اعلام ‌آخرین مهلت شرکت در جشنواره فارابی

به گزارش روابط عمومی جشنواره فارابی، در این دوره قرار است به ۳۵ برگزیده جوایزی اعطا شود. در هشتمین دوره جشنواره تمام آثار شامل طرح‌های پژوهشی، رساله‌های دکتری و پایان‌نامه‌های دوره‌های کارشناسی ارشد به‌صورت دیجیتال و از طریق سامانه الکترونیکی جشنواره دریافت می‌شوند.

این جشنواره از سوی وزارت علوم و با مشارکت آیسسکو و بنیاد ملی نخبگان برگزار می‌شود، رئیس این جشنواره، وزیر علوم و دبیر آن معاون فرهنگی وزیر علوم و دبیرخانه آن نیز در پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم مستقر است.

هشتمین دوره جشنواره فارابی شامل دو بخش اصلی ویژه اساتید و جوان ویژه محققان کمتر از ۳۵ سال است، در این دوره از جشنواره برگزیدگان در بخش‌های مترجم برتر، پژوهشگر پیشکسوت علوم انسانی، شخصیت‌های پیشرو در حوزه علوم انسانی که مرحوم شده‌اند، فصلنامه علمی ـ پژوهشی برترو انجمن علمی برتر معرفی می شوند

در این دوره جشنواره با تأکید بر بعد بین‌الملل در این بخش به‌ویژه در حوزه ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی آثار محققان دریافت می‌شود. در این جشنواره آثار ارسالی در حوزه‌های علوم قرآنی و حدیث، زبان و ادبیات، تاریخ، جغرافیا و باستان‌شناسی، علوم اجتماعی و علوم ارتباطات، علوم سیاسی، روابط بین‌الملل و مطالعات منطقه‌ای، علوم اقتصادی، مدیریت و حسابداری، حقوق، علوم تربیتی، روانشناسی، علوم رفتاری و تربیت بدنی، فلسفه کلام، اخلاق، ادیان و عرفان، فقه، اصول، مطالعات هنر و زیبایی‌شناسی، فناوری اطلاعات، اطلاع‌رسانی و کتابداری و مطالعات انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) ارزیابی می‌شوند.

آثاری در این دوره جشنواره می‌توانند شرکت کنند که در بازه زمانی فروردین ۹۱ تا پایان اسفند ۹۴ تولید شده باشند. اختتامیه این جشنواره نیز در هفته پژوهش در آذرماه برگزار می شود.

گفتنی است، علاقه‌مندان برای ثبت نام و ارسال اثر به این جشنواره می‌توانند اینجا کلیک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *