سامانه «پژوهش‌کار» رونمایی شد

به گزارش ایرنا، معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این مراسم با کلیک بر روی وبگاه سامانه «پژوهش‌کار»، این سامانه را رونمایی و از تلاش‌های صورت گرفته در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران برای طراحی و اجرای این سامانه و دیگر فعالیت‌های علمی و فناورانه ایرانداک قدردانی کرد.
شریعتی نیاسر گفت: یکی از نقاط ضعف بخش‌های مختلف سازمان‌های ایران فقدان تمرکز در حوزه آمار و اطلاعات است که منجر به دوباره‌‌کاری و موازی‌کاری می‌شود، «سامانه پژوهش‌کار» از یک سو موجب تقویت توجه به آمار، ذخیره‌سازی اطلاعات و از سوی دیگر آموزش جامعه علمی کشور برای ورود اطلاعات، پژوهش‌‌ها و آگاهی از منابع را ایجاد کرده است.
وی وجود برخی تخلف ها و بدرفتاری ها در عرصه های علمی و آموزشی را ناشی از کم آگاهی از شیوه‌های پژوهشی دانست و گفت: این سامانه می تواند اطلاع رسانی مناسبی در این زمینه انجام دهد.
معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ضمن تاکید بر به لزوم همکاری وزارت علوم و پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، از آمادگی این وزارتخانه برای تقویت همکاری با پژوهشگاه خبر داد.
همچنین وی از بخش‌های مختلف ایرانداک بازدید کرد و با سایر فعالیت‌های آن آشنا شد.
مجری طرح سامانه «پژوهش‌کار» نیز ضمن معرفی این سامانه گفت: این سامانه پاسخی به یک نیاز پژوهشی مبنی بر متوقف کردن پژوهش‌های رفع ‌تکلیفی و بداخلاقی‌های علمی از طریق کمک به خودتوانمندسازی خانواده تحقیق و توسعه دانشگاهی است.
مریم نظری افزود: «پژوهش‌کار» سامانه‌ای برای یادگیری، آموزش و ارزیابی پژوهش است و برای تمام کسانی که درگیر کار پژوهش، داوری پژوهش، راهنمایی پژوهش، نشر پژوهش و یا تجاری‌سازی پژوهش هستند و می‌خواهند از خودشان، دانشگاهشان، یا نشریه‌شان شروع کنند، مناسب خواهد بود.
وی تاکید کرد: «پژوهش‌کار» از دو طریق طراحی محتوا با رویکرد یادگیری چگونگی یادگیری و ارائه منابع و نمونه‌های پشتیبان برای یادگیری ژرف‌تر و کامل‌تر آموزه‌ها خودتوانمندسازی را تغذیه می‌کند.
فراهنگ ** 9187 ** 1071

 

 

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir


تماس بی واسطه با مسئولین

 

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *