تقویم آموزشی سال تحصیلی 96-95 دانشگاه تهران اعلام شد

مدیر کل دانشجویی دانشگاه تهران از ارائه تسهیلات وام دانشجویی به دانشجویان در این دانشگاه خبر داد.
به گزارش افکارنیوز، مجید حمزه لو مدیر کل دانشجویی دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران کنکوری ارشد دکترا گفت: به منظور رفاه حال دانشجویان و تسهیل در پرداخت شهریه تحصیلی، وام شهریه تحصیلی در مدت زمان تعیین شده توسط اداره کل امور دانشجویی دانشگاه تهران از سوی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم به دانشجویان متقاضی اعطا می‌شود.

وی ادامه داد: مبلغ وام در هر نیمسال تحصیلی برای دوره‌ی کارشناسی ارشد حداکثر ۱۰ میلیون تومان و برای مقطع دکتری ۲۵۰ میلیون ریال تعیین شده است.

مدیر کل دانشجویی دانشگاه تهران تصریح کرد: دانشجویان علاقمند به استفاده از این تسهیلات پس از اعلام امور دانشجویی (غالباً در ابتدای هر نیمسال تحصیلی) ابتدا نسبت به ثبت نام کامل آموزشی و انتخاب واحد می توانند اقدام کنند، و شهریه مربوط به نیمسال را به طور کامل واریز کنند.

حمزه لو افزود: این نوع وام ها متنوع اند و دانشجویان می توانند ۲۱ نوع وام دریافت کنند، این  وام ها شامل وام نخبگان، وام شهریه، کمک هزینه تحصیلی، اجاره مسکن، لوازم درسی، سفر عتبات عالیات، وام برای دانشجویان دکتری، وام نابینایان، وام شاهد و ایثارگر، تغذیه و غیره است که دانشجویان می توانند از این نوع تسهیلات استفاده کنند.

وی در ادامه در خصوص باز پرداخت این تسهیلات بیان داشت: بازپرداخت وام پس از فارغ التحصیلی خواهد بود و دانشجویانی که هنوز موفق  به باز پرداخت وام های خود نشده‌اند می توانند پس از فارغ التحصیلی به صورت اقساطی پرداخت کنند.

حمزه لو ادامه داد: حداقل تعداد واحد جهت ثبت نام وام شهریه در دوره کارشناسی ارشد ۸ واحد و در دوره دکتری ۶ واحد است.

مدی کل دانشجویی دانشگاه تهران یادآور شد: دانشجویانی که مایل به تقسیط بدهی خود به اقساط ۶۰ ماهه باشند بایستی حداکثر ۹ ماه پس از فراغت از تحصیل ضمن مراجعه به امور دانشجویی با پرداخت ۱۰درصد از کل بدهی، دفترچه اقساط مربوط به وام را از امور دانشجویی دریافت نمایند در غیر این صورت طبق مقررات صندوق رفاه دانشجویان بایستی کل بدهی خود را نقداً بپردازند. اصل مدرک تحصیلی دانشجو تا تسویه حساب کامل بدهی مسترد نخواهد شد و می توانند مدرک خود را تحویل نمایند.