ایده تشکیل همیاران توسعه روستایی به همیاران توسعه شهری تسری می یابد.
به گزارش خبرنکار خبرگزاری صدا و سیما، رحمانی فضلی در حاشیه نشست همیاران توسعه روستایی در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز به کار این همیاران افزود: در آینده برای شناخت و حل مشکلات شهرها از همیاران توسعه نیز استفاده خواهیم کرد.
وی ادامه داد: همیاران توسعه روستایی که متشکل از دانشجویان دکتری رشته برنامه ریزی روستایی هستند کار میدانی خود را با حضور در بخشها و روستاها از اول تیر آغاز می کنند و تا سه ماه آخر تابستان فعالیت خود را ادامه می دهند.
وزیر کشور تاکید کرد: اینکه دانشجویان دکتری برنامه ریزی روستایی و یا شهری به صورت جدی سه ماه از سال را در مناطق روستایی و شهری سپری کنند و درگیر مسائل اصلی این مناطق باشند مطمئناً به رفع مشکلات و سرعت در آبادانی کمک خواهند کرد و سطح آموزش دانشگاهی آنها بالا خواهد رفت.
رحمانی فضلی گفت: همیاران روستایی که در روستاها مستقر می شوند تابع دستورالعمل وزارت کشور خواهند بود و با کمک مسئولان بخش ها کار خود را پیگیری و پس از پایان سه ماه به وزارت کشور گزارش می کنند.
وی افزود: ازآنجا که همه همیاران دانشجوی دکتری و جوان خلاق و پرانرژی هستند پس از پایان دکتری کارورزی تابستانی در صورت تمایل خودشان و تایید وزارت کشور آنها را به عنوان همکار به کار خواهیم گرفت.