دفتر نمایندگی دانشگاه جامع علمی کاربردی در آلمان راه اندازی می شود

دفتر نمایندگی دانشگاه جامع علمی کاربردی در آلمان راه اندازی می شود

به گزارش کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا از دانشگاه جامع علمی کاربردی، محمد اخباری در سفر به کشور آلمان با جورگن وربرگ مدیر کل وزرات علوم، تحقیقات و هنر ایالت بادن ورتمبرگ آلمان دیدار و گفت وگو کرد.
در این دیدار اخباری ضمن تشکر از میزبانی این ایالت اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان دانشگاه مهارت محور و پیشرو در ایجاد بستر، کار آفرینی جایگاه ویژه ای را در آموزش نیروی کار و تکنسین مورد نیاز بخشهای مختلف اقتصادی کشور ایران دارد.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با ابراز علاقه مندی برای گسترش همکاری های علمی با دانشگاه های آلمان گفت: ایجاد و توسعه همکاری در زمینه برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت برای ارتقاء سطح دانش و توانایی مدرسان و اعزام اساتید و دانشجویان جهت شرکت در دوره های تکمیلی دانشگاه های آلمان از جمله برنامه های مهم دانشگاه جامع علمی کاربردی است.
وی ادامه داد: بهره برداری از تجربیات دانشگاه ها و سازمانهای مرتبط با آموزشهای مهارتی آلمان در زمینه طراحی استانداردهای آموزشی و نظام های مدیریتی این آموزش ها از اهداف مهم این سفر است.
در ادامه این دیدار جورگن وربرگ وزیر علوم ایالت بادن ورتمبرگ آلمان به معرفی نظام آموزش های مهارتی این ایالت پرداخته و گفت: این ایالت با 23 دانشگاه علمی کاربردی دولتی و 28 دانشگاه علمی کاربردی خصوصی، دوره های دانشگاهی را در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس برگزار می کند.
وی افزود: فرآیندهای آموزشی این دانشگاه با همکاری بیش از 9 هزار شرکت و موسسه آلمانی که عمدتا در سطح جهانی شناخته شده هستند صورت می پذیرد.
جورگن وربرگ در پایان گفت: نزدیک پنچ درصد از تولید ناخالص داخلی این ایالت صرف فعالیت های پژوهشی می شود.
دکتر الریچ ماخ رئیس موسسه بین المللی بادن ورتمبرگ و خانم الکساندر احمد معاون این موسسه و دو تن از مدیران وزارت علوم این ایالت از دیگر میهمانان این دیدار بودند.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *