دوره آموزشی دانشگاه شهید بهشتی برای دانشجویان یک دانشگاه عمانی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از بازنگری ۶۰۰ رشته تحصیلی شامل محتوای درسی و کاربردی شدن دروس در آموزش عالی کشور خبر داد.

به گزارش کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا محمد فرهادی پنجشنبه شب در نشست هم اندیشی با اساتید و خیرین دانشگاه کاشان اظهارکرد: ۱۲۰ آزمایشگاه در کشور هدف گذاری و برنامه ریزی شده که از این تعداد افزون بر ۲۰ آزمایشگاه تاکنون گشایش یافته که در شاعا (شبکه آزمایشگاه های علمی ایران) ثبت شده است.
وی افزود: امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی باید یکجا جمع شود تا به مجموعه دانشگاهی و دیگر مراکز تحقیقاتی، خدماتی و صنعتی خدمات ارائه دهد.
فرهادی تاکید کرد: همه ساله اعتبارهایی برای تجهیز این آزمایشگاه ها در نظر گرفته می شود و در جدول ۱۴ بودجه سال جاری اعتباری برای امور تحقیقاتی و پارک های علم و فناوری و تجهیزات آزمایشگاهی در نظر گرفته شده است.
وی گفت: دانشگاه ها نباید صرفا محل آموزش در سطح عالی و علمی باشند و تنها به گسترش مرزهای علم و دانش و بالابردن سطح معلومات فارغ التحصیلان بیندیشند، بلکه باید کارآفرین و ماموریت گرا باشند و این جهت گیری ها بویژه در زمینه بازنگری و تدوین مجدد برنامه های درسی به شدت دنبال می شود.
فرهادی با بیان این که مرزها و سدها بین دانشگاه و جامعه برداشته شده است، خاطرنشان کرد: علم را باید مردمی کرد و تحقق این مساله به بهبود وضعیت آموزشی و رفع نیازهای جامعه کمک می کند.
وی گفت: بخشی از اعتبارات دانشگاه ها به خاطر مشکلات مالی سال گذشته تخصیص داده نشد، اما امسال تمام اعتبارات تخصیصی دانشگاه ها محقق خواهد شد.
وزیر علوم به موافقت وزارتخانه با واگذار شدن دانشگاه ها اشاره کرد و افزود: بنیاد ملی خیرین علم و فناوری هم شکل گرفته و بیش از ۵۰ بنیاد خیرین آموزش عالی در دانشگاه های سراسر کشور فعال هستند.