معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان جزئیات اعطای وام هزینه عتبات دانشگاهیان را اعلام کرد.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، محمد زارع در این خصوص گفت: بر اساس تفاهم‌نامه ای که بین ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و بانک ملت منعقد شده، تسهیلاتی به دانشگاهیان متقاضی اعزام به عتبات عالیات ارائه می شود.

وی افزود: در دوره قبل مقدار این وام در سفرهای زمینی و هوایی یک میلیون تومان بود، اما در این دوره میزان این وام برای سفرهایی هوایی به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافته است و در سفرهای زمینی میزان وام همان یک میلیون تومان است.

زارع گفت: این وام به صورت قرض الحسنه به زائرین اعطا می شود و هیچ سودی به آن تعلق نمی گیرد و فقط کارمزد ۴ درصد دارد که این کارمزد برای وام یک میلیونی حدود ۴۰ هزار تومان و برای وام یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی حدود ۶۰ هزار تومان خواهد بود.

وی ادامه داد: اقساط ۱۸ ماهه است و میزان قسط حدود ۶۰هزار تومان برای وام یک میلیونی و حدود ۹۰ هزار تومان برای وام یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی است.

زارع در خصوص اعطای وام به زوج های دانشجو که یکی از زوجین دانشجو نیست، هم گفت: در مورد زوج های دانشجو حتی اگر هم یکی از زوجین دانشجو نباشد می تواند از این وام استفاده کند و منعی در پرداخت آن وجود ندارد و به هر یک از زوجین وام جداگانه پرداخت می شود. همچنین به فرزندان وامی تعلق نمی‌گیرد.

وی در خصوص زمان و چگونگی پرداخت وام هم گفت: این وام بعد از قرعه کشی و نهایی کردن ثبت نام به زائرین اعطا می شود و نیازی به معرفی نامه به بانک هم نیست. بعد از ثبت نام زائرین به صورت سیستمی به شعب بانک ملت در سراسر کشور معرفی می شوند و می توانند با یک ضامن معتبر که مورد تائید بانک باشد برای اخذ وام اقدام نمایند.

زارع گفت: از آن جایی که این وام به منظور تسهیل در زیارت دانشجویان اختصاص داده شده، استفاده از آن فقط در عتبات دانشگاهیان مجاز است و اگر دانشجویی بعد از قرعه کشی و گرفتن وام از سفر منصرف شود، باید وام را به بانک عودت دهد چون استفاده از آن در غیر از سفر عتبات، مشکل شرعی خواهد داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک، ثبت نام از متقاضیان تشرف به عتبات عالیات از ۱۰خرداد در سایت لبیک آغاز شده و تا ۲۵ خرداد ادامه خواهد داشت.