صندوق حمایت و تجاری سازی طرح های پژوهشی ایجاد می شود

صندوق حمایت و تجاری سازی طرح های پژوهشی ایجاد می شود

به گزارش کنکوری، حمید رضا طیبی روز چهارشنبه درجمع معاونین پژوهشی جهاد دانشگاهی استان اصفهان افزود: در این صندوق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و جهاد دانشگاهی در مجموع 200 میلیارد ریال سرمایه گذاری می کنند.
وی گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قول داده است در صورت تجاری شدن طرح ها از سهم خود گذشت کند.
رییس جهاد دانشگاهی اضافه کرد: همچنین با وزارت تجارت، صنعت و معدن و سازمان برنامه و بودجه، برای افزایش بودجه جهاد دانشگاهی رایزنی هایی انجام شده است.
وی ادامه داد: قرار است هفت هزار میلیارد به بودجه پژوهش کشور اختصاص یابد و علاوه بر این به صورت جداگانه نیز سازمان برنامه و بودجه اعتباری ویژه برای جهاد دانشگاهی در نظر گیرد.
طیبی گفت: قرار شده است مدیریت دانش در حوزه های کلانی همچون نفت، فولاد و سیمان در اختیار جهاد دانشگاهی قرار گیرد.
وی تشکیل نهاد پژوهش و فناوری در زیر مجموعه جهاد دانشگاهی را از دیگر ماموریت های جدید جهاد دانشگاهی عنوان کرد و افزود : هدف این نهاد اشتغال زایی و تولید ثروت خواهد بود.
رییس جهاد دانشگاهی گفت: پنج مجتمع فناوری برای جهاد دانشگاهی در نظر گرفته شده است و قرار است فناوری ها و تولیدات جهاد دانشگاهی با برند ویژه ای وارد بازار ملی و منطقه ای شود.
وی افزود: جهاد دانشگاهی حرکت به سمت تجاری سازی دانش و فناوری در پیش گرفته است.
طیبی با اشاره به مراحل پایانی تنظیم برنامه سه ساله پنجم این نهاد، خاطر نشان کرد: در این برنامه، ماموریت های واحدهای استانی و کشوری مشخص شده است.
وی همچنین با ابراز خرسندی از به سرانجام رسیدن پرونده هسته ای ایران، تاکید کرد: باید مراقب دوران پساتحریم بود که در این دوران شرکت های خارجی بازار داخل را در دست نگیرند بلکه باید سهم متناسبی داشته باشند و در آن انتقال فناوری های مختلف صورت گیرد.
چهل و پنجمین گردهمایی معاونین پژوهش و فناوری سازمان ها، پژوهشگاه ها، واحدها و پژوهشکده های جهاد دانشگاهی استان اصفهان به مدت دو روز در مجموعه اردیبهشت اصفهان با هدف توجیه برنامه ها و هماهنگی این مجموعه ها برگزار می شود.

منبع مطلب : ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *