کنکوری ارشد دکترا: تاثیر سوابق تحصیلی داوطلبان در نتایج آزمون دستیاری ۱۵ درصد تعیین شده و به دلیل اینکه دانشجویان در جریان این قانون نبودند، تاثیر کاملا مثبت و به نفع دانشجو خواهد بود.

برخی پزشکان و دانشجویان مقاطع مختلف پزشکی ، خواستار ابطال تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون دستیاری سال جاری شدند.
آنها در تماس با صفحه مشکلات مردم اعلام کردند که در نامه ای به نمایندگان مجلس به مواردی از جمله عدم امکان تراز کردن معدل دانشجویان دانشگاه های مختلف به واسطه ارزشیابی غیرمتمرکز، عطف به ما سبق شدن قانون مورد استناد شورای آموزش پزشکی و تخصصی در ارتباط با تاثیر امتحان پیش کارورزی و نمرات طی دوران پزشکی عمومی اشاره کرده اند.

در این مورد وزارت بهداشت توضیحاتی را ارایه کرد. دوره تحصیل پزشکی عمومی در نهایت منجر به کسب مدرکی می شود که افراد می توانند با آن مدرک به شغل طبابت بپردازند اما برای اینکه این افراد بتوانند کار پزشکی را به صورت حرفه ای انجام دهند تصمیم می گیرند وارد دوره های تخصصی شوند که این دوره تخصصی به نوعی تداوم تحصیل این دانشجویان محسوب می شود، بنابراین نمی توان یک پزشک عمومی یا دانشجوی دوره تخصص را فارغ التحصیل دانست، چرا که همچنان فراگیری آموزش را ادامه می دهد.
بنابراین گذشته داوطلبان آزمون دستیاری نمی تواند بی ارتباط با آینده آموزشی آنها باشد. چرا که ممکن است فردی با وجود توانمندی های لازم بنا به دلایلی در روز آزمون تخصص و کارایی لازم را نداشته باشد، اما کارایی مطلوب خود را در دوران طولانی تحصیل یعنی ۷ سال نشان داده باشد و در آزمون های دیگری نظیر آزمون جامع و پیش کارورزی نتایج خوبی را کسب کرده باشد. بنابراین حق به این افراد داده شد تا فردی که در آزمون دستیاری عملکرد مطلوبی نداشته ، عملکرد دوران تحصیلش با درصد مثبت در پذیرش وی تاثیرگذار باشد.
تاثیر سوابق تحصیلی داوطلبان در نتایج آزمون دستیاری ۱۵ درصد تعیین شده و به دلیل اینکه دانشجویان در جریان این قانون نبودند، تاثیر کاملا مثبت و به نفع دانشجو خواهد بود. بنابراین
جای هیچ نگرانی در خصوص تاثیر سوابق تحصیلی در نتایج آزمون دستیاری وجود ندارد چرا که وزارت بهداشت به نفع دانشجویان عمل می کند یعنی اگر معدل دانشجویی در دوران تحصیل ۱۵ و آزمون دستیاری را در حد معدل ۱۶ داده باشد تاثیر معدل محسوب نمی شود و تنها نمره آزمون لحاظ خواهد شد.