عرضه 200 اثر قرآنی دانشگاه آزاد در نمایشگاه قرآن

به گزارش خبرنگار فرهنگی کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا، دانشگاه آزاد اسلامی با سه غرفه، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با یک غرفه، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه قرآن و حدیث شهر ری، دانشگاه الزهراء(س)، دانشگاه فنی ‌وحرفه‌ای و دانشگاه فرهنگیان با دو غرفه و دانشگاه پیام‌ نور با یک غرفه، جهاد دانشگاهی با دو غرفه در بیست ‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم حضور دارند.
اما وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امسال به صورت مستقیم از بخش دانشگاهی، غرفه‌ هایی را در اختیار گرفته است.
80 پایان ‌نامه در موضوعات قرآنی، 50 اثر منتخب اول تا سوم کارکنان، اعضای هیات علمی و دانشجویان که در بیست‌ ویکمین جشنواره هنر و ادبیات دینی و پژوهشی برگزیده شده‌اند، 40 عنوان نشریه قرآنی از واحدهای مختلف دانشگاه و 30 عنوان کتاب تالیفی قرآنی در دو بخش هنری و پژوهشی از جمله آثاری است که دانشگاه آزاد اسلامی در این دوره عرضه کرده است.
دانشگاه آزاد اسلامی در این دوره نیز به مانند سال‌های گذشته در بخش دانشگاهی حضوری فعال دارد و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی و شهر قدس با همکاری اداره کل قرآن و عترت معاونت دانشجویی و فرهنگی و با مدیریت واحد تهران مرکزی، سه غرفه با مساحت 63 متر دارند که دو برابر دانشگاه‌های دیگر است.
در غرفه واحد تهران مرکزی هر شب یک مسابقه قرآنی با عنوان مسابقه شب‌های نورانی برای بازدیدکنندگان برگزار می ‌شود که در پایان همان روز بعد از قرعه‌ کشی به نفرات اول تا سوم مبلغ 400 هزار ریال هدیه داده می ‌شود.
کارگاه هنری کتیبه‌ نویسی و خوشنویسی نیز از سوی رضا تقی ‌پور، دانشجوی کارشناسی‌ارشد واحد تهران مرکزی در این غرفه دایر است و آثار او به بازدیدکنندگان اعطا می‌ شود.
همچنین کارگاه تذهیب و نگارگری از سوی زهراسادات ذوقی، کارشناس هنر واحد تهران مرکزی از امروز تا پایان نمایشگاه در غرفه دانشگاه آزاد اسلامی دایر است.
آثار هنری عرضه شده از سوی دانشگاه آزاد اسلامی در رشته‌ های مختلف قالی‌ بافی، معرق ‌کاری، مشبک، خطاطی، خوشنویسی، تذهیب، نگارگری، نقاشی خط، عکاسی و … است. در این غرفه‌ ها برنامه ‌های قرآنی دانشگاه از طریق نمایشگرهایی در موضوعات مختلف نشریات قرآنی دانشگاه، کارگاه‌های آموزشی قرآن کریم، کارگاه‌ های روش تفسیر قرآن کریم، نشست ‌های قرآنی شورای قرآن و عترت استان تهران، محافل انس با قرآن، مسابقات قرآنی، همایش‌ها و… به بازدیدکنندگان معرفی می‌ شود.
برگزاری سه نشست با عنوان بررسی علل مهجوریت قرآن کریم در نظام‌ های آموزشی و فرهنگی کشور با سخنرانی فرهاد علاء‌المحدثین، عضو هیات علمی واحد تهران شمال، تدبر در قرآن کریم با حضور سیدطه هاشمی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و سخنرانی احمدرضا خزائی، دوم تیر و نشست سوم با عنوان اقتصاد مقاومتی با سخنرانی نفیسه فیاض ‌بخش، پنجم تیر ماه برگزار می شود.
از دیگر برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی در این نمایشگاه اهدای دو کتاب اخلاق ‌نامه زندگی دانشجویی (از تشنگی تا دریا) نوشته سید باقر میرعبدالهی و احمدرضا خزائی و همچنین کتاب مبانی فقهی و حقوقی ورزش تالیف احمدرضا خزائی است.
اسدالله بیات، دبیر شورای قرآن و عترت استان تهران و مسئول غرفه‌ های دانشگاه آزاد اسلامی می گوید: دانشگاه آزاد یکی از قطب های مهم آموزش عالی کشور است که حضور فعال ، جدی و قوی در نمایشگاه قرآن دارد.
وی ادامه داد: هدف ما این است که بازدید کنندگان را با خروجی های و آثارقرآنی دانشگاه آزاد آشنا کنیم .
بیات افزود: مهم‌ترین بخش این نمایشگاه در بخش دانشگاهی 80 پایان ‌نامه قرآنی دانشجویان کارشناسی‌ ارشد و دکتری دانشگاه آزاد اسلامی است که بطور قطع بخش عظیم پژوهش‌های قرآنی نمایشگاه نیز است.
وی گفت: از دید ناظران نمایشگاه و عموم بازدیدکنندگان، امسال دانشگاه آزاد اسلامی بیشترین آثار را به معرض نمایش گذاشته است.
بیست وچهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار «به سوی فهم قرآن» از 24 خرداد تا هشتم تیر ماه از ساعت 18 تا 23 و 30 دقیقه میزبان روزه داران و مشتاقان کتاب الهی است.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *