اولویتهای پژوهشی بانک ملی در سال ۱۳۹۵

در صورت تمایل به همکاری پس از دریافت فرم مربوطه آن را به اداره کل مطالعات – برنامه ریزی و مدیریت ریسک این بانک به شماره دورنگار  ۸۸۸۹۵۴۳۶-۰۲۱ یا آدرس الکترونیکی stat_fin@bmi.ir ارسال نمایید.

لازم به ذکر است طرح های پژوهشی مرتبط با استانها باید به اداره امورشعب بانک ملی ایران در استان مربوطه ارسال گردد .

اولویت‌های پژوهشی بانک ملی ایران

الف) حوزه سازمان

۱- تدوین استراتژی سازمانی بانک:

تدوین استراتژی سازمانی

استراتژی و اهداف حوزه‌های کسب و کار

استراتژی فناوری اطلاعات

ارائه مدلی برای تدوین برنامه استراتژیک و برنامه عملیاتی در بانک

۲- تدوین استراتژی مدیریت ریسک، نظارت و بازرسی و مدیریت مالی:

تدوین استراتژی نظام جامع مدیریت ریسک

تدوین استراتژی مدیریت مالی

تدوین استراتژی نظارت و بازرسی

۳- تحول سازمانی و ارتقاء بهره‌وری:

طرح جامع بهبود سازمانی و مدیریت بانک

طراحی نظام جامع ارزیابی عملکرد وبهره وری واحدهای صف و ستاد

طراحی سیستم جامع امنیتی (پدافند غیرعامل)

۴- بازاریابی و بهبود کیفیت:

تدوین استراتژی بازاریابی بانک

تدوین استراتژی محصولات و خدمات

تدوین استراتژی ارتباط با مشتریان

استراتژی بررسی رقبا

۵- تدوین استراتژی سرمایه انسانی:

طرح جامع سرمایه انسانی استقرار نظام مدیریت دانش

 ب) حوزه فناوری اطلاعات

۶- توسعه توانمندی های فناوری اطلاعات:

امنیت سیستم‌های بانکی

استقرار سیستم هسته مرکزی (core banking)

بررسی سیستم‌های تشخیص هویت بیومتریک (Biometric) قابل استفاده در بانک‌ها با زیرساخت‌های موجود، بویژه در ارائه خدمات غیرحضوری از طریق پایانه‌ها و سامانه‌های بانکی

بررسی نحوه پیاده‌سازی سیستم ERP (Enterprise Resourse Planning) در سطح بانک و به منظور گردآوری تمام داده‌ها و فرآیندهای بانک در یک سیستم واحد

سایر موضوعات مرتبط با فعالیت بانک با تأیید شورای پژوهشی بانک ملی ایران قابل انجام است. ________________________________________

اولویت‌های پژوهشی پایان‌نامه‌های مقاطع کارشناسی ارشد در بانک ملی ایران 

تعیین اهداف منابع و مصارف با رویکرد منطق فازی و شبکه های عصبی

بررسی وضعیت منابع درآمدی بانکها و تغییر پرتفوی درآمدی بانک

بررسی وضعیت منابع درآمدی بانکها و تغییر پرتفوی درآمدی بانک

بررسی و شناسایی روش های ارتقای خدمات ارزی

بررسی راهکارهای نوین و موثر وصول مطالبات

بررسی سیستم اعتبار سنجی مشتریان در مدیریت ریسک و ارائه راهکار

مطالعه تطبیقی در خصوص مبارزه با پولشویی در ایران و کشورهای دیگر

بررسی راهکارهای ایجاد انگیزه در کارکنان برای وصول مطالبات معوق

بررسی آثار مطالبات غیر جاری بر صورتهای مالی بانک

بررسی و شناسایی تهدیدات برون سازمانی موثر بر افزایش مطالبات غیر جاری

ارائه مدلی برای ارزیابی میزان توسعه بانکداری الکترونیک

مطالعه تطبیقی در خصوص رتبه بندی شعب بانک ها و ارائه الگوی مناسب

ارائه مدلی برای طراحی خدمات ومحصولات بانکی براساس نیازها و انتظارات مشتریان

ارائه مدلی برای ارتباط بانک با بخش تولید و بخش دانش

استفاده ازسیستم های خبره در عملیات بانکی(EXPERT SYSTEM)

استفاده از سیستم‌های تصمیم یار در عملیات بانکی (Decision Support System)

بررسی شیوه‌های کاربرد هو ش تجاری در بانکداری

بررسی کاربرد شبکه های عصبی در بانکداری

مدیریت زنجیره تامین (SCM)

سیستم های پشتیبانی گروهی (GSS)

مطالعه و تحقیق پیرامون کاربرد سیستم های توزیعی در بانک

بررسی روش‌های متداول بانکداری از طریق شبکه های اجتماعی

ارائه مدلی برای مدیریت دارایی و بدهی و تعهدات ارزی بانک

بررسی عملکرد شعب خارج از کشور بانک ملی (مقایسه تطبیقی با سایر بانک‌های مستقر در آن حوزه)

شناسایی خدمات جدید بانکداری الکترونیک و بررسی امکان ارائه در بانک ملی

ارائه الگوی عملیاتی برای ارزیابی عملکرد واحدهای ستادی بانک

شناسایی عوامل موثر بر انگیزش و ارتقای بهره وری نیروی انسانی

بررسی و تعیین قیمت تمام شده محصولات وخدمات بانکی به تفکیک نوع خدمت

بررسی عوامل موثر بر سپرده گذاری در نظام بانکی

بررسی تاثیر توسعه بانکداری نوین و الکترونیکی بر درآمدهای کارمزدی بانک

بررسی نحوه جذب و بکارگیری نیروی انسانی در راستای نیازهای بانک

بررسی و ارائه الگوی یکپارچه برای استفاده از منابع فیزیکی بانک

معرفی و تجزیه و تحلیل شاخص های بهره وری در بانک

ارائه مدلی جهت افزایش بهره وری در سازمان

مطالعه تطبیقی در خصوص مکانیزم مبادله چکها در سایر کشورها

مطالعه مدل های مختلف اعتبارسنجی جهت شناسایی عوامل موثر در رفتار اعتباری مشتریان

آسیب شناسی مطالبات معوق و به کارگیری اقدامات پیشگیرانه

بررسی روش‌های پیاده سازی مدیریت انرژی در بانک ملی

مقایسه تطبیقی انواع روش‌های هوشمندسازی ساختمان‌های بانک ملی ایران

بررسی میزان بهره‌وری ناشی از اجرای طرح تمرکززدایی فعالیت ها از ادارات مرکزی به ادارات امور

آسیب شناسی نظام بررسی طرحها در بانک ملی و ارائه الگوی بهینه

تعیین شاخص ها و راهکارهای نظارت اثربخش بر مصارف در بانک

بررسی مدل های نوین ارزیابی عملکرد شرکت ها از بعد حسابرسی وکنترل های دقیق مالی

شیوه های نوین ارتقا اثربخشی برنامه های آموزش ضمن خدمت

عوامل مؤثر بر بهبود رفتار سازمانی کارکنان بانک

امکان‌سنجی به کارگیری شیوه‌های نوین آموزشی

بررسی عوامل رضایت مندی و وفاداری مشتریان سپرده گذار اعم از حقیقی و حقوقی

بررسی عوامل موثر بر ایجاد بانکداری شرکتی و جذب سهم بیشتر

بررسی و رتبه بندی عوامل موثر بر جایگاه سازی positioning)) در بازار خدمات مالی

بررسی تاثیر عوامل محسوس فیزیکی بر کیفیت خدمات بانکی

بررسی عوامل موثر بر ایجاد تصویر ذهنی مثبت

سنجش میزان اثربخشی فعالیت های بازاریابی و تبلیغات بانک بر وفاداری مشتریان

بررسی میزان کیفیت خدمات الکترونیکی در ارتقا سطح ارتباط با مشتریان

بررسی میزان اثر بخشی خدمات الکترونیکی در جذب و حفظ مشتریان

بررسی عوامل رفتاری کارکنان در ارتقای میزان علاقمندی مشتریان به بانک

بررسی میزان تاثیر گذاری شعار بانک بر افزایش دید مثبت عمومی

بررسی میزان رضایت‌مندی مشتریانی که از روش های پرداخت بین المللی استفاده میکنند

روش های طراحی و پیاده سازی یک سیستم جامع امنیتی

بررسی راهکارهای ارتقااثربخشی عقودوسایرابزارهای مالی برمبنای بانکداری اسلامی (بررسی تطبیقی با مقررات بانکداری اسلامی)

بررسی میزان انعطاف پذیری قانون مناقصات در مواجهه با تورم و نوسانات نرخ ارزو..

راهکارهایی برای صدور و مطالبه ضمانت نامه های بانکی و نقش آن در زمان تحریم

چگونگی رفع اختلاف حادث شده بین بانک و طرف های ایرانی وخارجی در زمان تحریم

شناخت انواع جرایم اینترنتی مربوط به شبکه بانکی و نحوه جلوگیری از آن

مطالعه تطبیقی قوانین و مقررات ناظر بر فعالیت بانک‌ها والزامات بانک های مرکزی کشورها برای ارائه خدمات بانکی

بررسی فرصت‌ها و تهدیدهای حاصل از تحریم‌ها بر فعالیت‌های بین‌المللی بانک‌های ایرانی

بررسی تطبیقی نقش استفاده از شبکه های اجتماعی در حوزه فعالیت روابط عمومی بانک

ارائه شیوه‌های تبلیغات نوین و اثرات آن در معرفی محصولات جدید بانک

بررسی کیفیت نیروی انسانی در فعالیت های سازمانی و تاثیر آن بر ساختار سازمانی

بررسی نقش برنامه ریزی راهبردی منابع انسانی بر توسعه بهینه منابع انسانی بانک ملی

بررسی نقش برنامه ریزی راهبردی منابع انسانی بر بهبودکیفیت خدمات بانک ملی

بررسی نقش برنامه ریزی راهبردی منابع انسانی بر بهبود بهره وری کارکنان بانک ملی

بررسی نقش هوش هیجانی بر بهره وری نیروی انسانی

بررسی تطبیقی راهبردهای سرمایه انسانی در بانکهای خصوصی و بانک ملی

بررسی نقش آزمون های روان شناختی شغلی برای انتصاب مشاغل کلیدی

مطالعه سیستم رسیدگی به شکایات و درخواستهای مشتریان

بررسی نقش بهداشت روانی کارکنان بر ارتقا سازمان

بررسی و تعیین عوامل موثر بر کارایی شعب

بررسی تاثیر فرهنگ سازمانی بر تعهد سازمانی کارکنان بانک

چگونگی شناسایی استعدادهای مدیریتی و تشکیل بانک اطلاعاتی

بررسی تاثیر جابه جایی کارکنان در سطوح مختلف بر عملکرد شعب

بررسی تاثیر جابه جایی کارکنان در سطوح مختلف بر رضایت مندی مشتریان

بررسی تاثیر جابه جایی کارکنان بر رضایت‌مندی شغلی

بررسی نظام کنترل های داخلی در بانک

بررسی ضرورت بازاریابی رابطه مند در بانک

بررسی رابطه توانمندسازی مهارت های ارتباطی با عملکرد شغلی

بررسی تاثیر پاداش‌ها بر رضایت کارکنان

بررسی اثرات اجرای طرح‌های زودبازده با تأکید بر وضعیت اقتصادی ایران

راهکارهای مبارزه با پولشویی از طریق بانک‌ها و موسسات اعتباری

بررسی شیوه‌های پیاده‌سازی Core Bankingمبتنی‌بر بانکداری اسلامی با Core Bankingتجاری متداول در جهان و چگونگی لحاظ اصول بانکداری اسلامی در مدل Core Bankingتجاری

مطالعه و بررسی نقش و ضرورت برنامه‌ریزی تداون کسب و کار (BCP)، در حوزه‌های فناوری اطلاعات لجستیک و سیستم‌های بحرانی بانک ملی ایران

بررسی تأثیرگذار الکترونیکی در نظام بانکی کشورو چالش‌های پیش‌روی توسعه آن

بررسی نحوه توسعه فراگیر پرداخت‌های خرد بصورت offlineدرتمام بانک‌های کشور و علت ناکامی بانک‌ها در معرفی جامع “کیف پول الکترونیکی” *سایر موضوعات مرتبط با فعالیت بانک با تأیید شورای پژوهشی بانک ملی ایران قابل انجام است.

________________________________________

شماره تماس گروه پژوهشی :۰۲۱۸۸۸۰۲۴۱۴ ( اداره کل مطالعات – برنامه ریزی و مدیریت ریسک )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *