دانشگاه یاسوج

کنکوری ارشد دکترا: معاون آموزشی دانشگاه یاسوج از اعطای بورس تحصیلی به پذیرفته شدگان ممتاز کنکور سراسری و آزمون کارشناسی ارشد دراین دانشگاه خبر داد.
به گزارش کنکوری به نقل از خبرگزاری مهر، عباس نیک نژاد گفت: این بورس تحصیلی با هدف جذب دانشجویان ممتاز در دانشگاه یاسوج اجرا می شود و به افرادی که رتبه های برتر کنکور سراسری در گروه های آموزشی ریاضی و علوم انسانی را کسب کنند، تعلق می‌گیرد.

وی افزود: این بورسیه، به افرادی اعطا می شود که در گروه آموزشی علوم انسانی رتبه های پایین تر از هزار، ۷۵۰ و ۵۰۰ را به ترتیب در مناطق یک، دو و سه و در گروه آموزشی ریاضی، رتبه های پایین تر از ۲ هزار، هزار و ۵۰۰ و هزار مناطق سه گانه را در کنکور سراسری کسب کنند و در دانشگاه یاسوج پذیرفته شوند.

معاون آموزشی دانشگاه یاسوج تاکید کرد: دانشجویان رتبه اول دوره کارشناسی دانشگاه های دولتی جامع یا صنعتی (مستقر در مرکز استان ها) و نیز افرادی که رتبه های یک تا ۱۰ هر رشته را در آزمون کارشناسی ارشد سازمان سنجش (بدون سهمیه) کسب کنند، در مقطع کارشناسی ارشد از بورس تحصیلی برخوردار می شوند.

نیک نژاد خاطرنشان کرد: همچنین دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های دولتی جامع یا صنعتی (مستقر در مرکز استان ها) که رتبه اول را کسب کرده و دارای دو مقاله علمی و پژوهشی معتبر باشند در مقطع دکتری از مزایای این بورس‌ تحصیلی بهره مند می شوند.

وی برگزیدگان المپیادهای دانش آموزی و دانشجویی، برگزیدگان جشنواره های علمی و همچنین برگزیدگان مسابقات قرآنی را از دیگر افرادی عنوان کرد که می توانند از بورس‌ تحصیلی این دانشگاه استفاده کنند.

معاون آموزشی دانشگاه یاسوج تاکید کرد: براساس این بورس در هر نیمسال تحصیلی به دانشجویان مقطع کارشناسی ۱۰ میلیون، کارشناسی ارشد ۱۴ میلیون و دکتری ۲۰ میلیون ریال هزینه تحصیلی پرداخت می شود.

نیک نژاد گفت: تداوم اعطای این بورس منوط به عملکرد مناسب آموزشی دانشجو در طول مدت تحصیل است.