روشهای مختلف مهاجرت به کانادا

روش های مهاجرت به کانادا و شرایط مهاجرت به کانادا برای مهاجرت به کانادا روشهای مختلفی است مه ما در این مقاله به شما معرفی می کنیم . کانادا یک کشور رویایی برای کسان هست که می خواهند به انجا مهاجرت کنن کانادا کشوری است که به واسطهٔ تاریخ، جاذبه‌های شهری و تفریحی، سیاستگذاری عمومی و فرهنگ پذیرندهٔ مردم آن، مقصد جذابی برای مهاجران است. شرایط اقتصادی، پیشینهٔ اجتماعی و فرهنگی، در کنار سیاست‌ جاری دولت در پذیرش مهاجران کارآمد و متخصص باعث شده است پیدا کردن شغل‌ و دست‌یابی به سطح استاندارد زندگی در کانادا برای مهاجران در مقایسه با بسیاری کشورهای دیگر ساده‌تر و سریع‌تر باشد. هرچند این به‌معنای پیمودن یک‌شبهٔ ره صدساله نیست اما مهاجرت به کانادا گزینه‌ای است که افراد بسیاری از انتخاب آن راضی بوده‌اند.

برای مهاجرت به کانادا روش‌های مختلفی وجود دارد. جالب است بدانید بیش از ۸۰ برنامه یا کلاس مهاجرتی برای مهاجرت به این کشور وجود دارد. ما در این مطلب رایج‌ترین روش‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

مهاجرت به کانادا از طریق حمایت مالی اعضای خانواده

افرادی که اجازهٔ اقامت دائم کانادا را داشته باشند، می‌توانند اسپانسر بستگان‌ خود شوند تا به کانادا آمده و به کار یا تحصیل در کانادا مشغول شوند.

فرد حامی برای این هدف باید دست‌کم ۱۸ سال داشته باشد و شهروند کانادا بوده یا اقامت دائم کانادا را داشته باشد. همچنین باید از عهدهٔ هزینه‌‌های مالی و تأمین نیازهای اولیهٔ فرد مورد حمایت ازجمله محل اقامت، خوراک و لباس برآید. درعین حال فرد موردنظر نباید نیازمند حمایت اجتماعی باشد.

ادارهٔ مهاجرت و شهروندی کانادا معمولا بررسی درخواست‌های این کلاس را برای همسر و فرزندان در اولویت قرار می‌دهد.

  • هزینهٔ درخواست در این کلاس برای کودکان ۱۵۰دلار و برای بزرگسالان (۲۲ سال و بالاتر) ۱۰۴۰ دلار است.

دریافت اقامت دائم برای همسر یا شریک قانونی دارای شرایط ویژه‌ای است:

  • فرد اسپانسر مسئولیت مالی همسر یا شریک قانونی را طی ۳ سالِ نخستِ دریافت اقائم دائم به‌عهده دارد.
  • همسری که از این طریق اقامت دائم دریافت کرده است تا ۵ سال اجازهٔ اسپانسر شدن برای همسر دیگری را نخواهد داشت.

علاوه بر این شهروندان کانادا یا دارندگان اقامت دائم می‌ توانند با  سوپر ویزای کانادا  امکان اقامت والدین و پدربزرگ یا مادربزرگ خود را در کانادا فراهم کنند.

مهاجرت به کانادا از طریق کار

روشهای مختلف مهاجرت به کانادا

یکی از اهداف اصلی ادارهٔ مهاجرت کانادا، پذیرش مهاجران متخصص است. نیروی کار متخصص به تقویت بازار کار و رشد اقتصادی کانادا کمک می‌کند.

کسانی که موفق به دریافت پذیرش از طریق برنامهٔ مهاجرت نیروی کار متخصص می‌شوند، اجازه اقامت دائم را در کانادا کسب می‌کنند و می‌توانند همراه خانواده خود به کانادا مهاجرت کنند.

اگر سابقهٔ کاری قابل‌ قبولی دارید، در رشته‌ای متخصص هستید یا مهارت فنی دارید، می‌توانید برای مهاجرت از این طریق اقدام کنید. بسته به مکان و ناحیه‌ای که برای کار و زندگی انتخاب می‌کنید، گزینه‌های مختلفی پیش روی شما قرار دارد.

برنامه نیروی متخصص فدرال

این برنامه مناسب کسانی است که دارای سابقهٔ کاری مناسب هستند و تصمیم به اقامت در استان‌های کانادا به ‌جز کبک دارند.

متقاضیان در این طرح برمبنای ارزشی که برای اقتصاد کانادا ایجاد می‌کنند، در قالب طرح اکسپرس اینتری ارزیابی می‌شوند. در این روش متقاضیان باید درخواست خود را به‌ صورت آنلاین و در قالب پروفایل اکسپرس اینتری ثبت کنند. جهت ثبت درخواست نیازمند موارد زیر هستید:

  • تجربهٔ کار تخصصی؛
  • داشتن مهارت قابل‌ قبول زبان|
  • تحصیلات.

موارد بالا شروط حداقلی برای ارائه درخواست هستند. میزان تحصیلات و مهارت زبان، داشتن مدرک معتبر، سن، نوع شغل و موارد دیگر در افزایش امتیاز شما مؤثر هستند. برپایهٔ عوامل تعیین شدهٔ اداره مهاجرت و شهروندی کانادا، باید دست‌کم ۶۷ امتیاز کسب کنید.

در گام بعد متقاضی باید ثابت کند از عهدهٔ هزینهٔ زندگی خود و وابستگانش در کانادا برمی‌آید. ارائهٔ صورت‌ حساب بانکی برای این‌ منظور از گزینه‌های مناسب است. موجودی بانکی قابل‌ قبول، بسته به تعداد اعضای خانواده متفاوت است. این رقم برای خانوادهٔ یک ‌نفره و دو نفره به ‌ترتیب حدود ۱۳ هزار و ۱۶ هزار دلار کاناداست. چنانچه پیشنهاد شغلی یا امکان کار قانونی در کانادا را دارید، نیازی به اثبات تمکن مالی ندارید.

در پایان درخواست ‌کننده و وابستگانش نیاز به انجام معاینهٔ پزشکی و ارائهٔ گواهی عدم سوءپیشینه برای افراد ۱۸سال و بالاتر دارند.

هزینهٔ درخواست برای متقاضی و همسر یا شریک قانونی، ۱۰۴۰ دلار کانادا و برای فرزندان ۱۵۰ دلار کاناداست. هم ‌اکنون مدت زمان لازم برای بررسی پروندهٔ متقاضی ۶ ماه است.

برنامه مشاغل فنی‌ و حرفه‌ای فدرال

این برنامه برای کسانی که دارای پیشنهاد شغلی یا مدارک مرتبط برای کار در شغل‌های خاص هستند، امکان دریافت اقامت دائم در استان‌های کانادا (به جز استان کبک) را فراهم می‌کند.

برای درخواست اقامت دائم برپایهٔ این برنامه، تنها باید از طریق طرح اکسپرس اینتری درخواست‌تان را اعلام کنید. همچنین باید دارای شرایط زیر باشید:

  • دارای پیشنهاد شغلی برای مدت دست‌ کم یک سال از یک یا دو کارفرما در کانادا یا مدرک فنی یا تخصصی از نهادی استانی یا منطقه‌ای باشید؛
  • مدرک زبان معتبر داشته باشید؛
  • ۲ سال سابقهٔ کار تمام ‌وقت (یا معادل آن به ‌شکل پاره ‌وقت) در زمینهٔ مربوطه طی ۵ سال گذشته داشته باشید؛
  • بتوانید مهارت و تجربه‌ خود و وظایف اصلی شغل مربوطه را به اجرا بگذارید.

پیشه‌های مجاز در این برنامه در دسته‌های گوناگونی طبقه‌بندی شده‌اند. تحصیلات عالی ومدرک دانشگاهی در این برنامه ضروری نیست ولی وجود آن  امتیاز شما را افزایش می‌دهد.

درخواست در این برنامه از طریق اکسپرس اینتری اعلام می‌شود. متقاضیان که از این طریق درخواست اقامت دائم می‌کنند، در طرح اکسپرس اینتری معمولا امتیاز کمتری نسبت به دیگر برنامه‌ها می‌گیرند.

برنامه تجربه کانادایی

این برنامه درواقع بر پایهٔ تجربهٔ کار در کانادا قرار دارد. برای اینکه واجد شرایط درخواست از طریق این برنامه باشید باید:

  • نمرهٔ مورد نیاز در مهارت ‌های زبان را کسب کنید؛
  • دارای ۱ سال سابقهٔ کار تمام ‌وقت (یا معادل آن به‌ شکل پاره ‌وقت) در کانادا در مشاغل تخصصی طی ۳ سال گذشته باشید؛
  • به ‌طور قانونی در کانادا کار کرده باشید؛
  • تجربهٔ خود اشتغالی و کار در هنگام تحصیل برای این کلاس قابل ‌پذیرش نیست. همچنین درخواست‌ در سیستم اکسپرس اینتری ارزیابی می‌شود.

هزینه درخواست در این کلاس برای هر نفر ۵۵۰ دلار کاناداست.

نیروی متخصص استان کبک

این برنامه مناسب کسانی است که دارای سابقهٔ کاری مناسب هستند و تصمیم به اقامت در استان کبک دارند. متقاضی در این طرح در قالب برنامه نیروی متخصص کبک (QSWP) یا برنامه تجربهٔ کبک (مناسب کسانی که تجربه کار یا تحصیل در ایالت کبک را دارند) ارزیابی می‌ شوند.

متقاضی باید نخست درخواست خود را در قالب پروفایلی در بانک تقاضای کبک و از طریق درگاه Arrima ثبت کند. درصورت پذیرش درخواست اولیه، متقاضی باید درخواستی در درگاه Mon projet Québec ثبت کند. پذیرفته ‌شدگان نهایی گواهی انتخاب کبک (CSQ) را دریافت می‌کنند. برای دریافت این گواهی برپایه‌ٔ سیستم امتیازدهی کبک متقاضی باید امتیاز حداقلی را کسب کند. این امتیاز برای افراد مجرد ۵۰ و برای افراد  متأهل ۵۹ است.

پس از دریافت CSQ متقاضی برای دریافت اقامت دائم به ادارهٔ مهاجرت و شهروندی کانادا درخواست می‌دهد تا امور مربوط به معاینهٔ پزشکی و تأیید عدم سوء پیشینه انجام شود.

هزینهٔ درخواست در این طرح، ۱۰۴۰دلار کاناداست (درخواست اولیه رایگان است). مدت زمان لازم برای بررسی درخواست معمولا بین ۱۵ تا ۱۷ ماه است.

برنامه‌های استانی (PNP)

استان‌ها و قلمروهای کانادا، برنامه‌های ویژهٔ خود را برای پذیرش نیروی متخصص دارند. معمولا این برنامه‌ها سریع‌تر از دیگر برنامه‌های رایج مهاجرت به کانادا به نتیجه می‌رسند. متقاضی باید درخواست خود را به استان یا قلمرو انتخابی ارائه کند. هر استان دریافت گواهی انتخاب دست ‌کم یک جریان مهاجرتی دارد که با برنامهٔ فدرال اکسپرس اینتری همخوانی دارد. درصورت پذیرش درخواست  متقاضی باید درخواست دریافت اقامت دائم خود را به ادارهٔ مهاجرت و شهروندی کانادا اعلام کند.

استان‌های نوناوات و کبک از این برنامه‌های استانی پیروی نمی‌کنند و برنامه‌های ویژه خود را دارند.

از طریق کار به‌عنوان پرستار در کانادا

روش دیگر در زیرمجموعهٔ مهاجرت کاری به کانادا، کار به‌عنوان مراقب کودک یا بهیار است. به این منظور داشتن تجربهٔ کار در کانادا ضروری است.

در این برنامه می‌توانید به‌عنوان مراقب کودک یا بهیار افراد نیازمند به مراقبت‌های پزشکی درخواست اقامت دائم کنید. هزینهٔ درخواست از این طریق، ۱۰۴۰ دلار و مدت زمان لازم برای بررسی آن ۶ ماه است.

فراموش نکنید که برای اقدام از این طریق، داشتن تجربهٔ کاری دست‌ کم دوساله در این زمینه در کانادا ضروری است. این سابقهٔ کاری باید طی ۴ سال گذشته کسب شده باشد. داشتن مدرک قابل‌قبول زبان از دیگر شرایط لازم برای درخواست اقدام از این طریق است. همچنین داشتن مدرک پرستاری، کمک ‌پرستاری یا بهیاری معتبر برای مراقبت از افراد نیازمند به مراقبت‌های پزشکی ضروری است.

تجربهٔ کاری دورهٔ تحصیل به عنوان سابقه کاری قابل‌ قبول نیست. این برنامه که هم اکنون در حال اجراست، برنامه‌ای پنج ساله است که در نوامبر ۲۰۱۹ به پایان می‌رسد.

اکسپرس اینتری Express Entry چیست؟

اکسپرس اینتری درواقع یکی از روش‌های ارزیابی متقاضیانی است که به پشتوانهٔ تخصص و سابقهٔ کاری برای دریافت اقامت دائم کانادا اقدام می‌کنند. به‌عبارت دیگر، اکسپرس اینتری به‌خودی‌خود برنامهٔ مهاجرتی نیست، بلکه روشی برای ارزیابی و انتخاب مهاجران توسط ادارهٔ مهاجرت و شهروندی کاناداست. این روش در برنامه‌های مختلف ازجمله موارد زیر مورد استفاده قرار می‌گیرد:

  • نیروی متخصص فدرال؛
  • پیشه‌وران ماهر فدرال؛
  • تجربهٔ کانادایی؛
  • برنامه‌های استانی.

طرح اکسپرس اینتری، کاملا الکترونیکی است و دولت فدرال، دولت‌های استانی و کارفرمایان کانادایی را دربر می‌گیرد.

مزیت‌های اصلی اکسپرس اینتری عبارت‌اند از:

  • سریع‌تر به نتیجه می‌رسد؛
  • شما را با کارفرمایان کانادایی ارتباط می‌دهد؛
  • امکان تقویت و افزایش امتیاز در طول دوره‌ حضور متقاضی در استخر متقاضیان را فراهم می‌کند؛
  • کاغذبازی و زمان بررسی را به‌شکلی چشمگیر کاهش می‌دهد.

متقاضیان واجد شرایط  پس از ثبت‌نام الکترونیکی، وارد دسته‌ای می‌شوند که به آن به‌اصطلاح استخر می‌گویند. در این مرحله افراد برحسب امتیازی که کسب‌ می‌کنند، رده‌بندی می‌شوند. تجربهٔ کاری، سن، تحصیلات و … در کسب امتیاز مؤثرند. از میان نامزدهای دریافت اقامت دائم، دولت کانادا افراد را برحسب امتیاز و رتبه‌شان انتخاب می‌کند. به کسانی که انتخاب می‌شوند دعوت‌نامه‌ای برای درخواست اقامت دائم ارائه می‌شود.

کسانی که دعوت‌نامه دریافت می‌کنند باید طی ۶۰ روز درخواست‌شان را برای دریافت اقامت دائم درقالب یکی از برنامه‌هایی که پیش‌تر اشاره کردیم، کامل و هزینه‌ٔ مربوطه را پرداخت کنند. زمان بررسی درخواست‌هایی که از طریق اکسپرس اینتری ارائه می‌شوند، ۶ ماه است.

خوب است بدانید کارفرمایان بسیاری در کانادا به‌دنبال جذب نیروی متخصص در کمترین زمان هستند. اگر پیشنهاد شغلی از کارفرمای معتبر کانادایی داشته باشید، سریع‌تر به اقامت دائم دست پیدا می‌کنید.

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

هدف از این برنامهٔ مهاجرتی، تقویت اقتصاد و بازار کار کانادا با جذب افرادی از خارج کشور است که سرمایه، مهارت‌های کارآفرینی، و هوش تجاری دارند؛ مانند سرمایه‌گذارها، کارآفرینان و افراد خوداشتغال‌.

دریافت اقامت دائم از طریق سرمایه‌گذاری به روش‌های مختلف در کانادا، اجازهٔ اقامت دائم در کانادا را برای فرد و اعضای خانواده‌اش فراهم می‌کند.

از ژوئن ۲۰۱۴ کانادا پذیرش از طریق سرمایه‌گذاری غیرفعال (به جز در استان کبک) را متوقف کرده است. هرچند مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری  فعال به‌مفهوم راه‌اندازی یا خرید کسب‌وکار و کارآفرینی درقالب برنامه‌های مختلف مهاجرتی امکان‌پذیر است. در ادامه به هریک از روش‌های موجود می‌پردازیم.

مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری در کبک

اگر قصد دارید با سرمایه‌گذاری غیرفعال برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید،‌ باید در ایالت کبک سرمایه‌گذاری کنید. برای این هدف باید:

  • تا قبل از دریافت اقامت دائم در استان کبک اقامت کنید؛
  • دارایی خالصی معادل ۲ میلیون دلار داشته باشید؛
  • دارای ۲ سال سابقهٔ کار مدیریتی یا ادارهٔ یک کسب‌وکار در طول ۵ سال گذشته باشید؛
  • مبلغ ۱.۲ میلیون دلار را در بنگاهی تأییدشده توسط دولت، برای ۵ سال و بدون سود سرمایه‌گذاری کنید.

مبلغ سرمایه‌گذاری پس از ۵ سال به متقاضی بازگردانده می‌شود. دورهٔ ۵ سالهٔ سرمایه‌گذاری از صدور گواهی انتخاب و حتی پیش از ورود فرد به کانادا، شروع می‌شود. باید بدانید معمولا هزینه‌ای مربوط به امور بانکی و سرمایه‌گذاری از متقاضی مهاجرت به کانادا دریافت می‌شود.

همچنین می‌توانید توسط بنگاه های مالی کانادا این سرمایه را تأمین کنید و تنها سود ۵ سالهٔ این مبلغ را که ۳۳۰ هزار دلار است، پرداخت کنید.

پذیرفته‌شدگان، گواهی انتخاب استان کبک را دریافت می‌کنند و می‌توانند از دولت فدرال کانادا درخواست اقامت دائم کنند. انجام معاینهٔ پزشکی و بررسی سوءپیشینه ضروری است.

ویزای سرمایه گذاری کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق ویزای استارتاپ

برنامهٔ ویزای استارتاپ کانادا کارآفرینان و کسانی را هدف می‌گیرد که توانایی و مهارت راه‌اندازی کسب‌وکار را در کانادا دارند و:

  • نوآور هستند؛
  • توانایی اشتغال‌زایی برای شهروندان کانادا را دارند؛
  • توانایی رقابت را در مقیاس جهانی دارند.

اگر ایده‌ای نوآورانه برای کسب‌وکار دارید، می‌توانید با کسب تأیید و حمایت سازمان‌های موردتأیید کانادا، شانس دریافت اقامت دائم را افزایش دهید.

برای اینکه بتوانید از طریق این برنامه درخواست اقامت دائم کنید، باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • کسب‌وکاری موردتأیید؛
  • نامهٔ حمایت یکی از سازمان‌های موردتأیید کانادا؛
  • تسلط قابل‌قبولی به زبان انگلیسی یا فرانسه؛
  • سرمایهٔ کافی برای استقرار در کانادا.

برای اینکه کسب‌وکارتان مورد تأیید قرار بگیرد باید برخی نیازمندی‌ها را تأمین کند. سازمان‌های مختلف سازوکار ویژهٔ خود را برای بررسی و حمایت از کسب‌وکارها را دارند. باید با هر سازمان جداگانه تماس برقرار کنید. ممکن است لازم باشد، ایده‌تان را حضوری برای آنها توصیف و معرفی کنید.

در مدت انتظار برای بررسی درخواست ویزای استارتاپ می‌توانید برای اجازهٔ کار موقت درخواست کنید و با ورود به کانادا، اقدامات راه‌اندازی کسب‌وکار را در پیش بگیرید.

نکتهٔ مهم دیگر این است که بدون مدرک زبان معتبر، درخواست شما بررسی نخواهد شد.

دولت کانادا به مهاجران دارندهٔ ویزای استارتاپ کمک مالی نمی‌کند. شما باید نشان بدهید سرمایهٔ کافی برای تأمین هزینهٔ خود و وابستگان‌تان را پس از ورود به کانادا دارید. این مقدار پول بسته به تعداد اعضای خانواده متفاوت است. هم‌اکنون این رقم برای خانواده‌های یک، دو و سه‌نفره به‌ترتیب حدود ۱۳ هزار، ۱۶ هزار و ۱۹ هزار دلار کاناداست.

هزینهٔ درخواست ویزای استارتاپ برای متقاضی، ۱۵۴۰ دلار و زمان برسی بین ۱۲ تا ۱۶ ماه است.

مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی در کبک

برای مهاجرت به کانادا از این طریق باید کسب‌وکاری را در کبک خریده یا راه‌اندازی و اداره کنید. برای کسب‌وکار مورد نظر، باید از بنگاه‌های حمایت‌گر یا مراکز کارآفرینی دانشگاهی کبک پیشنهاد خدمات دریافت کرده باشید. می‌توانید این کار را با شرکای خود انجام دهید، ۳ نفر از شرکا می‌توانند غیرکانادایی باشند، به ‌شرطی که درخواست دریافت اقامت‌شان از این طریق و برای پروژهٔ مشترک‌تان موردتأیید استان کبک قرار گرفته باشد. دیگر شرایط این برنامه عبارت‌اند از:

  • ارائه طرح کامل کسب‌ و کار؛
  • موجودی ۲۰۰ هزار یا ۳۰۰ هزار دلاری به حساب کسب‌وکار، در بانک یا مؤسسات مالی کبک برای کسب‌وکارهای خارج و داخل کلان ‌شهر مونترال؛
  • اثبات اینکه ارزش دارایی قانونی شما و همسر‌تان دست‌کم مبلغ ۹۰۰ هزار دلار کاناداست.

موجودی حساب کسب‌وکار به عنوان ضمانت اجرایی طرح در نظر گرفته می‌شود و پس از ارائه طرح کسب‌وکار و اثبات اجرایی بودن آن بازگردانده می‌شود.

دررابطه با کسب‌وکار باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • برای راه‌اندازی کسب‌وکار باید مالک ۲۵ درصد سهام آن باشید. چنانچه کسب‌وکار را می‌ خرید، باید مالک ۵۱ درصد سهام آن باشید؛
  • کسب‌ و کار مورد نظر نباید در حوزهٔ ساخت و ساز و معاملهٔ املاک، کارگزاری بیمه، مؤسسات اعتباردهنده، وصول چک و گرو گذاری و شرکت‌های مربوط به صنعت پورنوگرافی باشد؛
  • کسب‌وکاری که می‌خرید باید ۵ سال پیش از ارائهٔ درخواست‌تان فعال بوده باشد.

هزینهٔ درخواست برای متقاضی، ۱۰۸۰ دلار و برای همسر و فرزندان ۱۷۱ دلار کاناداست.

مهاجرت به کانادا از طریق خوداشتغالی

برنامهٔ خوداشتغالی کانادا به شما امکان مهاجرت و اقامت دائم را در این کشور می‌دهد. نکتهٔ مهم در این برنامه داشتن تجربه خود اشتغالی در حوزهٔ فرهنگ یا ورزش است. برای این هدف باید:

  • تجربهٔ مرتبط در زمینهٔ فرهنگی و ورزشی داشته باشید؛
  • به حوزهٔ فرهنگی و ورزشی کانادا کمک قابل ‌توجهی کنید؛
  • معیارهای لازم در این برنامه را داشته باشید؛
  • نیازمندی‌های پزشکی، امنیتی و دیگر شرایط لازم را تأمین کنید.

معیارهای انتخاب شامل تجربه، تحصیلات، سن، مهارت زبان و قابلیت وفق‌پذیری هستند. بهتر است برای شفافیت بیشتر دربارهٔ تجربه مرتبط به سایت مهاجرت و شهروندی کانادا مراجعه کنید و یا از کارشناسان مجرب ما در ایران کانادا کمک بگیرید.

هزینهٔ درخواست مهاجرت به کانادا از طریق خوداشتغالی برای هر نفر، ۱۵۴۰ دلار و زمان بررسی درخواست ۲۴ ماه است.

مهاجرت به کانادا از طریق خوداشتغالی در کبک

برای مهاجرت به کبک از طریق خوداشتغالی باید بتوانید از طریق انجام مهارت یا حرفه‌ای خاص در استان کبک شغل یا حرفه‌ای برای خود ایجاد کنید. دیگر شرایط این برنامه عبارت‌اند از:

  • موجودی ۲۵ هزار و ۵۰ هزار دلاری در بانک یا مؤسسات مالی محل کارتان برای کار در خارج و داخل کلان ‌شهر مونترال؛
  • اثبات اینکه ارزش دارایی قانونی شما و همسر‌تان دست‌کم مبلغ ۱۰۰ هزار دلار کاناداست؛
  • دست‌کم ۲ سال سابقهٔ کار خوداشتغالی در زمینه‌ای که برای آن درخواستِ فعالیت داده‌اید.

هزینه درخواست برای متقاضی ۱۰۸۰ دلار و برای همسر و فرزندان ۱۷۱ دلار کاناداست.

مهاجرت به کانادا از طریق کار یا تحصیل در ناحیهٔ آتلانتیک

برنامهٔ مهاجرتی پایلوت آتلانتیک برای مهاجرت به کانادا نتیجهٔ همکاری دولت فدرال با ۴ استان‌ حاشیهٔ اقیانوس اطلس است که عبارت‌اند از:

  • نیو برانزویک؛
  • نیو فاوندلند اند لابرادور؛
  • نوا اسکاشیا
  • جزیرهٔ پرینس ادوارد.

پیش از هر چیز باید بدانید که برای مهاجرت به کانادا از این طریق باید دارای سابقهٔ کار در استان‌های چهارگانه یا دارای دیپلم دبیرستان‌های کانادا یا مدرکی معادل آن باشید. در این طرح چنانچه مایل به زندگی در این استان‌ها هستید و از کارفرمایان فعال در این استان‌ها پیشنهاد شغلی دارید، می‌توانید اقامت دائم کانادا را دریافت کنید. بدون پیشنهاد شغلی امکان ارائهٔ درخواست نخواهید داشت.

کارفرمایان در قالب ۳ طرح امکان استخدام  متقاضیان را دارند:

  • طرح تخصصی سطح بالای آتلانتیک؛
  • طرح تخصصی میانه آتلانتیک؛
  • طرح فارغ‌التحصیلان غیرکانادایی آتلانتیک.

شرایطی ازجمله شغل موردنظر، مهارت، تجربه و تحصیلات، مهارت زبان انگلیسی یا فرانسه و تمکن مالی در پذیرش یا رد درخواست شما مؤثر هستند.

هزینهٔ درخواست در این برنامه ۱۰۴۰ دلار کانادا و مدت زمان لازم برای بررسی آن ۶ ماه است.

این برنامه به نسبت تازه است و پیچیدگی‌هایی دارد. بنابراین بهتر است دربارهٔ این برنامه و زیرمجموعه‌های آن از کارشناسان حرفه‌ای ما راهنمایی دقیق‌تر بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *