پشت‌ کنکوری‌های حاضر در کتابخانه ملی از نخبگان هستند

پشت‌ کنکوری‌های حاضر در کتابخانه ملی از نخبگان هستند

به گزارش روز دوشنبه کنکوری ارشد دکترا از سازمان اسناد و کتابخانه ملی، رضا شهرابی درباره برخی اعتراض ها نسبت به تخصیص کتابخانه و فضای قرائت خانه در شیفت صبح و شب به برخی داوطلبان کنکور سراسری جهت مطالعه پاسخ داد.
وی اظهار کرد: این موضوع را تا حدی قبول داریم،‌ البته این فضا به داوطلبان کنکور و یا به اصطلاح پشت‌کنکوری ها تخصیص نیافته،‌ طبق آمار سه ماهه نخست سال 95 و مشخصا از تاریخ اول فروردین تا 25 خردادماه، فقط 36 نفر با داشتن مدرک زیر دیپلم به عضویت کتابخانه درآمده اند.
شهرابی ادامه داد: حضور 36 نفر در برابر ثبت نام روزانه 150 نفر با مدارک بالا رقم زیادی نیست، هرچند دلایلی برای این عملکرد وجود دارد.
مدیر کل اطلاع رسانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با اشاره به دلایل ثبت نام از 36 نفر عضو زیردیپلم در این کتابخانه تاکید کرد: این تعداد را طبق آئین نامه برجستگان المپیادها ثبت‌نام کردیم، بر اساس یکی از بندهای این آئین نامه، معرفی شدگان بنیاد نخبگان که در مقطع دیپلم و یا پیش دانشگاهی هستند، می‌توانند به عضویت کتابخانه درآیند.
وی تصریح کرد: این افراد حداکثر تا 20 روز دیگر در کتابخانه خواهند بود اما همین حضور و همزمانی آن با امتحانات دانشجویان سبب گلایه‌هایی شده است.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *