ارتباط با وزارت نیرو با هدفمند کردن پایان نامه ها در شرایط تحریم

 

به گزارش پل کنکوری حسن صدوق  درباره نقش و اقدامات دانشگاه ها در شرایط تحریم اظهار داشت: معتقدم یکی از وظایف مهم دانشگاه ها در شرایط تحریم، صرفه جویی است؛ دانشگاه ها برای آنکه در بخش بودجه ای به دولت فشار وارد نشود، باید طوری عمل کنند که علاوه بر گذران امور جاری خود، حسبِ تاکید دولت و وزارت علوم، از برخی کارهای عمرانی چشم پوشی کنند.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی یکی از راهبردهای اصلی این دانشگاه را هدفمند شدن پایان نامه ها عنوان کرد و افزود: پایان‌نامه ها باید در ارتباط با نیازِ نهادها و وزارتخانه ها باشد. این راهبرد علاوه بر رفع نیازها، قطعاً مزیت ارزشمندی همچون اشتغال دانشجویان را نیز بدنبال خواهد داشت.

وی در ادامه بر نقش دانشگاه ها در تولید محصولاتِ خاص که منجر به بی نیازی کشور به خارج می شود تاکید کرد و گفت: در این زمینه پژوهشکده گیاهان داروییِ دانشگاه شهید بهشتی بر اساس قراردادی با آستان قدس، اقدام به تولید عطر برای حرم امام رضا (ع) می کند؛ در حالی که پیش از این، مواد ساخت این عطر از خارج وارد می شد و در حال حاضر بخشی از آن توسط پژوهشکده تامین می شود.

صدوق از همکاری این دانشگاه با سازمان انرژی اتمی خبر داد و افزود: در بخش روانشناسی، قرار بر این است، آزمایشگاه روانشناسی بوشهر با همکاری سازمان انرژی اتمی، اقدامات لازم را برای برطرف ساختنِ نیازها و فراهم آوردنِ های شاخص های روانیِ محیط های توام با ریسک انجام دهد؛ کاری که قبلاً توسط روس ها صورت می گرفت و اکنون این اقدامِ دانشگاه، منجر به صرفه جویی در هزینه های ارزی شده است.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی اضافه کرد: در بخش هسته ای نیز، واگذاریِ پروژه های تحقیقاتی و پژوهشی از سوی سازمان انرژی اتمی به دانشجویان دانشکده هسته ای دانشگاه شهید بهشتی از جمله کارهای دیگری است که به واسطه شرایط تحریم آغاز شده است. البته همکاری ما با سازمان انرژی اتمی پیش از این به شکل دیگری اجرایی می شد.

 

وی با اشاره به ارتباط نزدیک و تنگاتنگ دانشگاه شهید بهشتی با وزارت نیرو گفت: در حال حاضر در این بخش، براساس اطلاعات و داده های جدید علمی، برای مدیران این وزارتخانه، دوره های آموزشی در سطح وسیعی برگزار می شود.

 ارتباط با وزارت نیرو با هدفمند کردن پایان نامه ها در شرایط تحریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *