دانشگاه آزاد اسلامی تسری دهنده عدالت آموزشی بومی است

به گزارش خبرنگار فرهنگی  کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا، مهرداد نوابخش روز سه شنبه در مراسم قدردانی از خانواده شهدای مدافع حرم دانشگاه آزاد اسلامی افزود: دانشگاه آزاد بویژه در دوره مدیریت کنونی همواره شاهد تلاش ‌های گسترده همه مسئولان دانشگاه بوده و بسیاری از رشته ‌ها با پیگیری‌ های مستمر و دیدگاه ‌های عالمانه مسئولان این دانشگاه گسترش پیدا کرده و دانشگاه آزاد اسلامی توانست عدالت آموزشی بومی شده را در کل جامعه تسری دهد.
وی ادامه داد: در واحد تهران مرکز از بهترین استادان و کارمندان کمک گرفتیم. دانشگاه آزاد اسلامی افتخار جامعه است و اگر کاری در این دانشگاه انجام شود با توجه به منویات و رهنمودهای کلی است.
نوابخش گفت: این دانشگاه چون نهادی علمی، مردمی و دانشگاهی است، رشد و توسعه درون‌زا دارد. در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی اعضای هیات علمی و کارکنان مجموعه بیشتر بصورت بومی و از دل مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب شدند.
وی با تشکر از معاون عمرانی و معاون امور مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی برای ساخت مجموعه ورزشی شهید صدرزاده افزود: این واحد دانشگاهی حدود 60‌ هزار دانشجو دارد که در 17 مجموعه آموزشی مشغول به تحصیل هستند، البته با توجه به طرح تجمیع قصد داریم این مجموعه ‌ها را تجمیع کنیم.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران مرکزی نیز بر ضرورت توجه مسئولان به بسترسازی برای شکوفایی علوم انسانی تاکید کرد و گفت: علوم انسانی پایه و فلسفه تمام علوم است اما آنچه ما در رشته ‌های دانشگاهی خود به آن کم ‌توجه هستیم، علوم انسانی است.
حجت الاسلام ابوالقاسم طیبی افزود: فلسفه همه علوم از علوم انسانی می ‌گذرد، مسئولان برای شکوفایی علوم انسانی در دانشگاه‌ها باید بسترسازی کنند، زیرا با کوتاهی کردن در زمینه علوم انسانی مقداری در معرفت عقب هستیم.
وی ادامه داد: استادان در رشته‌ های مختلف علوم انسانی پایه‌ گذار فلسفه رفتاری همه رشته‌ ها و زمینه پیشرفت و شکوفایی هستند، استادان باید در بخش علوم انسانی به مسئولیت و رسالت سنگین خود واقف باشند و خود را مسئول جامعه علمی کشور و پایه‌گذار فلسفه تمام علوم بدانند اما بسترسازی در اختیار مسئولان است.

 

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *