هشدار به ایرانیان متقاضی تحصیل در مالزی

برخی از مراکز علمی کاربردی اقدام به دریافت شهریه ترم تابستان آن هم در اواسط امتحانت دانشجویان کرده که این اقدام تخلف محسوب می شود .
کنکوری ارشد دکترا: دانشگاه جامع علمی کاربردی یک مرکز آموزشی تقاضا محور و مهارتی است و اهدافش آموزش دانشجویان برای ورود به بازار کار و رفع نیاز های شغلی هر منطقه و ایجاد کار آفرینی است و علت تاسیس اش بالا بردن آمار اشتغال در سطح کشور است.

دانشگاه جامع علمی کاربردی تحت نظارت وزارت علوم و تحقیقیات اداره می شود که در کمال تعجب یارانه ای از سوی این وزارتخانه به آن تعلق نمی گیرد و به همین خاطر مجبور است هزینه های خود را از طریق دریافت شهریه دانشجویان تامین کند.

قایم موشک بازی های برخی مسئولان مراکز علمی کاربردی/ شهریه های داغ تر از گرمای تابستان در انتظار دانشجویان

به تازگی مطلع شدیم که بعضی از مراکز علمی کاربردی این دانشگاه نسل سومی در اواسط ایام امتحانات اقدام به اخذ شهریه ترم بعدی با بهانه انجام کارهای انتخاب واحد همان ترم را گرفته است و همین موضوع نگرانی های زیادی را در بین دانشجویان در زمان برگزاری امتحانات ایجاد کرده است.

حال به سراغ دانشجویان این دانشگاه رفتیم تا موضوع را از زبان آنها مطلع شویم .

خانم سهیلا . پ در این رابطه به ما می گوید: در اواسط ایام امتحانات این ترمم بودم که امور مالی تابلویی در برد نصب کرد مبنی بر اینکه تا قبل از اتمام امتحانات باید شهریه ترم تابستان را به طور کامل پرداخت کنیم و این مسئله نه تنها من بلکه همه را متعجب کرد.

وی بیان کرد: مسئله عجیب آن این است که ما باید شهریه ترمی که نیامده آن هم در وسط امتحانات باید بپردازیم همچنین  مسئولان دانشگاه  متذکر شدند که شهریه ترم تابستان را باید به صورت کامل پرداخت شود در صورتی که در این ترم شهریه ها دانشگاه های دیگر نصف می شود.

خانم نجمه . س در این رابطه می گوید : این چه دانشگاهی است که سرخود قانون وضع می کند و دانشجویان را مجبور به دریافت شهریه ترم بعد آن هم در وسط امتحانات می کند و ذهن ها را در گیر مسئله پرداخت شهریه کرده است.

در این زمان برای روشن شدن مسائل گفته شده به یکی از مراکز علمی کاربردی که این اقدام را کرده رفتیم تا علت آن را جویا شویم .

خانم م . در این رابطه می گوید : دانشجویان باید قبل از پایان امتحانات شهریه را به طور کامل پرداخت کنند تا ما بتوانیم انتخاب واحد را برای آنها انجام دهیم که اگر پول واریز نشود ارائه واحد در ترم تابستان در این مرکز مقدور نیست.

سراغ معاون سنجش و خدمات آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی رفتیم تا قانون ابلاغی این دانشگاه تقاضا محور را در رابطه با پرداخت شهریه جویا شویم .

عباس علایی نوین در این رابطه می گوید: طبق مصوبه شورای مرکزی این دانشگاه شهریه هر ترم اعم از نیم سال تحصیلی اول و دوم حتی ترم تابستان مختص همان ترم است و شهریه نیم سال بعدی تحصیلی در زمان برگزاری امتحانات تخلف محسوب می شود.

وی بیان کرد: اگر مرکزی این تخلف را انجام داد دانشجویان لطفا سریعا این موضوع را به بازرسان دانشگاه علمی کاربردی اطلاع دهند تا ضمن برخورد با متخلفان از خدشه دارشدن جایگاه این دانشگاه مهارتی گرفته شود.

گفتنی است؛ دانشجویان برخی از مراکز علمی کاربردی که با چنین دغدغه ای مواجه شدند با خیالی آسوده در سر جلسه امتحان حاضر شوند و تا ستاد مرکزی دانشگاه زمان بندی ثبت نام را اعلام کنند و هرگونه شکایت و موارد تخلف را به شماره تلفن ۸۲۷۷۵۵۰۱ اطلاع دهند.

گزارش از حمید جنیدی