نهمین جشنواره ملی حرکت در کرمان برگزار می شود

نهمین جشنواره ملی حرکت در کرمان برگزار می شود

به گزارش کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا فضل الله ایرجی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در دانشگاه شهید باهنر کرمان افزود: سعی داریم امسال در نهمین دوره جشنواره ملی حرکت، بخش بین الملل را به شکل واقعی داشته باشیم و بیشتر از کشورهای اروپایی و دانشگاه های معتبر حضور داشته باشند.
وی اظهار امیدواری کرد: بنیان بین المللی شدن جشنواره حرکت از دانشگاه شهید باهنر کرمان رقم بخورد.
وی گفت: نیاز داریم دانشگاه های ما بین المللی شوند و در فضای عمومی و علمی جهان توانمندی های خود را معرفی کنیم و یکی از این فرصت ها همین جشنواره حرکت است.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: در رابطه با بین المللی شدن دانشگاه ها، بخش فرهنگی دانشگاه می تواند این فعالیت را انجام دهد و فعالیت های علمی را سامان و پوشش دهد و بخش فن بازار در بخش صنعت که در جشنواره هشتم در مشهد مطرح شد، امیدواریم اینجا با شدت و قوت بیشتری مطرح شود.
وی گفت: این جشنواره می تواند تحرک دانشجویی را در دانشگاه شهید باهنر کرمان افزایش دهد و ما خوشبینانه و امیدوارانه به این رویداد بزرگ نگاه می کنیم.
ایرجی بیان کرد: امیدواریم جشنواره نهم متفاوت تر از هشت دوره قبل باشد و رویدادهای جدیدی طی برگزاری آن رقم بخورد و خوشبختانه تاکنون در همه مراحل و توافقاتی که با مسئولان دانشگاه شهید باهنر داشتیم، اختلاف سلیقه ای وجود نداشته است.
وی همچنین گفت: انجمن های علمی دانشجویی می توانند به عنوان یکی از فعالیت های موثر دانشجویی به خواسته های تعداد کثیری از دانشجویان دارای افکار خلاقانه و ابداعی، پاسخ دهند.
وی اظهار کرد: اعلام مسائل انجمن های علمی و طرح خواسته های دانشجویان فعال در سطح کشور از کارکردهای انجمن های علمی است.
مدیرکل اجتماعی و فرهنگی وزارت علوم گفت: همچنین در کارکردی دیگر، انجمن ها با سازمان های متناظر در خارج از دانشگاه و حوزه اجتماعی مرتبط می شوند تا در جشنواره حرکت زمینه ظهور و بروز داشته باشد و بدین ترتیب ارتباط بین دانشگاه و صنعت و دانشگاه و جامعه محقق خواهد شد.
وی افزود: امیدواریم برگزاری دوره نهم جشنواره حرکت به میزبانی کرمان با کیفیت تر از دوره های قبل باشد و برای برگزاری این جشنواره تحرکات جدیدی آغاز شده است.
ایرجی بیان کرد: در بخش انجمن های علمی در وزارت علوم به سمت اتحادیه های انجمن های علمی رشته های مختلف پیش می رویم و تاکنون بیش از 23 مورد انجمن علمی شکل گرفته و تعداد آنها رو به افزایش است.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *