سامانه پژوهش کار در پژوهشگاه فناوری اطلاعات و با حضور معاون آموزشی وزیر علوم رونمایی شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما، با حضور مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری، سامانه «پژوهش کار»رونمایی از سامانه پژوهش کار در پژوهشگاه فناوری اطلاعات صبح امروز در پژوهشگاه فناوری اطلاعات رونمایی شد.

مریم نظری مجری این طرح گفت: همه ما می دانیم که کیفیت پایان نامه ها و فعالیت های پژوهشی در حدی که قابل استفاده برای سایر دانشجویان و محققان باشد نیست.

وی افزود: براساس این سامانه یکسری آموزشهایی به پژوهشگران و محقق در انجام فعالیت های پژوهشی داده می شود تا با پایه «خواستن» به یک محصول خوب پژوهشی برسیم.

مریم نظری گفت: با راه اندازی این سامانه استانداردهای آموزشی و پژوهشی ارتقاء می یابد و نگارش با سه اصل ساده نویسی ، کوتاه نویسی و کامل نویسی محقق می شود.

در ادامه مجتبی شریعتی نیاسر گفت: تمرکز نداشتن آمار و اطلاعات یکی از نقاط ضعف کارهای پژوهشی در کشور است که موازی کاری و دوباره کاری در انجام فعالیت ها را موجب می شود.

معاون آموزشی وزیر علوم تحقیقات وفناوری افزود: باید رابطه پژوهشگاه فناوری اطلاعات و وزارت علوم قانونمند شود و اطلاعات این پژوهشگاه برای فعالیت های پژوهشی در اختیار پژوهشگران قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه اطلاعات این پژوهشگاه باید از دریچه این سامانه در اختیار محققین قرار گیرد افزود: باید پژوهشگران و اساتید از طریق این سامانه مکلف شوند که با پژوهشگاه همکاری بهتری داشته باشند.

شریعتی نیاسر به آئین نامه وام دکتری اشاره کرد و گفت: آئین نامه وام دکتری به تمام دانشگاه های کشور ابلاغ شده است، البته پارسال هم این آئین نامه بود ولی تامین اعتبار خوبی نداشت، بنابراین پیش بینی می شود که امسال تمام دانشگاه ها از وام دکتری بهره مند شوند.

وی افزود: وزارت علوم تحقیقات و فناوری آمادگی خود را برای هرگونه ارتباط با پژوهشگاه فناوی اطلاعات اعلام می کند.

شریعتی نیاسر همچنین به ارتباطات وتعاملات برون مرزی اشاره کرد و گفت: ما باید آرشیوی از منابع خارجی در کشور داشته باشیم همان گونه که در خصوص منابع داخلی چنین آرشیوی وجود دارد.