نیازمند بازکاوی دقیق میراث اسلامی ایرانی هستیم

نیازمند بازکاوی دقیق میراث اسلامی ایرانی هستیم

حسینعلی قبادی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاه کنکوری ارشد دکترا با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب به «حفظ روحیه امیدواری و نشاط در محیط های علمی و تحقیقاتی» افزود: باید فرصت برای مجموعه سرمایه های انسانی دخیل در این حوزه، نهاد و سازمان های مرتبط فراهم شود.
وی گفت: این امر سبب می شود تا با شناخت عمیق و روش مند به همه اجزا، ابعاد، قلمرو و موضوع پرداخته شود.
دکترای ادبیات و استاد دانشگاه تربیت مدرس افزود: همچنین باید به انگیزه های صاحبنظران این حوزه توجه و در راستای تقویت آن گام های موثری برداشته شود.
وی ادامه داد: خوشبختانه دارای قابلیت ها و ظرفیت های میراثی و تمدنی غنی در این زمینه هستیم بگونه ای که افرادی همچون زکریای رازی، ملاصدرا، آیت الله طباطبایی، شهید مطهری، آیت الله بهشتی و غیره در این زمینه وجود دارند.
قبادی گفت: معتقدم باید بازکاوی دقیقی از میراث اسلامی و ایرانی داشته باشیم، میراثی که مبتنی بر آیات قرآن کریم و احادیث است.
وی تصریح کرد: برای بازآفرینی میراث های خود مستلزم این هستیم که در حوزه علوم انسانی با مسائل بنیادی و فرعی مواجه شده و با رویکرد مساله محور و هوشمند برای توسعه آن تلاش کنیم.
رئیس پژوهشکده مطالعات علوم انسانی ادامه داد: باید در مسیر اسلامی شدن علوم انسانی، در وهله نخست میراث خود را بشناسیم و بتوانیم آن را مساله مندانه و ناظر بر مشکلات و مسائل را تحلیل و پردازش کنیم.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *