برنامه های آموزش پزشکی ایران اعتبارنامه جهانی دریافت کرد

به گزارش پل کنکوری ، دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت امروز در نشست خبری در وزارت بهداشت با اعلام این خبر افزود: یکی از موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه آموزش پزشکی دریافت گواهی اعتباربخشی از فدراسیون جهانی آموزش پزشکی WFME است.

وی افزود: به دنبال تلاش دو ساله در حوزه اعتباربخشی مراکز آموزشی، بیمارستان‌های آموزشی و دانشگاه‌های علوم پزشکی، نحوه اعتباربخشی وزارت بهداشت به تأیید فدراسیون جهانی آموزش پزشکی WFME رسید و وزارت بهداشت توانست این گواهی اعتباربخشی را دریافت کند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت یادآور شد: این گواهی اعتباربخشی به مدت ۱۰ ساله معتبر است و به این معنی است که در آینده برنامه‌های اعتباربخشی وزارت بهداشت معتبر خواهد بود.

وی گفت: بر اساس برنامه اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی آموزش پزشکی WFME اگر دانشکده‌های پزشکی در دنیا تا سال ۲۰۲۳ مورد اعتباربخشی قرار نگیرند مدارک دانش آموختگان آنها بررسی نمی‌شود و با کشور ایران با دریافت این گواهی اعتباربخشی توانست اعتبار دانشکده‌های پزشکی خود را به مدت ۱۰ سال تثبیت کند.

لاریجانی افزود: این گواهی اعتباربخشی به وزارت بهداشت داده شده است و از این رو در ادامه فرآیند اعتباربخشی، دانشکده‌های داروسازی و دندانپزشکی و همچنین رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی نیز اعتباربخشی می‌شوند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت یادآور شد: این گواهی اعتباربخشی به این معنا است که ارزیابی‌های وزارت بهداشت مورد قبول دنیا و همچنین فدراسیون جهانی آموزش پزشکی WFME است و نشان دهنده کمیت و کیفیت آموزش پزشکی ایران است.

وی گفت: در حال حاضر حوزه علوم پزشکی با ۱۲ درصد هیئت علمی کل کشور بیش از ۳۰ درصد تولید علم ایران را بر عهده دارد و این موفقیت بزرگی برای کشور محسوب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *