تقلب علمی همراه با اخراج

تقلب علمی برابر با اخراج
وزارت علوم برای پیشگیری از تقلب علمی و کپی برداری از نوشته های دیگران بدون این که منبع آن را بیان کنند مجازات سنگینی را پیش بینی کرده است.
معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: بیشترین تخلفات گزارش شده که در کمیسیون‌های مختلف در حال بررسی است، درباره استفاده از متون دیگران بدون ارائه منبع و کپی‌کاری است.
پرتال دانشگاهی به نقل از مسعود برومند در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت آئین نامه مقابله با تقلب علمی گفت: در کمیسیون علمی دولت، دو جلسه در مورد این آئین نامه مذکور بحث شده و بزودی نهایی و به هیئت دولت ارسال می‌شود.
وی ادامه داد: بر اساس ساختار آئین نامه مذکور یک کمیته‌ای پیش بینی شده و با توجه به نوع تخلفی که اساتید یا دانشجویان انجام دهند، تصمیم‌گیری می‌کند.
معاون پژوهشی وزیر علوم درباره اینکه اخراج اساتید و یا دانشجویان نیز در صورت تخلف در این آئین‌نامه پیش‌بینی شده است یا خیر گفت: اگر اقدام خیلی جدی صورت بگیرد اخراج هم پیش‌بینی شده است.
وی درباره ارائه گزارش تقلب و تخلف علمی افزود: تا کنون چند مورد گزارش شده که به کمیسیون‌ها و کمیته‌های مربوطه ارجاع داده‌ایم که در حال بررسی است.
برومند درباره اینکه موضوع تخلف بیشتر موارد ارائه شده چیست، گفت: بیشتر درباره مقالات است که از متون دیگران استفاده شده بدون اینکه مرجع لازم داده شود و یا اینکه کپی شده است.
وی ادامه داد: البته به نسبت حجم بزرگی از مقالات که ما داریم این اعداد کوچکی است اما با این وجود باید آن را به صفر برسانیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *