آزمون جامع طلاب پایه اول مدارس علمیه استان تهران برای ورودی سال تحصیلی ۹۵-۹۴ ساعت ۱۶ فردا ۱۳ خرداد در مصلای شهرری برگزار می شود.

به گزارش کنکوری ارشد دکترا به نقل  خبرگزاری مهر، حجت الاسلام عاشوری مدیر اداره امتحانات معاونت آموزش حوزه علمیه استان تهران با اشاره به کیفیت اجرای این آزمون گفت: این آزمون در قالب ۱۰۰ سوال تستی از دروس پایه اول، با نظارت واحد و به صورت متمرکز در مصلای شهرری برگزار خواهد شد.

وی افزود: به دلیل مشکل رفت و آمد طلاب شهرستانی، آزمون مدارس علمیه شهرستان های استان تهران، در چهار نقطه به صورت متمرکز در شهرستان های پاکدشت، رباط کریم، سربندان و لواسان برگزار می شود.

مدیر اداره امتحانات معاونت آموزش حوزه علمیه استان تهران با اشاره به شرایط شرکت در آزمون برای طلاب پایه اول تاکید کرد: تنها طلاب ورودی سال تحصیلی ۹۵-۹۴ حق شرکت در این آزمون را دارند و طلاب پایه اولی که ورودی سال های گذشته هستند، در این آزمون نمی توانند شرکت کنند.

عاشوری خاطرنشان کرد: عدم شرکت طلاب واجد شرایط در آزمون به منزله نمره صفر برای طلبه لحاظ شده و در معدل مدرسه تأثیر خواهد داشت.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این آزمون گفت: آسیب شناسی آموزشی مدارس علمیه و بسترسازی مقدمات ارتقاء و پیشرفت علمی استان از جمله اهداف این آزمون است.