تعدادی از دانشجویان بازداشت شده سودانی آزاد شدند

به گزارش خبرگزاری کنکوری ارشد دکترا، وکیل دانشجویان بازداشت شده سودانی در این باره گفت:‌’دستگاه اطلاعات و امنیت ملی سودان امروز شش تن از دانشجویان بازداشت شده را که ماه گذشته در جریان تظاهرات ضد دولتی بازداشت شده بودند آزاد کرد.
درگیری میان دانشجویان و نیروهای امنیتی سودان ماه گذشته زمانی روی داد که دانشجویان در اعتراض به سیاست های دولت خارطوم در محوطه دانشگاه اقدام به برگزاری تظاهرات کردند.
این دانشجویان همچنین آزادی زندان سیاسی که چند تن از آنها از دانشجویان دانشگاه خارطوم هستند، خواستار شدند.
وکیل دانشجویان بازداشت شده دانشگاه خارطوم با بیان این مطلب که دادگاه نتوانست دانشجویان آزاد شده را اقدامی علیه دولت متهم کند، تاکید کرد که هنوز هشت نفر از دانشجویان در زندان به سر می برند که تلاش برای آزادی آ‌نها نیز ادامه دارد.
سودان در ماه های گذشته همواره صحنه درگیری میان دانشجویان و نیروهای امنیتی بوده است.
گروهی از فارغ التحصیلان دانشگاه‌ خارطوم سودان ماه گذشته در اعتراض به سیاست های دولت دست به تظاهرات زدند. این تظاهرات پس از برخورد شدید نیروهای امنیتی با یک دانشحوی 18 ساله در کردفان شمالی که به کشته شدن وی انجامید بالا گرفت.
بنا به گفته منابع محلی قتل دانشجوی معترض سودانی به دست پلیس این کشور دامنه اعتراضات را گسترش داد و تحصن دانشجویان دانشگاه خارطوم را به تظاهراتی گسترده در محکومیت عملکرد پلیس تبدیل کرد.
عفو بین الملل از دولت سودان خواسته است فورا تحقیقاتی را در مورد علت مرگ دانشجوی دانشگاه کردفان و سرکوب شدید اعتراضات دانشجویان آغاز کرده و مسئولان این حادثه را به دستگاه قضایی معرفی کند.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *