تدوین مدل توزیع بودجه بخش آموزش دانشگاه های علوم پزشکی

به گزارش پل کنکوری  به نقل از وزارت بهداشت، دکتر فریدون نوری خواه در حاشیه کارگروه تخصصی جهت مدل تعیین و توزیع بودجه بخش آموزش عالی در دانشگاه های علوم پزشکی با تاکید بر اینکه تدوین مدل تعیین و توزیع بودجه آموزش پزشکی کاری ملی است، افزود: در تدوین این مدل، مجموعه ای از دانشگاه های علوم پزشکی، وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه نیز حضور دارند و این مدل باعث افزایش عدالت در توزیع منابع اعتباری در میان دانشگاه های علوم پزشکی خواهد بود.

وی افزود: در سالجاری، وزارت بهداشت با همکاری سازمان برنامه و بودجه، الگویی را برای تعیین، توزیع و کیفیت بخشی اعتبارات بخش آموزش پزشکی در سال ۹۸-۹۹ تعریف کردیم و تخصیص اعتبارات به بخش آموزش پزشکی برای امسال و سال آینده بر اساس این مدل خواهد بود.

رئیس مرکز بودجه و پایش عملکرد وزارت بهداشت افزود: به منظور اخذ اعتبارات لازم برای بخش آموزش پزشکی، صاحبنظران ارکان مختلف تصمیم گیری و مدیریتی کشور از جمله سازمان برنامه و بودجه و کمیسیون های مجلس شورای اسلامی با مدل تدوین شده تعیین و توزیع بودجه آموزش پزشکی آشنا شدند که این مسئله موجب افزایش قدرت و قوت ما در محاسبه و جمع بندی اعتبارات خواهد شد.

نوری خواه با اشاره به وجود استانداردهای خاص برای تدوین مدل تعیین و توزیع بودجه آموزش پزشکی، گفت: این استانداردها موجب اصلاح رفتاری توزیع اعتبارات از سوی مدیران و روسای دانشگاه های علوم پزشکی می شود و به مدیران کمک می کند تا توزیع اعتبارات را هماهنگ با موقعیت دانشگاه و براساس شاخص و استانداردهای تعریف شده انجام دهند.

وی افزود: در کارگروه ها و کمیته های تشکیل شده در راستای تدوین الگوی اعتبار بخشی، حدود ۱۰ شاخص اصلی حاصل می شود که براساس این شاخص ها و الگوی مشخص شده، دانشگاه ها می توانند اصلاح رفتار سازی در تخصیص اعتبارات داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *