شروع ثبت نام کنکور ۹۸

شروع ثبت نام کنکور 98

به اطلاع داوطلبان کنکور می رسد که ثبت‌نام‌ و شرکت‌ در آزمون‌ سراسری سال ۱۳۹۸ برای پذیرش در رشته‌های با آزمون در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه‌)، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی، دانشگاه‌ پیام‌ نور و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی از روز چهارشنبه ۲۴ بهمن آغاز می شود.

ثبت نام منحصراً از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش به نشانی: www.sanjesh.org انجام می گیرد و مهلت ثبت نام تا روز پنجشنبه ۲ اسفند ۹۷ ادامه دارد.

داوطلبان می توانند در مهلت مقرر برای شرکت در آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ ثبت‌نام کنند.

دفترچه راهنما به همراه اطلاعیه تکمیلی ثبت‌نام در آزمون مذکور همزمان با شروع ثبت‌نام از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش منتشر می شود.

آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ در روزهای ۱۳ و ۱۴ تیرماه سال ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد.

با توجه به تغییر نظام آموزش متوسطه، دو نوع سئوال برای نظام قدیم و نظام جدید متوسطه طراحی می شود و پس از آزمون نمرات تراز می شود و پذیرش بر این اساس انجام خواهد شد. دو نظام آموزشی ظرفیت جداگانه ندارند.

برای سال ۹۸ بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشگاه ها، ۱۵ درصد پذیرش دانشگاه ها با آزمون است. ۳۰ درصد تاثیر آزمون به صورت مثبت است. در واقع دو نمره برای داوطلب ساخته می شود که یکی از آنها با احتساب سوابق تحصیلی و یکی از آنها بدون احتساب سوابق تحصیلی است و هر کدام بالاتر بود برای داوطلب اعمال می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *