گردهمایی سران دانشگاه های فارسی زبان برگزار می شود

به گزارش عصر سه شنبه ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی، ماندانا تیشه یار مدیر دفتر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه علامه گفت: این گردهمایی با حضور مسئولان دانشگاهی ایران، تاجیکستان و افغانستان برگزار خواهد شد.
وی افزود: بررسی ظرفیت های زبان فارسی به عنوان زبان علم و نیز یافتن راه کارهایی برای تقویت توان کاربرد این زبان در علوم مختلف از اهداف این گردهمایی است.
مدیر دفتر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه علامه اضافه کرد: 21 دانشگاه از کشورهای تاجیکستان و افغانستان و 9 دانشگاه داخلی و 12 شخصیت و استاد ادبیات فارسی از داخل کشور برای حضور در این همایش اعلام آمادگی کرده اند.
تیشه یار تصریح کرد: این گردهمایی با همکاری وزارت خانه های امور خارجه و علوم، بنیاد سعدی، همچنین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار می شود.
وی عنوان کرد: در حاشیه برگزاری این گردهمایی فرصتی برای بحث و گفتگوی شخصیت های علمی خارجی تأثیرگذار در حوزه زبان فارسی با استادان و ادیبان ایرانی نیز فراهم می شود.

** بررسی 3 طرحنامه در کمیته کرسی های نظریه پردازی دانشگاه شهید بهشتی
ششمین جلسه کمیته دستگاهی کرسی‏ های نظریه پردازی، نقد و مناظره دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.
ششمین جلسه کمیته دستگاهی کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره دانشگاه شهید بهشتی با حضور اعضای کمیته دستگاهی برگزاری کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره برگزار شد.
در این جلسه میراحمدی معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه، گزارشی از روند شکل گیری و فعالیت کمیته دستگاهی کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره در دانشگاه شهید بهشتی ارایه کرد.
سپس طرحنامه پیشنهادی برگزاری کرسی نظریه پردازی، فعل الهی غیرمداخله گرایانه و نظریه علیت نو صدرایی، طرحنامه پیشنهادی برگزاری کرسی نظریه پردازی، چالش روش و ایمان؛ بررسی پدیده خاورشناسان مسلمان و طرحنامه پیشنهادی برگزاری کرسی نظریه پردازی مورد بررسی اعضا قرار گرفت.

منبع مطلب : ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *