به‌منظور اجرای مشترک دورۀ آموزشی کارشناسی‌ارشد رشته سنجش از راه‌دور و جی–آی-اس، بین دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران با دانشگاه لُوند (Lund) سوئد قرارداد همکاری امضا شد.
قرارداد اجرای مشترک کارشناسی‌ارشد رشته سنجش از راه‌دور و جی-آی-اس دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران با دانشگاه لوند سوئد، پنجم خرداد با حضور دکتر قهرمانی، معاون بین‌الملل دانشگاه تهران، دکتر ابراهیم مقیمی، رییس دانشکده جغرافیا، دکتر آرای تومانیان، مدیر گروه، و دکتر امیر اصلانی، مشاور امور بین‌الملل دانشکده، به امضای طرف ایرانی رسید.

در نشستی که بدین مناسبت برگزار شد، دکتر قهرمانی گفت: «ما از فعالیت‌های مبتنی بر همکاری، هدفمند و برنامه‌ریزی ‌شده بین‌المللی حمایت می‌کنیم و عمل و اقدام برای انجام فعالیت‌ها را یک اصل می‌دانیم.»

دکتر ابراهیم مقیمی نیز با اشاره به فعالیت‌های آینده دانشکده جغرافیا در امور بین‌الملل گفت: «دانشکده جغرافیا بر سامان‌دهی، ساختار‌سازی و رصد همکاری‌های بلند مدت جمعی بین‌المللی و پرهیز از تکروی کم‌بازده مصمم است و همکاری گروهی و بین دانشکده‌ای را به‌منظور هم‌افزایی توان‌ها راهبرد خود می‌داند.»

طبق این قرارداد که به مدت پنج سال قابل اجرا است و امکان تمدید آن نیز وجود دارد، از مهرماه سال جاری دانشجویان دانشکده جغرافیا می‌توانند یک ترم در دانشگاه لوند تحصیل کنند و اگر مایل بودند پایان‌نامه مشترک با دانشگاه لوند داشته باشند. دانشجویان داوطلب و متقاضی هم از دانشگاه تهران و هم از دانشگاه لوند گواهی آموزشی دریافت می‌کنند. بر اساس این توافق دانشجویان دو دانشگاه می‌توانند در دانشگاه طرف مقابل تحصیل، و دو مدرک دریافت کنند.

شایان ذکر است دانشگاه لوند سوئد این قرارداد را فروردین سال جاری امضا کرده بود.