نیازمند مراودات علمی با حفظ اصول و ارزش های نظام هستیم

عبدالمجید اسکندری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاه کنکوری ارشد دکترا افزود: برای اینکه جایگاه دانشگاه های ایران و اهمیت علمی و دانش آموختگی را در کشور به جهانیان نشان دهیم، چاره ای جزء ارتباط و داد وستد علمی نداریم.
وی گفت: اکنون همکاری های علمی مشترک، یکی از اصول مهم در دنیای دیپلماسی علمی به شمار می رود، بگونه ای که حتی شاهد چاپ مقالات علمی هستم که توسط یک گروه نوشته شده است.
مدیرکل برنامه ریزی و همکاری های بین الملل دانشگاه تهران افزود: باید جایگاه علمی کشور را به جهانیان بشناسانیم و این امر در گرو دیپلماسی علمی است.
وی ادامه داد: دانشگاه تهران با حفظ اصول و ارزش های نظام و کشور با سایر کشورها در زمینه های علمی تبادل نظر داشته و همکاری می کند.
اسکندری خاطرنشان کرد: حضور اساتید و دانشجویان خارجی در دانشگاه های کشور فرصتی مغتنم به شمار می رود تا آنان از نزدیک با دستاوردهای علمی و فرهنگ غنی جمهوری اسلامی ایران آشنا شوند و همین امر نیز در نهایت سبب شکست پروژه ایران هراسی دشمنان می شود.
وی افزود: تهیه و تولید مقالات، انجام پروژه ها و کارهای مشترک علمی، تبادل استاد و دانشجو و بهره مندی از منابع مختلف مالی خارج از کشور، از جمله دیگر اهداف دیپلماسی علمی به شمار می رود.
مدیرکل برنامه ریزی و همکاری های بین الملل دانشگاه تهران ادامه داد: پروژه های مشترکی که در این دانشگاه انجام می شود دارای مقررات خاصی بوده و تمامی افرادی که وارد کشور می شوند، تاییدیه مراجع ذیصلاح را دارند.
وی گفت: طبیعی است که هر کشوری، یکسری مسائل محرمانه دارد و باید در این زمینه همه هوشیار باشند و با حفظ منافع ملی کار کنند.
اسکندری افزود: تمامی دعوت نامه هایی که از دانشگاه تهران به اساتید خارجی ارسال می شود، علاوه بر شورای روابط بین الملل دانشگاه، در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت امور خارجه تایید می شوند.
مدیرکل برنامه ریزی و همکاری های بین الملل دانشگاه تهران گفت: خوشبختانه تاکنون در این زمینه دچار مشکل خاصی نشده ایم هر چند که باید نکاتی را رعایت کنیم.

 

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *