بسیج دانشجویی کشور در مدرسه علوم انسانی اسلامی صدرا دانش پژوه پذیرش می کند و داوطلبان تا ۳۰ خرداد برای ثبت نام فرصت دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، بسیج دانشجویی کشور در راستای پرورش نخبگان و متخصصان رشته های مختلف علوم انسانی اسلامی، در «مدرسه علوم انسانی اسلامی صدرا» دانش پژوه پذیرش می کند.

دانش پژوه در این مدرسه ضمن مسلح شدن به مبانی اندیشه اسلامی، نقد و بررسی بنیادهای علوم انسانی متعارف، به نوبه خود در راه بلند و طولانی علوم انسانی اسلامی و تمدن نوین اسلامی نقش آفرینی کرده و جنبشی عالمانه و فراگیر در حوزه علوم انسانی اسلامی پدید می آورد.

مدرسه علوم انسانی به مثابه یک دانشگاه موازی سعی در برطرف سازی بخش مهمی از نقایص آموزش عالی کشور در رشته های علوم انسانی را دارد و دانش پژوهان در آن خلاهای آموزشی و پژوهشی خود را برطرف می کنند.

خروجی مدرسه صدرا، باید افرادی باشند که با جهت گیری صحیح و به صورت کارآمد وارد عرصه تحقیق، پژوهش و اندیشه ورزی علوم انسانی می شوند و بنابراین در آینده نزدیک، نخبگان علوم انسانی کشور و عامل مستقیم تولید ابعاد نرم افزاری تمدن اسلامی خواهند بود.

شرایط ثبت نام در مدرسه صدرا

دوره مدرسه صدرا در کنار درس دانشگاهی یک دوره دو ساله بوده و دو شرط برای حضور در مدرسه صدرا وجود دارد که براساس آنها اولا متقاضی باید دارای رزومه و سابقه علمی و تشکیلاتی مناسب باشد و ثانیا دغدغه و زمان کافی برای انجام تعهدات آموزشی، پژوهشی و تشکیلاتی مورد نظر را داشته باشد.

پذیرش مدرسه صدرا در سال ۱۳۹۵ (به عنوان نخستین سال)، صرفا در رشته های روانشناسی، علوم تربیتی و اقتصاد (برای برادران) و روانشناسی و علوم تربیتی (برای خواهران) صورت می پذیرد.

فرایند پذیرش دانش پژوه

دانش پژوهان نهایتا تا پایان روز یکشنبه ۳۰ خردادماه فرصت دارند فرم پذیرش را تکمیل کرده و آن را ارسال کنند. سپس جهت مصاحبه تلفنی با متقاضی تماس گرفته خواهد شد و چند روز پس از آن پذیرش یا عدم پذیرش، به آنها اطلاع رسانی خواهد شد.

دوره تابستانه جاری مدرسه صدرا به مدت ۳ هفته از تاریخ ۲۸ تیرماه الی ۱۸ مردادماه برگزار خواهد شد