سفیر ایران : ظرفیت علمی و آموزشی ایران و ترکیه درخور توجه است

به گزارش کنکوری ارشد  دکترا به نقل از ایرنا، وی به دعوت پروفسور یکتا سراج رئیس شورای آموزش عالی جمهوری ترکیه در این مراسم که با حضور سفرای پاکستان، افغانستان و ترکمنستان برگزار شد، حضور یافت.
در حاشیه این مراسم سفیر ایران به طور جداگانه با پروفسور سراج دیدار و با وی در مورد روند رو به توسعه همکاری های علمی، آموزشی و تحقیقاتی میان دو کشور گفت و گو کرد.
طاهریان با اشاره به ظرفیت های وسیع و درخور توجه علمی، آموزشی و تحقیقاتی ایران و ترکیه گفت: همکاری میان دانشگاه ها، پارک های علمی و فناوری و موسسات علمی – تحقیقاتی ما آینده روشنی را برای توسعه و پیشرفت علمی دو کشور در عرصه های مختلف فراهم خواهد کرد.
وی افزود: موسسات علمی ایران آماده مشارکت و همکاری همه جانبه با موسسات علمی، آموزشی و تحقیقاتی ترکیه برای اجرای پروژه های مشترک علمی، آموزشی و فناوری هستند.
پروفسور سراج نیز در این دیدار با اشاره به سفر اخیر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران به ترکیه گفت: در این سفر توافق های خوب و جامعی در زمینه گسترش مناسبات علمی، آموزشی و پژوهشی به خصوص در حوزه مراکز علمی، تحقیقاتی و پارک های علمی فناوری بین دو کشور منعقد شد و ما به آینده روشن همکاری های علمی میان ایران و ترکیه امیدواریم.
وی افزود: کار مشترک میان مراکز علمی و دانشمندان و دانش پژوهان دو کشور و اجرای پروژه های مشترک علمی – فناوری نیازمند خواست و اراده دوجانبه است و امیدواریم اراده موجود باعث شود آنچه روی کاغذ میان مان نوشته شده هر چه سریعتر جنبه عمل به خود گیرد.
وی یادآور شد که در این مسیر قطعا پیگیری، تماس و مراوده دائمی سطوح عالی هیات های علمی دو کشور، امکان رسیدن به اهداف مان را مهیا و سهل الوصول خواهد کرد.
در پایان این مراسم به جمعی از دانشجویان نخبه ایرانی و خارجی، جوایزی از طرف رئیس شورای آموزش عالی ترکیه اعطا شد.
خاورم**9109**1144

 

 

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *