سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی، افزایش شهریه دانشجویان این دانشگاه را کمتر از نرخ تورم دانست.
.
.
به گزارش ایسکانوز و به نقل از آنا دکتر مجتبی علوی فاضل در حاشیه یازدهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل گفت: در هیات امنای دانشگاه مصوب شده شهریه دانشجویان فعلی تا ۱۵ درصد فقط در شهریه متغیر افزایش یاید که این مسئله تاثیری در شهریه ثابت ندارد.

او گفت: با توجه به اینکه شهریه ثابت حدود ۵۰ درصد شهریه دانشجویان را تشکیل می‌دهد، بنابراین اعمال افزایش در کل شهریه فقط ۵/۷ درصد است.

رئیس مرکز هماهنگی امور استان‌ها و هیات‌های امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این در حالی است که ۸۲ درصد بودجه دانشگاه صرف حقوق و دستمزد کارکنان و اعضای هیات علمی می‌شود.

علوی فاضل با تاکید بر برنامه‌ریزی‌های لازم در دانشگاه آزاد اسلامی برای کاهش اتکا به شهریه گفت: تقویت فعالیت‌های اقتصاد دانش‌بنیان و فعالیت‌های علمی مبتنی بر تولید فن‌آوری و محصولات -که بتواند بخشی از اقتصاد کشور را فعال و تولید علم و ثروت کند- از جمله اهداف و برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه است.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به وضعیت مطلوب این دانشگاه در تولید علم، گفت: در رشته‌های زیادی از جمله نانوتکنولوژی، نانوفیزیک و ساخت کامپوزیت‌ها، پتروشیمی و نفت و گداخت هسته‌ای جزو کرسی‌های پیشرو بوده و در زمینه محیط زیست و فن‌آوری‌های زیست محیطی و تولید محصولاتی که آلودگی را کم کند و نیز ناوبری و علوم اقیانوسی به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته‌ایم.