دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه ساراواک مالزی تفاهم نامه همکاری امضا کردند

به گزارش کنکوری ارشد، این تفاهم نامه را دکتر ‘عنایت الله شعبانی’ مدیر توسعه امور بین المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران و داتو دکتر ‘محمد خادم سعیدی’ رئیس دانشگاه ساراواک به عنوان هشتمین دانشگاه بزرگ مالزی در شهر ‘کوچینگ’ مرکز این ایالت شرقی مالزی امضا کردند.
مدیر توسعه امور بین المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران به همراه دکتر عزیزی، مشاور امور بین الملل این دانشگاه برای شرکت در نمایشگاه بین المللی آموزش عالی استار به مالزی سفر کرده است.
وی با سفر به ایالت ساراواک، از دانشگاه دولتی این ایالت بازدید و در جریان فعالیت های این دانشگاه قرار گرفت.
براساس مذاکرات صورت گرفته بین رئیس مرکز همکاری های بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران و مقامات دانشگاه دولتی ایالت ساراواک، دو طرف به زودی کار بر روی امضای توافقنامه عملیاتی برای همکاری های دوجانبه همچون تبادل استاد و دانشجو و نیز راه اندازی برخی از رشته های دانشگاه علوم پزشکی تهران در این ایالت را آغاز خواهند کرد.
زمینه همکاری های علمی و دانشگاهی بین این دو دانشگاه و امضای این تفاهم نامه در سفر ماه گذشته دکتر ‘علی عرب خردمند’ معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران به مالزی و دیدار با رئیس دانشگاه دولتی ایالت ساراواک فراهم شده بود.
یک هیات عالی رتبه علمی و دانشگاهی از ایران شامل رئیس پایگاه استنادی جهان اسلام، معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران، معاون طرح و برنامه دانشگاه تهران و رئیس مرکز تحقیقات دانشگاه امیر کبیر اوایل ماه گذشته میلادی برای شرکت در سمینار یکروزه ‘افزایش همکاری های تحقیقی در آموزش عالی: همکاری ایران و مالزی’ به کوالالامپور سفر کردند.
تارنمای ‘بورنئو پست’ پس از امضای این تفاهم نامه نوشت: دانشگاه علوم پزشکی تهران از قدیمی ترین مرکز درمانی در ایران است که در سطح بین المللی نیز مشهور می باشد. این دانشگاه در میان دانشگاه های برتر پژوهشی است.
دانشگاه ساراواک در بیانیه ای ابراز امیدواری کرد این تفاهم نامه به توسعه همکاری ها کمک کند و این دو دانشگاه همکاری و تعاملات خوبی دانشگاهی و علمی داشته باشند.
‘ترویج و افزایش دوستی به ویژه بین دانشگاه ساراواک و دانشگاه علوم پزشکی تهران و افزایش درک متقابل بین مردم دو کشور’ از محورهایی است که دانشگاه ساراواک در بیانیه خود بر آن تاکید کرده است.
آساق**1611

 

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir


تماس بی واسطه با مسئولین

 

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *