۲ تصمیم مهم درباره کنکور ۹۸ در کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی

۲ تصمیم مهم درباره کنکور ۹۸ در کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از تشکیل جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو با دو دستور کار برای تصمیم گیری درباره کنکور ۹۸ خبر داد.

۲ تصمیم مهم درباره کنکور ۹۸ در کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی

دکتر ابراهیم خدایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با توجه به جلسه ای که در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برگزار شد و جمع بندی نظرات نمایندگان و بررسی موضوع تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۹۸ قرار شد که شورای سنجش و پذیرش دانشجو تشکیل جلسه فوق العاده بدهد.

وی افزود: جلسه فوق العاده شورای سنجش و پذیرش در هفته آینده با حضور اعضای شورا برگزار می شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: در این جلسه دو دستور کار مطرح می شود که یکی از آنها مربوط به شرکت دیپلمه های فنی و حرفه ای و کاردانش در کنکور ۹۸ و دیگری مربوط به میزان تاثیر سوابق تحصیلی و معدل داوطلبان در کنکور ۹۸ است.

وی افزود: با توجه به اینکه بر اساس بند ۶ الف مصوبه شورای سنجش و پذیرش در تاریخ ۲۶ شهریور ۹۷ دانش‌آموزان دیپلمه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش می توانند در آزمون سراسری شرکت کنند و با توجه به تغییرات نظام آموزشی دوران تحصیل این افراد با سایر داوطلبان به یک اندازه شده است و همچنین کاردانی پیوسته حذف شده و نیاز است درباره نحوه شرکت این داوطلبان تصمیمگیری شود.

خدایی یادآور شد: کمیسیون آموزش و وزارت آموزش و پرورش درباره این مصوبه شورای سنجش و پذیرش نظرات مکتوب خود را ارائه داده اند که این موضوع نیز در جلسه شورای سنجش و پذیرش مطرح می شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: دستور دیگر جلسه نیز بررسی میزان تاثیر قطعی یا مثبت سوابق تحصیلی داوطلبان در کنکور ۹۸ است که با توجه به نظراتی که مطرح شده مورد بررسی قرار می گیرد و نتیجه آن اعلام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *