معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی دانش بنیان دانشگاه آزاد از ممیزی شدن رشته های تحصیلی وتغییر برنامه های آموزشی این دانشگاه به دلیل عدم تناسب تعداد دانشجویان با ظرفیت دانشگاه خبر داد .

به گزارش خبرگزاری مهر، فریدون رهنما رود پشتی با اشاره به راهکارهای برون رفت از واحدهای زیان ده، گفت: دانشگاه آزاد با رویکرد مهندسی هزینه و اصلاح ساختارهای دانشگاه، متناسب سازی نیروهای انسانی، چابک سازی فرآیندها با تفویض اختیار بیشتر به واحدهای دانشگاهی در نظر دارد هزینه های دانشگاه را به شدت کاهش دهد.

وی همچنین ادامه داد: ورود به فعالیت های خارج از شهریه از جمله فعالیت های اقتصادی، سرمایه گذاری، فعالیت های دانش بنیان و استفاده از ظرفیت های بلا استفاده دانشگاه ها مانند دوره های آموزشی ضمن خدمت کوتاه مدت و توانمند سازی، اجاره محل های اضافی دانشگاه و تبدیل اموال دانشگاه به احسن و … می تواند به واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی جهت خروج از وضعیت زیان ده کمک به سزایی کند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی افزود: برنامه های آموزشی دانشگاه آزاد به دلیل تعداد پذیرش دانشجویان که متناسب با ظرفیت های دانشگاه ایجاد شده نیست در حال تغییر است و به همین منظور در نظر داریم رشته های تحصیلی را ممیزی کنیم.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: ممیزی کردن رشته های تحصیلی در بازه زمانی بلند مدت باعث خواهد شد که دانشگاه آزاد اسلامی یک واحد زیان ده هم نداشته باشد.

وی به درآمدهای خارج از دانشگاه اشاره کرد و افزود: برای سال ۹۵ پیش بینی کردیم که درآمدهای خارج از دانشگاه که به تبع از محل شهریه تأمین نمی شود را به ۲۰ درصد افزایش دهیم و امیدواریم تا سال ۱۴۰۴ این میزان به ۴۰ درصد افزایش یابد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: اگر دانشگاه آزاد بتواند این میزان را به ۴۰ درصد ارتقاء دهد، به راحتی می تواند امورات خود را با منابع شهریه اداره کند همچنین باید یک سیستم ساماندهی مجدد در کل آموزش عالی ایجاد شود تا بتوانیم از این ظرفیت دانشگاه که ظرفیت ملی محسوب می شود، استفاده کنیم