تاکید رهبری درباره پرهیز از اردوهای مختلط به حق است

پروین داد اندیش روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا افزود: رهبر معظم انقلاب اخیرا در بیاناتی در جمع دانشگاهیان و اساتید، بر توجه به هویت و تربیت اسلامی تاکید کردند و یکی از تذکرات ایشان درباره اردوهای مختلط دانشجویی بود.
وی با بیان اینکه پیش از این نیز رهبری این موضوع را مورد توجه قرار داده بوده بودند، ادامه داد: تاکید ایشان بحق است،‌ معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی سالها پیش درباره چگونگی برگزاری اردوهای فرهنگی اجتماعی بخشنامه ای برای واحدها ارسال کرد.
داداندیش اضافه کرد: بر این اساس ما مکلف به توجه و اجرای کامل این بخشنامه هستیم، یکی از موارد بسیار مصرح این بخشنامه، برگزاری جداگانه اردوهای دانشجویی است بدان معنا که در صورتی که مقصد یکی باشد، باید دانشجویان به دو دسته پسران و دختران تقسیم شوند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب تصریح کرد: با توجه به این مساله، سعی می کنیم در سفرهای زیارتی مشهد و اردوهای راهیان نور که دوبار در سال برگزار می شود، این اتفاق نیفتد، یعنی دختران و پسران به صورت جداگانه سفر کنند.
داد اندیش افزود: به عنوان مسئول دانشگاه تلاشم این است با توجه به منویات رهبری، به بخشنامه های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی در این حوزه توجه ویژه داشته باشم.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: در برنامه های فرهنگی اجتماعی دانشگاه نیز روی موضوع هویت اسلامی بسیار تاکید داریم تا جایی که در مناسبت های خاص نظیر روز آزادسازی خرمشهر، ارزش ها و اصول انقلاب اسلامی را یادآوری می کنیم.
به گفته وی، برنامه های مفرح و شاد و مراسمی از این دست در دستور کار دانشگاه است.
داد اندیش توضیح داد: برای پرهیز از روزمرگی جلساتی با اساتید دانشگاه برگزار و نظرات آنها را در این حوزه اخذ می کنیم، یعنی در یک اتاق فکر هر از گاهی موضوعات فرهنگی اجتماعی نظیر پوشش دانشجویی مطرح می شود تا علاوه بر همراه کردن اساتید بتوان از کمک های آنها نیز بهره گرفت.
وی با بیان اینکه‌ یک وجه از تاکیدات رهبری به مسئولان دانشگاه و وجه دیگر مربوط به اساتید است افزود: استاد مانند معلم یک الگو است، همانطور که معلم برای بچه ها در مدرسه از جایگاه خاصی برخوردار است، استاد هم در دانشگاه چنین جایگاهی دارد.
داداندیش ادامه داد: در صورتی که استاد یک درس تخصصی مثل معماری و مهندسی تعهد و تقید داشته باشد در مقایسه با استاد یک درس عمومی می تواند بهتر ارزش های اسلامی و انقلابی را به دانشجویان منتقل کند.
به گفته وی، بیانات رهبری در جمع اساتید و دانشگاهی تاکید بر این مساله دارد که اساتید علاوه بر آموزش دروس تخصصی، در آموزش، تربیت و فرهنگ نیز تاثیرگذار باشند.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب تعداد دانشجویان این دانشگاه را 12 هزار و 800 نفر عنوان کرد و گفت: نیمی از این دانشجویان در مقطع کارشناسی و در رشته های فنی مهندسی، مدیریت و علوم انسانی و نیمی دیگر در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل می کنند.
به گفته وی، تعداد پسرها و دخترهای این دانشگاه تقریبا با یکدیگر برابر هستند.

 

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *