دبیر ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد‌مخدر زنجان با اشاره به اینکه در بخش پیشگیری از اعتیاد باید از ظرفیتهای بخش علمی و دانشگاهی استان به نحو مطلوب استفاده شود گفت: در این زمینه شش تفاهم‌نامه همکاری با مراکز علمی و دانشگاهی منعقد کردیم.

تقی نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان با بیان اینکه استفاده از ظرفیتهای علمی بخش دانشگاهی می‌تواند در محقق شدن اهداف پیش‌بینی شده در زمینه پیشگیری از اعتیاد تاثیرگذار باشد اظهار داشت: در همین راستا حمایت از فعالیتهای علمی در بخش پیشگیری از اعتیاد در دستور کار ستاد شورای هماهنگی استان قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه به منظور انجام برنامه‌ریزیها براساس اطلاعات و داده‌های دقیق و علمی باید از ظرفیت مراکز علمی بهره‌گیری شود، بیان کرد: این امر از انجام هر کاری براساس حدس و گمان جلوگیری می‌کند.

دبیر ستاد شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر زنجان با اشاره به اینکه در سالهای اخیر دولت و به تبع آن ستاد مبارزه با موادمخدر نیز توجه ویژه‌ای به حوزه پژوهش و تحقیق داشته است ابراز کرد: ارتقا میزان حمایت از حوزه تالیف و ترجمه در زمینه پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد‌مخدر در اولویت برنامه‌های کاری شورای هماهنگی استان قرار دارد.

وی به حمایت از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری در زمینه پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد‌مخدر اشاره کرد و افزود: تاکنون شش مورد پایان‌نامه به ستاد ارسال شده است که همه آنها مورد حمایت قرار گرفتند.

نصیری با بیان اینکه هفت طرح تحقیقاتی در حوزه پیشگیری از اعتیاد به ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد‌مخدر استان ارسال شده است تصریح کرد: سه طرح از تعداد عنوان شده مورد تصویب قرار گرفته و اجرایی شد.

وی خاطرنشان کرد: دو نشست تخصصی با روسا و مسئولان مراکز دانشگاهی استان در زمینه پیشگیری از اعتیاد و راههای مبارزه با آن تاکنون برگزار شده است.

دبیر ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد‌مخدر زنجان با اشاره به انتشار فصلنامه‌های علمی- پژوهشی و ترویجی عنوان کرد: این فصلنامه در زمینه‌های اعتیاد پژوهشی و سلامت اجتماعی و اعتیاد به چاپ رسیده است که هشت شماره از این فصلنامه به همه مراکز دانشگاهی استان و دستگاههای عضو شورا ارسال شد.