درست کردن فال با کاغذ 

درست کردن فال با کاغذ

درست کردن فال با کاغذ

درست کردن فال با کاغذ اوری گامی

گوی بخت (یک نیز نامیده می شود شکارچی شپش ، ادم روده دراز ، انبار نمک ، هلی کوپتر ،  و یا paku-paku  یک شکل از است اریگامی در بازی های کودکان استفاده می شود. قسمت‌هایی از فال‌گیر با رنگ‌ها یا اعدادی برچسب‌گذاری شده‌اند که به عنوان گزینه‌هایی برای انتخاب بازیکن عمل می‌کنند، و در داخل هشت فلپ وجود دارد که هر کدام پیامی را پنهان می‌کنند. فردی که فالگیر را اداره می کند، دستگاه را بر اساس انتخاب های بازیکن دستکاری می کند و در نهایت یکی از پیام های پنهان فاش می شود. این پیام‌ها ممکن است به منظور پاسخگویی به سوالات (از این رو نام) یا ممکن است فعالیت‌هایی باشند که بازیکن باید انجام دهد.

از همین شکل ممکن است به عنوان انبر یا به عنوان انبار نمک نیز استفاده شود .

فال کاغذی ممکن است با مراحل نشان داده شده در تصویر زیر ساخته شود: 

  1. گوشه های یک ورق کاغذ به سمت بالا تا می شود تا به طرف مقابل برسد و (اگر کاغذ قبلاً مربع نیست) قسمت بالایی آن بریده می شود و یک ورق مربع با چین های مورب ایجاد می شود.
  2. چهار گوشه مربع به سمت مرکز تا می شود و شکلی را تشکیل می دهد که در اصطلاح اوریگامی به عنوان پایه برق یا تاشو کوسن شناخته می شود.  مربع کوچکتر حاصل برگردانده می شود و چهار گوشه در بار دوم تا می شود.
  3. هر چهار گوشه به سمت بالا تا می شود تا نقاط در وسط به هم برسند و بازیکن انگشتان خود را در جیب های کاغذ در هر یک از چهار گوشه قرار می دهد.
بخوانید:  آموزش فال ازدواج با شمع و کلید

 

  1. درست کردن فال با کاغذدرست کردن فال با کاغذ
  2. فال گفتن

    برای استفاده از فال، بازیکن فالگیر چهار گوشه کاغذ را با انگشت اشاره و شست روی هر دو دست می گیرد و دو جفت گوشه را کنار هم نگه می دارد و دو جفت دیگر را از هم جدا می کند تا فقط نیمی از اضلاع داخلی گوشه ها را از هم جدا کند. قابل مشاهده هستند.

    دستکاری ها با روش های مختلف مشابه انجام می شود، به عنوان مثال: بازیکن از فردی که فالگیر را در دست دارد سؤال می پرسد. این سوال توسط دستگاه پاسخ داده خواهد شد. دارنده سپس یک عدد یا رنگ می خواهد. پس از انتخاب عدد یا رنگ، دارنده از انگشتان خود برای جابجایی بین دو گروه رنگ و اعداد داخل فالگیر استفاده می کند. نگهدارنده چندین بار این موقعیت ها را تغییر می دهد: که ممکن است با تعداد حروف در رنگ انتخاب شده، تعداد انتخاب شده اولیه یا مجموع هر دو تعیین شود. هنگامی که دارنده تغییر موقعیت های فالگیر را تمام کرد، بازیکن یکی از فلپ های آشکار شده را انتخاب می کند. این فلپ ها اغلب رنگ ها یا اعداد روی خود دارند. نگهدارنده سپس فلپ را بلند می کند و ثروت زیر را نشان می دهد. ممکن است مراحل مطابق با کاربران تکرار شود.کاربردهای دیگر 

    این اشکال علاوه بر اینکه برای فال‌گیری استفاده می‌شوند، ممکن است به‌عنوان گیره‌ای برای بازی کردن حشرات شکارکننده مانند شپش مورد استفاده قرار گیرند ، از این رو نام ” کوتی گیر” به آن داده می‌شود.

    نام ” سرخاب نمک ” به کاربرد متفاوتی برای همان شکل اشاره دارد که در آن روی یک میز با چهار نقطه رو به پایین قرار دارد. از چهار جیب باز می توان برای نگهداری تکه های کوچک غذا استفاده کرد.

    در سال ۲۰۱۸، بیش از ۱۰۰۰۰ نسخه از این شکل برای ایجاد یک نصب شبیه گدازه ای که از پنجره ساختمان می ریزد، با عنوان “ORIGAMI LAVA” (David Oliva + Anna Juncà) برای جشنواره Lluèrnia در Olot ، اسپانیا استفاده شد.

آموزش فال پاسور از مبتدی تا پیشرفته

آموزش ساخت فالگیر کاغذی – اریگامی مربع فال

 

بسیاری از کودکان در دوران دبستان علاقه زیادی به گرفتن فال با استفاده از مربع فال و یا شیوه های دیگر دارند و با نوشتن یک سری از اعداد و کلمات، آینده را برای دوستان خود پیشگویی می کنند، در این مقاله نحوه ساخت یک فالگیر کاغذی آموزش داده شده است.

بک کاغذ رنگی مربعی شکل به سلیقه خود انتخاب کنید که ما در این آموزش از رنگ آبی استفاده کرده ایم.

کاغذ را از سمت سفید آن در مقابل خود قرار دهید.

با استفاده از مداد گوشه های روبرو را به وسیله خط چین به هم متصل کنید سپس کاغذ را از محل خط چین ها تا بزنید و باز کنید تا خط تا مشخص شود.

درست کردن فال با کاغذ

 

وسط هر ضلع را با مداد مشخص کنید و با خط چین به یکدیگر متصل کنید، گوشه های کاغذ را از محل خط چین ها به سمت داخل و بر روی مرکز مربع تا بزنید. یک لوزی آبی رنگ ایجاد می شود.

درست کردن فال با کاغذ

کار را برگردانید و در پشت کار مانند شکل زیر خط چین هایی رسم کنید سپس گوشه های کار را از محل خط چین ها به سمت داخل و بر روی مرکز تا بزنید، یک مربع آبی رنگ ایجاد می شود.

درست کردن فال با کاغذ

 

مربع مرحله قبل را از روی عمود منصف افقی و عمودی آن تا بزنید و باز کنید تا خط تا مشخص شود.

درست کردن فال با کاغذ

انگشت های شست و اشاره هر دو دست را از قسمت مشخص شده در زیرکار قرار دهید، حالا می توانید آنرا حرکت دهید.

درست کردن فال با کاغذ
درست کردن فال با کاغذ

فالگیر اریگامی شما آماده است، ۸ مثلث کوچک ایجاد می شود که برای گرفتن فال باید روی آن از ۱ تا ۸ با ماژیک شماره گذاری کنید و زیر هر شماره یک پیشگویی بنویسید، پشت کار هم ۴ مربع وجود دارد که می توانید روی آن چهار رنگ را مشخص کنید نام این رنگ ها را باید بنویسید یا مانند شکل زیر هر رنگ را با یک دایره مشخص کرده و یا آنها را رنگ کنید.

آموزش فال تاروت از صفر تا صد (مقدماتی و پیشرفته)

اکنون با کمک این اریگامی شما یک پیشگو هستید. برای گرفتن فال باید از دوست خود بخواهید تا یکی از رنگ ها را انتخاب کند و شما رنگ مورد نظر را هجی کنید یعنی به تعداد حروف آن رنگ، اریگامی را باز و بسته کنید بعد از تمام شدن شمارش، از دوست خود بخواهید تا یکی از اعداد که در وسط کار قرار می گیرد را انتخاب کند و شما پیشگویی که زیر آن عدد نوشته شده را برایش بخوانید.

درست کردن فال با کاغذ

بخوانید:  آموزش فال تاروت کارت کیمیاگر – تاروت کبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *