رئیس دانشکده شیمی دارویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم دارویی از برگزاری نخستین آزمون جامع دوره دکتری تخصصی رشته شیمی آلی در این دانشگاه خبر داد.
.
.
به گزارش ایسکانیوز، اولین آزمون جامع دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم دارویی در روزهای دوشنبه و سه شنبه، ۱۷ و ۱۸ خردادماه با حضور دکتر عباس احمدی، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی، دکتر ابراهیم بلالی، معاون دانشجویی- فرهنگی، دکتر مهناز قمی، رییس دانشکده شیمی دارویی، دکتر ملک حکمتی خطبه سرا، دکتر جواد عزیزیان، دکتر ناصرفروغی فر، دکتر اکبر اسماعیلی و دکتر بیتا محتاط از اساتید هیات علمی و مدعو واحد علوم دارویی برگزار شد.

به گفته دکتر مهناز قمی، نخستین دانشجویان دوره دکتری شیمی آلی که در سال ۹۳ پذیرش شدند، بعد از گذراندن مرحله آموزشی که شامل ۱۸ واحد درسی است، امتحان جامع را برگزار می نمایند و سپس وارد مرحله پژوهشی می‌شوند.

رییس دانشکده شیمی دارویی در ادامه افزود: امتحان جامع شامل دو مرحله کتبی و شفاهی است که در مرحله کتبی ۴ درس در نظر گرفته می شود و ۵۰ درصد نمره نهایی آزمون را شامل می شود. در امتحان شفاهی که روز دوم برگزار گردید مجموعه سوالات مطرح شده توسط اساتید، کلیه دروس در تمامی مقاطع (کارشناسی-کارشناسی ارشد، دکتری) را شامل می گردد و ۵۰ درصد نمره نهایی را دانشجویان از این بخش اخذ خواهند کرد و دانشجویان حاضر در این دو آزمون پس از کسب نمره قبولی، مجاز به ارائه پروپزال پایان نامه دکتری خود می باشند.

او با بیان این مطلب که تعداد شرکت کنندگان در آزمون جامع دوره دکتری دانشگاه در این مرحله ۳ نفر می باشند افزود: از سال ۹۳ که پذیرش دوره دکتری شیمی آلی را شروع کرده ایم، جمعا ۱۷ دانشجو در این رشته مشغول به تحصیل هستند