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد برای انتخاب وجود دارد

به رغم اندازه نسبتا کوچک بودن این کشور ، سیستم آموزش عالی سوئد یکی از معتبرترین سیستم ها در کشورهای اروپا و جهان است.
دانشگاه ۲۰۱۸ QS 2018 ARWU 2017
موسسه کارولینسک = ۳۸ – ۴۴
دانشگاه اوپسالا = ۸۶ ۱۱۲ ۶۳
دانشگاه لند ۹۳ = ۷۸ ۱۰۱-۱۵۰
دانشگاه استکهلم = ۱۳۴ = ۱۹۵ ۷۴
KTH موسسه سلطنتی فناوری = = ۱۷۳ = ۹۸ ۲۰۱-۳۰۰

هزینه تحصیل در سوئد در مقطع کارشناسی

تحصیل در سوئد در مقطع کارشناسی ارشد دارای هزینه ای حدود ۸ هزار تا ۱۸ هزار یورو در هر سال می باشد. دانشجو در طول تحصیل امکان ۲۰ ساعت کار دانشجویی در هفته دارد. در آمد حاصل از این کار دانشجویی ۸ تا ۱۰ یورو به ازای هر ساعت می باشد. به طور کلی هم هزینه  زندگی دانشجویی در سوئد ۷۰۰ تا ۹۰۰ یورو در ماه می باشد.

تصویر مرتبط

مدراک لازم برای اخذ پذیرش فوق لیسانس از دانشگاه های سوئد

۳ قطعه عکس زمینه سفید(۶*۴)

ترجمه ریزنمرات مقطع لیسانس

ترجمه مدرک تحصیلی لیسانس

مدرک زبان تافل با نمره حداقل ۹۰ و یا مدرک آیلتس با نمره حداقل ۵/۶( البته این نمره بسته به خود دانشگاه هم دارد)

کپی از صفحه اول پاسپورت

دو یا سه توصیه نامه از اساتید روی سربرگ دانشگاه با امضا و مهر استاد یا دانشگاه

طرح پیشنهادی دانشجو(proposal)

روزمه فرد(cv)

سوابق کاری فرد در صورت وجود

انگیزه نامه

نامه اعلام موجودی از بانک معادل شهریه دانشگاه به علاوه هزینه یک سال زندگی در سوئد(۸۴هزار کرون)

آنچه در این مقاله مطالعه نمودید همگی شرایطی بود از زندگی و تحصیل کارشناسی ارشد در سوئد. همه ساله دانشجویان زیادی به سمت تحصیل کارشناسی ارشد در سوئد علاقه نشان میدهند که این علاقه کاملا بجاست. چرا که شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در سوئد و سطح کیفی آموزش، رفاه اجتماعی مردم، بالا بودن رنک دانشگاه های این کشور همگی میتوانند دلایلی باشند برای مورد علاقه بودن تحصیل کارشناسی ارشد در سوئد برای دانشجویان در سراسر جهان. همچنین از آنجا که امروزه یادگیری زبان انگلیسی قدری دشوار است، دانشگاه های این کشور این امکان را فراهم کرده است که اگر دانشجویان نمره زبان بالایی نداشته باشند بعد از ورود به سوئد، بتوانند از کالج های زبان استفاده نمایند و سطح نمره زبان خود را ارتقا دهند، بعد وارد پروسه تحصیل کارشناسی ارشد در سوئد شوند